Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Fiskekaker fra Båtsfjord!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-07, 13:50   #1
Turteldua
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 66
Innlegg: 3
Turteldua er på en erverdig vei

Fiskekaker fra Båtsfjord!

Thorleifs fiskekaker
Vil du ha oppskrift på nydelige fiskekaker, UTEN potetmel el.l.Her kommer den.........

500g valgfri fisk
100 g bacon (kan utelates)
50 g grovhakket løk
3 egg
1.5dl fløte
1 knapp ts muskat
1/2 ts pepper
salt
Bruk foodprossessor, lettvint og raskt. Alle ingredienser oppi, og vips har du nydelig fiskefarse etter bare ett minutt!


Nøkkelen med fiskekaker er at alt går an.
Viktigst er at fersk fiske-filet saltes godt og legges lag på lag, helst over natta. Tross alle forståsegpåere som sier at man ikke kan bruke frossen filet, er det ingen sak å bruke det heller!

For å binde farsen er det VIKTIG å bruke væsken som blir utskilt fra fisken. Egg gjør resten, og også saltet spiller en rolle. Bruker du saltet fisk sløyfer du selvfølgelig salt.Tiner du frossen fisk, bruk væsken som danner seg da også.
Stekes i olje og eventuelt Flott matfett.

Folk flest virker opptatt med at fisken skal være hyse,eller annen hvit fisk. Og det er godt det også. Men mannen min elsker fiskekaker, og akkurat i dag har han blandet kveite og salt uer!

Bare han som kan finne på slikt, sier vennen våre, men Mmmm....så deilige de blir!
Om man bare vil bruke ett fiskeslag, eller bruke flere er helt valgfritt.
Eksempelvis har han blandet torsk og kveite, eller hyse og torsk. Sei og torsk og hyse...
Vi elsker å fiske og bruker akkurat det vi får!
Bacon er en ny ingrediens som viste seg å smake utrolig godt.

Denne oppskriften er laget av prinsipper fra slik man gjorde i "gamle dager", f.eks når man lagde gjeddekaker. Thorleifs vri er altså å blande det man har for hånden.

Eneste karboene er altså løken og fløten! Jippi!

Turteldua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 14:11   #2
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Dette må jeg prøve! Har eksperimentert litt med å lage lavkarbo fiskekaker, men det blir alltid så vanskelig å få dem til å henge sammen når jeg ikke bruker noen form for mel. Kanskje det går bedre hvis jeg følger denne oppskriften? Jeg har både torsk og sei i fryseren.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 02:28   #3
jamaica
Medlem
 
jamaica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nordland/gran canaria!
Alder: 57
Innlegg: 75
jamaica er ny på veien

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Heia Turteldua!

Supert navn, og det passer jo kjempegodt til deg!!!

Skjønte vel at du kom til å like dette forumet, og særlig alle oppskriftene!! Vi har iallfall fått nytt mot med atkinsen etter
å ha lest her...Nå gleder vi oss til å komme heim til nordnorge, da skal vi lage fiskekaker!!!
Snakkes!
Ps. vær snill med lille deg, så du blir bedre snart!!! Stor klem!
( regner med at du skjønner hvem jeg er...!)

__________________


jamaica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sss Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 15:32   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Prøvde å lage en versjon av disse nå. Ble veldig gode, men litt tørre... Skjønner ikke hvorfor. Mener at jeg har hatt det problemet når jeg har laget fiskekaker tidligere også. Kan ikke tenke meg at det er for lite fett hvertfall. Brukte sei og laks som begge er feite fisketyper (ihvertfall laksen). Hadde bacon i som også er fett. Brukte en del rømme istedenfor fløte (hadde ikke), og ellers løk, egg og krydder. Stekte i masse masse smør. Prøvde å steke dem både lenge på svak varme og kort på høy varme... Ble tørre uansett...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:41   #5
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Kan fiskefarsen din ha vært for fast? Jeg lager som oftest av frossen sei og torsk. Har ikke så mye egg i som i denne oppskriften, men de blir aldri tørre.

Tror det er noe med at alle igredienser bør være kalde. Jeg lar den stå i kjøleskapet og sette seg en halv time.

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:58   #6
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Kanskje det? Jeg syns kanskje det var litt mye egg ja... Hvor fast/ufast skal farsen være da? Vanskelig å beskrive kanskje... Skal hvertfall prøve det med kjøleskap neste gang. Og litt løsere farse.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 14:11   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Opprinnelig lagt inn av Turteldua, her.

Thorleifs fiskekaker
Vil du ha oppskrift på nydelige fiskekaker, UTEN potetmel el.l.Her kommer den.........

500g valgfri fisk
100 g bacon (kan utelates)
50 g grovhakket løk
3 egg
1.5dl fløte
1 knapp ts muskat
1/2 ts pepper
salt
Bruk foodprossessor, lettvint og raskt. Alle ingredienser oppi, og vips har du nydelig fiskefarse etter bare ett minutt!


Nøkkelen med fiskekaker er at alt går an.
Viktigst er at fersk fiske-filet saltes godt og legges lag på lag, helst over natta. Tross alle forståsegpåere som sier at man ikke kan bruke frossen filet, er det ingen sak å bruke det heller!

For å binde farsen er det VIKTIG å bruke væsken som blir utskilt fra fisken. Egg gjør resten, og også saltet spiller en rolle. Bruker du saltet fisk sløyfer du selvfølgelig salt.Tiner du frossen fisk, bruk væsken som danner seg da også.
Stekes i olje og eventuelt Flott matfett.

Folk flest virker opptatt med at fisken skal være hyse,eller annen hvit fisk. Og det er godt det også. Men mannen min elsker fiskekaker, og akkurat i dag har han blandet kveite og salt uer!

Bare han som kan finne på slikt, sier vennen våre, men Mmmm....så deilige de blir!
Om man bare vil bruke ett fiskeslag, eller bruke flere er helt valgfritt.
Eksempelvis har han blandet torsk og kveite, eller hyse og torsk. Sei og torsk og hyse...
Vi elsker å fiske og bruker akkurat det vi får!
Bacon er en ny ingrediens som viste seg å smake utrolig godt.

Denne oppskriften er laget av prinsipper fra slik man gjorde i "gamle dager", f.eks når man lagde gjeddekaker. Thorleifs vri er altså å blande det man har for hånden.

Eneste karboene er altså løken og fløten! Jippi!

Vært på kysten og fylt opp matlagrene - så jeg "bumper" denne for de som er interesserte. Brukte akkurat ovenstående oppskrift - og de ble perfekte i konsistens, lett å steke og ekstremt lette å spise

Bare et par ting: Alle ingrediensene MÅ komme rett fra kjøleskap. Fisken MÅ ikke saltes over natta. Bland alt unntatt egg og fløte først - deretter tilsett det fuktige. Kjør til du ser det begynner å feste seg til litt "seig" konsistens. Stekes på middelstemperatur i panna.
Regnet på karbo (uten bacon i) og det blir bare 0.5g karbo pr fiskekake om du får ca 14-15 kaker utav en omgang.
Hyse, lyr, torsk bruker jeg mest, kan også bruke sei men da blir den litt gråere i fargen. Bland gjerne fisketyper som nevnt ovenfor. Anbefaler de som liker fiskekaker og kjøpe fisk rimelig fersk og lage opp i massevis!

Disse kan OGSÅ lages dobbelt så store og trekkes i vann i ca 10 minutter. Da får du "ferskfiskball" eller "storball" som vi kaller det der jeg kommer fra. (Den er ekstra god med stekt bacon midt inni kommer jeg på nå... NAM!)

ANBEFALES!!! (nå blir det deilig lunsj i lang tid framover )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 15:23   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Disse lager jeg i dag!
Jeg tåler ikke meieriprodukter (bortsett fra smør), så jeg droppa fløten, og hadde i en skvett farris (som i hvert fall gjør kjøttkakene mine skikkelig saftige) og en teskje johannesbrødkjernemel.
Jeg kan forøvrig melde om at svoren på baconet bør skjæres nøye vekk dersom man, som meg bruker manuell kjøttkvern ...
De står i kjøleskapet nå, og jeg er skikkelig spent!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:23   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Herre min skaper! Disse ble så gode at jeg nesten gråt i tallerkenen da de var spist opp!
Heldigvis har jeg litt mer farse igjen! Om nom nom!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:59   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Jippi! NÅ ble jeg kjempeglad på dine vegne, jeg ELSKER disse (mine er med fløte). Fiskekaker er genialt!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:33   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Der ser du, du fant noe fiskemat jeg kunne like som ikke var laks/ørret!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:47   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

det er bare kjempebra!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 09:06   #13
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Disse skal prøves !! Takk for oppskrift

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 09:46   #14
Gudinnen_Saga
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 8
Gudinnen_Saga er på en erverdig vei

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Opprinnelig lagt inn av Turteldua, her.

Thorleifs fiskekaker
Vil du ha oppskrift på nydelige fiskekaker, UTEN potetmel el.l.Her kommer den.........

500g valgfri fisk
100 g bacon (kan utelates)
50 g grovhakket løk
3 egg
1.5dl fløte
1 knapp ts muskat
1/2 ts pepper
salt
Bruk foodprossessor, lettvint og raskt. Alle ingredienser oppi, og vips har du nydelig fiskefarse etter bare ett minutt!


Nøkkelen med fiskekaker er at alt går an.
Viktigst er at fersk fiske-filet saltes godt og legges lag på lag, helst over natta. Tross alle forståsegpåere som sier at man ikke kan bruke frossen filet, er det ingen sak å bruke det heller!

For å binde farsen er det VIKTIG å bruke væsken som blir utskilt fra fisken. Egg gjør resten, og også saltet spiller en rolle. Bruker du saltet fisk sløyfer du selvfølgelig salt.Tiner du frossen fisk, bruk væsken som danner seg da også.
Stekes i olje og eventuelt Flott matfett.

Folk flest virker opptatt med at fisken skal være hyse,eller annen hvit fisk. Og det er godt det også. Men mannen min elsker fiskekaker, og akkurat i dag har han blandet kveite og salt uer!

Bare han som kan finne på slikt, sier vennen våre, men Mmmm....så deilige de blir!
Om man bare vil bruke ett fiskeslag, eller bruke flere er helt valgfritt.
Eksempelvis har han blandet torsk og kveite, eller hyse og torsk. Sei og torsk og hyse...
Vi elsker å fiske og bruker akkurat det vi får!
Bacon er en ny ingrediens som viste seg å smake utrolig godt.

Denne oppskriften er laget av prinsipper fra slik man gjorde i "gamle dager", f.eks når man lagde gjeddekaker. Thorleifs vri er altså å blande det man har for hånden.

Eneste karboene er altså løken og fløten! Jippi!

Jeg skjønte ikke helt. Jeg har frossen fisk, må den saltes over natta den også? Og det vannet som blir i bollen skal oppi foodprossessoren den også? (det står ikke i oppskrifta nemlig og jeg er ikke så flink med mat ennå)

Gudinnen_Saga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:26   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Opprinnelig lagt inn av Gudinnen_Saga, her.

Jeg skjønte ikke helt. Jeg har frossen fisk, må den saltes over natta den også? Og det vannet som blir i bollen skal oppi foodprossessoren den også? (det står ikke i oppskrifta nemlig og jeg er ikke så flink med mat ennå)

Jeg har aldri saltet fisk til fiskekaker, fersk eller frossen så det tror jeg ikke du skal bry deg om. La fisken tine i kjøleskap over natta, og bruk væsken som utskilles også i foodprocessoren også ja - den er det stivelse i. Lager du flere omganger av samme frossenfisk, fordeler du bare væsken i omgangene sånn ca bare.

Viktigst etter min mening (og fars og farmors mening - som har jobbet som kokker) er at alle ingrediensene kommer rett fra kjøleskapet. Lager du flere omganger i foodprocessoren, sett inn fløte, fisk mm i kjøleskapet når du har målt opp og ta ut først når du er klar for å lage neste runde. Ellers kan du risikere at farsen skiller seg før du får den i panna

La foodprocessoren gå til du "ser" at røra har begynt og binde seg - blir litt sånn deigaktig og henger sammen. Stek i panne som er forvarmet til medium + varme i masse smør

Visste du at du kan lage "ferskfiskball" av samme røra? Lag farsen i oppskriften i passe store boller og trekk i lettsaltet vann som er nær kokepunktet til de flyter opp. Tiden er litt avhengig av størrelse Server nytrukket med bacon og dine favorittgrønnsaker, smør og evt rømme/CF om du vil.
Samme "ferskfiskball" kan brukes som "fiskeboller" som du har i lavkarboinspirert hvitsaus

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:54   #16
Gudinnen_Saga
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 8
Gudinnen_Saga er på en erverdig vei

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Ah, tusen takk Nerthus. Da skal jeg lage fiskekaker og kanskje fiskeboller? på fredag når jeg har turnusfri. Juhu. Men du, har du oppskrift på hvitsaus som er ok til oss lavkarbofolk også?

Gudinnen_Saga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 16:02   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Opprinnelig lagt inn av Gudinnen_Saga, her.

Ah, tusen takk Nerthus. Da skal jeg lage fiskekaker og kanskje fiskeboller? på fredag når jeg har turnusfri. Juhu. Men du, har du oppskrift på hvitsaus som er ok til oss lavkarbofolk også?

Litt avhengig av hvor strikt du er på kh, av og til bruker jeg hvitsaus på pose, erstatter melk med fløte+vann i samme mengde. Smakssett med salt, pepper og revet muskatnøtt.

Ellers gjør jeg det enkelt, har ikke eksakte mål, du kan jo smake deg litt fram selv Kok forsiktig opp fløte og vann, skal du ha til fiskeboller, ha i fiskebuljong. Smak så til med salt, pepper og muskatnøtt. Svært forsiktig bruk av johannesbrødkjernemel tykner sausen. Pappan min hadde gjort noe lurt, han hadde hatt JBKM over på et krydderglass med små hull i toppen og strør over. (Smarte pappan min! )

Liker du karri i sausen, ha i litt og smak til. Varm fiskebollene i sausen.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 09:04   #18
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Passer på å abonnere her nå, dette MÅ jeg prøve snart!

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 09:22   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Passer på å abonnere her nå, dette MÅ jeg prøve snart!

Ja, det MÅ du faktisk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 03:47   #20
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Dytter tråden! Jeg vil ha fiskekaker en dag, tror jeg går og kjøper masse frossen og lager opp en haug, for det er så godt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 12:22   #21
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Skal lage disse i morgen, hvordan saus hadde dere til ?

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 11:08   #22
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Takk for oppskrifta. Disse skal prøves da jeg har masse fisk i frysa

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 11:21   #23
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

(på tide å lage frokost skjønner jeg)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 11:36   #24
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

Skal lage disse i morgen, hvordan saus hadde dere til ?

Jeg bruker faktisk sjysaus på pose med fløte i.... 2.5 g kh pr 100g ferdig saus.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 11:54   #25
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Fiskekaker fra Båtsfjord!

Nå oppdaget jeg noe merkelig. Jeg abbonerer på Allers, og i det siste fulgte det med et oppskriftsvedelgg med lavkarbo-oppskrifter.

Denne oppskriften står der, helt nøykatig den samme, ned til siste gram.

Noen har jammen meg stjålet oppskriften til TS. Tråden er fra 2007 og Allers fra 2012. Det står at alle oppskriftene er fra Sunt Hjem AS, bøkene Fristende Lavkarbo, Lavkarbo fra Middelhavet og Slank og sunn med lavkarbo.
Noen har vært slemme gitt, og kopiert (selv om jeg vet det er lov med oppskrifter ). Men moro da, at TS har en SÅ god oppskrift

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra "dum" til geni med Eye q ?? elian Kosttilskudd 3 30-01-11 02:01
Splenda i norske butikke hyller fra mai! Melania Lavkarbo generelt 17 25-04-06 14:59
Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 Iset Generell ernæringsdebatt 11 14-02-06 19:41
Utviklingen i Norsk kosthold 2005 Fedonisten Generell ernæringsdebatt 6 04-02-06 08:20
Sakset fra Dagbladet i dag..... Pianoman Nyheter / media 4 09-03-05 11:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no