Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dere som ikke spiser brøderstatninger

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-11, 19:03   #1
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Dere som ikke spiser brøderstatninger

Hva spiser dere til frokost og lunsj?
Sliter med å gå ned i vekt og leser jo her inne at brøderstatninger kan hindre vektnedgang.
Jeg spiser 2-3 lavkarboknekkebrød hver dag og jeg har vanskelig for å se hva jeg skal spise i steden for dem

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:05   #2
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

dette pleier jeg å variere mellom:
- cottage cheese med fløte og eller nøtter
- omelett (kan varieres i det uendelige)
- kjøttdeig (hjemmekvernet) stekt i smør med ost og kremost på

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:06   #3
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

lager også fløtegrøt av og til

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:32   #4
Melusine
Medlem
 
Melusine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 52
Innlegg: 103
Melusine er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Til frokost pleier jeg å spise kokt egg med meierismør,
og til lunsj har jeg gjerne middagsrester.
Ellers lager jeg ofte oopsies som jeg har med til lunsj, det er akkurat som brød og veldig godt og mettende. På disse legger jeg ønsket pålegg som for eksempel salami/ribberull og gräddost eller annet

__________________
Blogg: Melusine
Melusine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:34   #5
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Jeg spiser f.eks:
Lapper
Frokostmuffins
Frokostpannekake
Kokte egg med bacon
Omelett
Forskjellige salater
Fløtekaffe
Ja, the list goes on and on

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more





Sist redigert av Rikkem0r : 23-06-11 kl 19:48.
Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:38   #6
Lagom
Juniormedlem
 
Lagom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavern
Alder: 45
Innlegg: 36
Lagom er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Osteknekkis med pålegg.

__________________

Bloggen min.
Min journal
Lagom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbo, mest mulig fett. Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:47   #7
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Veldig mye kokt egg med majones. Omelett med ost på. Salat med noe fettete i Det er i alle fall det det går mest av

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:52   #8
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Egg og bacon (uten brød) med en stekt og krydret tomatskive eller to.

Middagsrester fra gårsdagens middag.

Eller jeg gomler en neve kjøttpålegg og en skive ost eller to.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:10   #9
zanna
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 40
Innlegg: 3
zanna er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Egg og stangselleri med baconost el lignende.

zanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:12   #10
Melusine
Medlem
 
Melusine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 52
Innlegg: 103
Melusine er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Oopsies

3 egg
100g smøreost naturell (jeg bruker philadelphia)
1/2 ts bakepulver (kan sløyfes)

Sett ovnen på 150 grader.

Skill eggehviter og plommer.
Plommene blandes godt med osten og eggehvitene piskes stive.
De skal være så stive at det ikke renner noe ut når du snur bollen opp ned.
Rør forsiktig inn blandingen av plommer og ost i den stive eggehviten,
bruk en slikkepott eller lignende.
Med en stor skje legges røren på en plate med bakepapir fordelt på 6 topper, vær forsiktig så de ikke faller sammen.

Stekes i 30 minutter.

Jeg lar dem ligge på rist lenge, i flere timer og oppbevarer dem på disken enten i en boks uten lokk eller på et fat innpakket i matpapir. Synes de blir best slik, de har en tendens til å skrumpe inn om de ligger i kjøleskapet. Likevel; når jeg har dem med på jobb i en tett boks går det faktisk helt fint, så det er kanskje ikke så nøye

Nå har jeg ikke prøvd det selv, men de kan visstnok fryses og de tiner raskt.

Krydder kan også tilsettes; en fin oppskift med bilder og fremgangsmåte kan du se HER eller HER.

__________________
Blogg: Melusine
Melusine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:19   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Mye det samme som allerede er nevnt. Frokost er som regel egg i en eller annen form - ofte har jeg laget en stor omelett/frittata (eller det samme fordelt i mindre muffinsformer, fine porsjoner) som jeg bare kan ta et stykke av og varme opp. Ellers blir det speilegg, kokte egg, omelett, etc. Eventuelt spiser jeg middagsrester. Tenker ikke så mye på måltider som noe som hører til noen spesiell tid på dagen, egentlig, og ofte blir det veldig sent før jeg spiser dagens første måltid.

For tida er standard-varianten å steke noen grønnsaker i smør (feks squash-skiver, halve cherrytomater) og klekke to egg oppå i stekepannen, la det være i fred til det er ferdig. Krydring etter smak. Ikke billedskjønt, men godt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:38   #12
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Jeg spiser som regel rester fra middagen, eller noe annen "middagsmat". Spiser nesten alltid varmmat jeg

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:39   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Røykelaks og eggerøre, salat av blandet salat (litt), hvitost i biter og spekeskinke med majo/cf dressing, spekeskinke (favoritten er coppa) med ost rullet inn og 30 sek i mikroen, omelett med skinke, ost og annet ønskelig, bærsmoothie, kyllinglår med salat/fetaost/dressing, grillet kyllingbiter i majones/currydressing.... listen er uendelig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:29   #14
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Egg og bacon
fylte pannekaker
rømmegrøt
fløtegrøt
kokt egg med smør
cc med bringebær
kaffelatte av eggemelk eller cocosa
omelett
salat
middagsrester
ovnspannekake

Ja jeg tar det jeg har og har lyst på der og da. Håper at det ga deg noen tips.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 21:32   #15
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Egg, egg, egg, egg, jeg er drittlei av egg i alle varianter.
Jeg er ikke særlig glad i bacon heller.
Fløtegrøt er godt, og jeg elsker fløte i kaffen min,men jeg tåler ikke mye fløte heller før det går utover vekta.

Frokostpannekaker, sveler osv, det har jeg ikke prøvd. Men er ikke det også en form for brøderstatning?
Har man ikke både jbkm og søtstoff i det?
Kan ikke tillate meg mye av dette heller jeg.
Ser ut til at jeg nesten må holde meg til kun rene produkter om jeg skal ned i vekt og det er jo dødskjedelig da.
Ja, i dag er jeg fryktelig negativ og demotivert

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 22:02   #16
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

pølse fra rema 1000 med lite karbo, karbonade, tunfisk, grilla kylling, ost og skinke. spiser nesten hva som helst bare det er kjapt og lettvint og kan rulles inn i et salatblad med majones eller dressing

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 22:15   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Egg, egg, egg, egg, jeg er drittlei av egg i alle varianter.
Jeg er ikke særlig glad i bacon heller.
Fløtegrøt er godt, og jeg elsker fløte i kaffen min,men jeg tåler ikke mye fløte heller før det går utover vekta.

Frokostpannekaker, sveler osv, det har jeg ikke prøvd. Men er ikke det også en form for brøderstatning?
Har man ikke både jbkm og søtstoff i det?
Kan ikke tillate meg mye av dette heller jeg.
Ser ut til at jeg nesten må holde meg til kun rene produkter om jeg skal ned i vekt og det er jo dødskjedelig da.
Ja, i dag er jeg fryktelig negativ og demotivert

Kjedelig?? Javel? Har du vært inne og sett på frokost og lunsjalternativer her på forumet? Det er jo mer kjedelig og måtte spise brødmat HVER dag tenker jeg Det handler mye om holdning her - det blir ikke kjedeligere enn du gjør det til selv...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 22:53   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Skjønner godt at du er drittlei egg jeg. Ikke noe problemer med å se at det er kjedelig å tenke på.

Du kan ikke bare lage litt ekstra middag og spise middagsrester da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 09:12   #19
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Hvis du savner brøderstatninger så veldig når du kutter det ut, så ville jeg kanskje heller valgt å tillate meg å spise det kanskje 2-3 dager i uka, og heller akseptert at vekten gikk litt senere nedover, prøv å finne ut hva som er viktigst for deg: å spise brøderstatning av og til, eller å gå raskere ned i vekt. Hvis du vil ha noe å legge pålegget på de andre dagene kan du jo lage osteknekkis eller oopsies, som andre her foreslår og bruke istedenfor lavkarbo knekkebrød. Personlig syns jeg ikke det er noe problem å legge masse godt pålegg på en tallerken og spise med kniv og gaffel, som en slags tapas. Pålegget kan du jo variere etter hva du liker og bytte ut ting når du blir lei av det. Masse gode fete oster å få tak i, reker med majones, røkt laks, røkt makrell, spekeskinke, masse spekepølser med lite karber, forskjellige typer kjøttpålegg, og så kanskje variere med blandet salat med enten kylling, skinke, fetaost og enten rømmedressing eller aioli til.
Prøv å tenke på alle de gode tingene du kan spise istedenfor å tenke på hva du ikke får spise, det hjelper i alle fall meg. Lykke til

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 10:33   #20
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Egg, egg, egg, egg, jeg er drittlei av egg i alle varianter.
Jeg er ikke særlig glad i bacon heller.
Fløtegrøt er godt, og jeg elsker fløte i kaffen min,men jeg tåler ikke mye fløte heller før det går utover vekta.

Frokostpannekaker, sveler osv, det har jeg ikke prøvd. Men er ikke det også en form for brøderstatning?
Mine pannekaker lager jeg av kun egg,fløte og fiberhusk.
Ovnspannekaken jeg lager er det ikke jbkm eller søtstoff i heller kun egg, bacon ost og fiberhusk:-)
Har man ikke både jbkm og søtstoff i det?
Kan ikke tillate meg mye av dette heller jeg.
Ser ut til at jeg nesten må holde meg til kun rene produkter om jeg skal ned i vekt og det er jo dødskjedelig da.
Ja, i dag er jeg fryktelig negativ og demotivert

Jeg har for tiden dilla på fylte pannekaker, spiser de med rømme og bær, varme. Kalde fyller jeg inni salat, pålegg etc, etc..... med majones eller rømme som "fett". Jeg forstår at du blir lei av egg, jeg også blir det av og til, men det går fort over:-) Hva med å lage deg litt frokostblanding som du kan spise med tyrkisk yoghurt? Lykke til.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 10:50   #21
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Kokte egg med majones til jobbfrokost
Salat med kyllinglår / annet kjøtt til jobblunch med olje eller dressing

Frokost når jeg er hjemme er kombinert frokost og lunch ofte, og det består av ett til to kokte egg med meierismør og jukseloff¨av to egg uten søtning med smør,majones og pålegg etter ønske med litt grønsaker ved sidenav eller oppå.

Jukseloff= egg, salt, fiberhusk. Går også å lage uten fiberhusk eller jbkm. Synes faktisk de smaker overaskende lite egg, og er ypperlig når en vil skrelle vekk alle "ulumskheter" fra kostholdet som kan hindre nedgang i vekt.
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=jukseloff

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 11:31   #22
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

makrell i tomat
avokado
rekesalat
omelett
røktlaks
cottage cheese
div. pålegg
middagsrester
etc

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:06   #23
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kjedelig?? Javel? Har du vært inne og sett på frokost og lunsjalternativer her på forumet? Det er jo mer kjedelig og måtte spise brødmat HVER dag tenker jeg Det handler mye om holdning her - det blir ikke kjedeligere enn du gjør det til selv...

Kommer an på hva man tåler å spise uten å stagnere på vekta det kjære deg.
For min del så stopper vekta opp på det meste, så da blir det dessverre ikke så spennende.
Når det gjelder holdninger, så tror jeg at jeg er ganske flink.
Har faktisk gått ned 82 kilo etter vektreduserende operasjon og har holdt vekta mi i 6 år.
Har altså levd svært så nøkternt i 6 år, så ikke døm så hardt er du snill

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:10   #24
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Mange gode tips her og jeg skal nok prøve ut en del av dette. Tusen takk for at dere deler.

Jeg har iallefall fått bekreftet nå at brøderstatninger som lavkarboknekkebrød og lavkarbobrød ikke er noe jeg tåler godt.
Har i dag ikke rørt noe sånt, og jeg har ikke vært sulten i hele dag.
Spiste middagsrester til frokost og kyllinglår til lunsj.
Ikke tegn til sult, og stiksen min har kraftigere utslag enn hva den har hatt på veldig lenge.

Ser noen her nevner osteknekkebrød. Det spiste jeg en del av en stund, men da gikk jeg faktisk opp i vekt og ikke ned. Sluttet helt med det.
Nå skal jeg prøve meg litt fram her mot ferien, så får jeg se hva jeg kan spise og ikke spise av det som dere har skrevet her i tråden

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:25   #25
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som ikke spiser brøderstatninger

Ønsker deg masse lykke til med testing på hva du bør spise og hva som ikke bør spises.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere? Peppa Gris Spørsmål og svar 62 23-05-11 21:04
Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere? sirib Lavkarbo generelt 11 07-05-11 12:54
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Hvorfor stopper brøderstatninger vektnedgang? trio Lavkarbo generelt 2 29-11-10 18:17
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no