Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Min vei til sunnhet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-10, 10:04   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Min vei til sunnhet

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Du har selvfølgelig helt rett, Photobscura! Det var litt seint i går da jeg postet innlegget mitt...

Det jeg ville ha fram, var at man ikke akkurat kan se vekk i fra noen av sukkerartene i frukt (eller sukkerholdige matvarer).

Og en banan er nok sunnere enn ett glass cola... meeen inneholder like mye sukker

Hehe. Det har selvfølgelig også mye med mengde kh pr gram å gjøre, jo større tetthet, dess høyere GI . Det eneste som gjør banan sunnere enn cola, er vel at den ikke inneholder en hel masse "hemmelige" ingredienser, e-stoffer og annet snadder.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 10:35   #27
Meniallverden
Juniormedlem
 
Meniallverden sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 24
Meniallverden er på en erverdig vei

Sv: Min vei til sunnhet

Hei neena. jeg hadde ikke overlevd på det du spiser tror jeg. Jeg er også ny på dette forumet og har akkurat funnet Gerd. Gerd`s livsstil er en flott blogg og hun har matoppskrifter med bilder som er verd å sjekke ut.
Jeg er vel heldig for jeg er ikke så glad i godteri. Is derimot...... men jeg bor i Trøndelag så det er ikke mange dager i året (dette året i hvert fall) at man trenger avkjøling. Jeg har funnet en gele som er lettere å lage enn de gamle pakkene og denne spiser jeg med usukret krem til.
En pk. gelatinpulver i en skål
Ca. en halv flaske Fun granateple
Visp godt
Litt kokende vann rett fra vannkokeren tømmes i
Visp litt og avkjøl
Kan nok hjelpe litt på søthungeren.

__________________


Meniallverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 10:40   #28
Meniallverden
Juniormedlem
 
Meniallverden sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 24
Meniallverden er på en erverdig vei
Red face

Sv: Min vei til sunnhet

Fy til meg. Skriver navnet ditt helt feil
Beklager det.
Vil bare få tilføye at jo mere kjøtt og sånt du har spist - jo mindre søthunger vil du få.

Lykke til

__________________


Meniallverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 16:50   #29
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Min vei til sunnhet

Synes du spiser lite - men også litt ehm - kjedelig? Grønnsakssuppe (ick..)da tenker jeg Grete Roede jeg *ler*.

Ta utgangspunkt i proteinkilder som kjøtt (kjøttdeig, biff), kylling, fisk og sjømat. Legg til kokte grønnsaker som blomkål og broccoli. Smelt smør og ha over, eller lag deg kjapt en fløtesaus ved å ha fløteskvett og krydder i stekesmøret etter steking (knallgodt). Lag deg salat med hjemmelaget dressing til (majo og CF feks, med en dasj natreen og en ts tomatpure eller ketchup uten sukker).

eksempler på mine 4-5 måltid pr dag er:
Frokost: lavkarbobrød (1g pr skive) med hjemmelagede fiskekaker (0.5 g karbo pr kake - disse kan du lage selv - kjøp fisk på butikken og hiv i foodprocessoren! Se oppskrift her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12728) Toppes med majo (som jeg elsker... ) Husk meierismør under fiskekaken.
eller
egg og bacon
eller
omelett med skinke og ost

Lunsj: Hjemmelagede pizzasnurrer - altså oopsie-bunn med stekt kjøttdeig på.

Mellom: En hjemmelaged sjoko-protein-smoothie (NAM!)

Middag: Stort stykke laks, kokte grønnsaker, rømme/CF, agurksalat og smeltet smør
eller
biff med krydder-bearnaise, stekt sopp og kokte grønnsaker
eller
kjøttdeig i form med grønnsaker - gratinert med ost på toppen

Kvelds: Kunstig søtet pisket krem med bringebær/blåbær/jordbær e.l.

jeg bruker atkins-sjokolader som mellommåltid uten problem.

Jeg spiser lassvis med majo/CF dressinger... lager til med søtning og har feks litt sylteagurk og kapers oppi sammen med kald kokt laks fra dagen i forveien... og ENDA går jeg ned nesten en kg i uka!!!

Livet kan jaggu meg være bedre enn den gangen jeg brukte avsilt potetkraft (UCK!!!) som fukt på grønnsakene mine på GR-diett... *grøss*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no