Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei dere...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-07, 14:36   #1
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Hei dere...

Jeg begynte på Dr.Atkins, men det ser ikke ut til å være noe for meg, jeg gjør alt feil jeg....

Ettersom jeg har forstått så kan kanskje Ketolyse passe meg best siden jeg skal ta av 15kg... Og så føler jeg at Ketolysen kanskje er tilpasset mer mat som er lettere å få tak i, Atkins blir liksom helt "gresk" for meg

Så viss jeg skal begynne på Ketolyse kuren så er det altså snakk om å få i seg mye fett har jeg forstått og masse grønnsaker... Man skal spise seg behagelig mett...

Noen spm.: Jeg har noen Crom tabletter liggende som er kjøpt helsekosten, kan jeg ta dem?

Jeg ammer ei 5mnd gammel baby, men fullammer ikke. Hun får grøt på morgen og kveld, samt litt middag. Hun er ikke så intressert i puppen lenger for å si det sånn, så det blir desverre mindre og mindre amming...
Kan jeg gå på denne kuren selv om jeg ammer bittelitt?

Når man f. eks har eggerøre og bacon, skal man da ta av fettet på baconet? Det var noen som sa det, men det virker ulogisk syntes jeg... !?

Jeg tenker å spise frokost, lunsj, middag og kvelds. Bør jeg spise mere måltider enn det?

Skal man helst ikke spise frukt? Jeg syntes det er så greit med et mellommåltidå ha en banan eller 1 eple viss jeg får sultfølelse utenom de faste måltidene...

Risengrynsgrøt laget på H-melk, kan man ha det?

Planen er å starte fra i morgen av ....

takker for alle innspill

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:46   #2
leeha
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 56
Innlegg: 69
leeha er ny på veien

Sv: Hei dere...

baconet skal ha fettet sitt i fred helt til det vandrer inn i munnen din.
frukt kan du ikke spise
risengrynsgrøt laget på h-melk er helt fy ikke på grunn av melka ,men på grunn av risen selvfølgelig

leeha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:53   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hei dere...

Du har gjort en del feil fordi du ikke har lest reglene.
Om du leser linkene jeg har gitt deg i den andre tråden din, så finner du ut av hvor lett det er ! Står det ikke på lista skal du ikke spise det. Enkelt og greitt !

LES DETTE :

Les først det om induksjon. Og hold deg til det. Om du ser på tillatte matvare lista ser du at du er helt feil avgårde med havregryn, mais, krutonger, risengrøt, eple og gulerot. Du kan ikke spise noe av dette hverken på Atkins eller Ketolyse.

Om du syns Atkins blir vanskelig er det kanskje lettere for deg med Ketolyse. Boka "Slank med Ketolysekuren" kan du låne på biblioteket, men jeg ville ha bestilt boka på www.ketolyse.no om du har økonomisk mulighet til det. Du trenger boka som støtte hele tiden uansett hvilken filosofi du velger.

Uansett hvilken du velger bør du spise kost tilskudd når du er i ketose. Ketolysepillene som selges i uvalgte MENY butikker og på www.ketolyse.no gir deg en perfekt sammensatt vitamin/mineral tilførsel. Anbefales ! Det eneste du trenger i tillegg er et omega 3 tilskudd. Krom du har fra helsekosten kan du spise ja. Det er bra.

Så lenge du ikke full ammer kan du godt gå på Atkins eller Ketolyse.

Nei du skal ikke ta fettet av baconet. Du skal ikke være redd for fett i det hele tatt.

Om du klarer å spise 4 måltider pr dag er det flott. Du behøver ikke spise mer. Men etterhvert vil du nok oppdage at du heller vil spise færre ! De fleste ligger på 3-4 pr dag.

NEI - du kan ikke spise frukt på Atkins, Ketolyse eller andre ketogene kurer. De inneholder fruktsukker og det skal du IKKE ha før du er på vedlikehold. Det skaper ubalanse i blosukkeret ditt og vanskeliggjør vektnedgangen. Blir du sulten mellom måltidene kan du ta en ostebit eller et par cherry tomater eller... (se forslag her inne). Eller ta en stort glass vann.

Og NEI - risengrøt kan du ikke spise.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:57   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hei dere...

Opprinnelig lagt inn av *Mette*, her.

Jeg begynte på Dr.Atkins, men det ser ikke ut til å være noe for meg, jeg gjør alt feil jeg....

Ettersom jeg har forstått så kan kanskje Ketolyse passe meg best siden jeg skal ta av 15kg... Og så føler jeg at Ketolysen kanskje er tilpasset mer mat som er lettere å få tak i, Atkins blir liksom helt "gresk" for meg

Så viss jeg skal begynne på Ketolyse kuren så er det altså snakk om å få i seg mye fett har jeg forstått og masse grønnsaker... Man skal spise seg behagelig mett...

Noen spm.: Jeg har noen Crom tabletter liggende som er kjøpt helsekosten, kan jeg ta dem?

Jeg ammer ei 5mnd gammel baby, men fullammer ikke. Hun får grøt på morgen og kveld, samt litt middag. Hun er ikke så intressert i puppen lenger for å si det sånn, så det blir desverre mindre og mindre amming...
Kan jeg gå på denne kuren selv om jeg ammer bittelitt?

Når man f. eks har eggerøre og bacon, skal man da ta av fettet på baconet? Det var noen som sa det, men det virker ulogisk syntes jeg... !?

Jeg tenker å spise frokost, lunsj, middag og kvelds. Bør jeg spise mere måltider enn det?

Skal man helst ikke spise frukt? Jeg syntes det er så greit med et mellommåltidå ha en banan eller 1 eple viss jeg får sultfølelse utenom de faste måltidene...

Risengrynsgrøt laget på H-melk, kan man ha det?

Planen er å starte fra i morgen av ....

takker for alle innspill


Det første DU må gjøre er å lese en om en filosofi helt ferdig før du starter... ellers vil alt være vanskelig. det gjelder ketolyse også.
Hvis du ikke har fått med deg at risengrynsgrøt på H-melk er UAKTUELT på ALLE typer lavkarbo... har du en del forarbeid å gjøre, vi kan ikke MATE deg med info heller.

Ikke meningen å være krass larkarbo er FANTASTISK, så det er verd å se litt på de trådene du allerede har fått tips om å lese

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:49   #5
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Sv: Hei dere...

Glemte helt å svare i går jeg...

Som jeg skriver i det første innlegget så skal jeg lese ketolyse boka ganske nøye når jeg får den...

Jeg snakket med venninna mi Mentos og vi skreiv en handleliste sammen og hun forklarte meg litt da...

Handleliste:
Kjøttdeig
kyllingfilet
ost
bacon
egg
salat
agurk
cherry tomater
seterrømme
majonaise
reker i lake
laks
Tine meieristekesmør
blomkål
agurk
vårløk
biff
Et krydder fra Blackboy som heter taco

Dette skal handles inn i dag dvs at frokosten jeg hadde nå er vel ikke den beste for ketolyse, men sikkert ikke den værste heller vil jeg tro...
Jeg hadde 2 egg som ble eggerøre, skar opp ca 100g med servelat (6karbo i 100g), 1/2 tomat, litt agurk og et stort glass med vann.

Er frokosten grei tror dere?

åhrrrr gleder meg helt vilt til boka kommer

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Klarer dere det! Marit Lavkarbo generelt 11 22-08-04 16:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no