Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-10, 19:55   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Var hos legen og sjekket meg før jeg begynte og fikk svaret idag:

Jeg har et betydelig forhøyet kolesterol, lav B12 og høy urinsyre.
Dette skrev han:
Konsekvensen er at den kuren du skal gjennomgå ikke bør inneholde høy andel av fett. For det andre bør du ha tilskudd på b-vitamin. Høy urinsyre kan ytterligere forverres av høyt proteininntak, derfor bør blodprøver kontrolleres 1-2 mnd etter start av kur.

Betyr dette at jeg ikke kan fortsette?
Denne kuren består jo av mye fett og mye proteiner..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:01   #2
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Jeg hadde høy urinsyre før jeg startet med ketolysekuren. Det er nå helt normalt.
Hvis jeg var deg ville jeg bare prøvd ut kuren noen uker, tatt nye prøver da for så å ta en avgjørelse.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:10   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Både høyt kolesterol og høy urinsyre blir betydelig bedre med ketolyse, PÅ SIKT!

Derosm alderen din virkelig bare er 17 år, skjønner jeg ikke hva denne legen piper om, men det er han som er legen din og det er eventuelt opp til deg, i samarbeid med han, å finne ut hva som fungerer for deg.

Men som Linn sier, gi det en stund, minimum 3 måneder, og ta så nye prøver!
For de aller fleste vil verdiene da ha blitt mye bedre!

Les deg opp om B12 også! Lurt å kunne litt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:19   #4
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Både høyt kolesterol og høy urinsyre blir betydelig bedre med ketolyse, PÅ SIKT!

Derosm alderen din virkelig bare er 17 år, skjønner jeg ikke hva denne legen piper om, men det er han som er legen din og det er eventuelt opp til deg, i samarbeid med han, å finne ut hva som fungerer for deg.

Men som Linn sier, gi det en stund, minimum 3 måneder, og ta så nye prøver!
For de aller fleste vil verdiene da ha blitt mye bedre!

Les deg opp om B12 også! Lurt å kunne litt!

Men, enn visst det ikke gjør det? Enn visst jeg.. i værste fall dør pga jeg får for høyt kolesterol og urinsyre pga kuren? Fikk vite av mamma at høyt kolesterol hører til i familien.. Og hun tar ikke opp b12 i det heletatt, så da er det mulig jeg heller ikke gjør det..

Ser bare mørkt på alt nå

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:26   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Er du bare 17år, dør du ikke av familiær hyperkolesterolemi med det første!
Og om det er det, må du nok uansett på medisiner etterhvert. Men du kan jo gi det 3 måneder for å prøve å slippe medisiner, kan du ikke?
Og dette at kolesterol er så farlig/skadelig etc, er ikke bevist på noen som helst måte!

Høy urinsyre er ikke dødelig, bare vondt om det krystallerer seg i leddene dine, men da skal det være høyt lenge først! Har hatt forhøyet i mer enn 6 år, jeg men det er bare pga diabetesen!

Om du ikke tar opp B12 er det jo bare å få en lite sprøyte i stumpen hver 6. uke! Ikke noe bigdeal i det hele tatt. Setter sprøyter på naboen stadig vekk, jeg!

Er helt sikker på at det at du stresser deg opp over dette, er mye mer skadelig for deg og kroppen din enn blodprøve- verdiene dine!

Hva hadde du i kolesterol, urinsyre og B12- verdier forresten?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:29   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Hvis ikke, så finnes det andre versjoner av lavkarbo enn akkurat de ketogene..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:33   #7
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Den første fasen av South Beach-dietten er da rimelig streng og minner itt om ketolyse, minus alt fettet.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:34   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Be om en second-opinion fra en annen lege på legesenteret du går på - eller et annet sted. Eller send en epost til doktor Torkild som har ketolyse-kuren.
Du kan også velge en moderat form for lavkarbo som feks Fedon - og se om verdiene dine bedrer seg med deg

Jeg hadde kjempelave B12-verdier og de er nå normaliserte. Anbefaler at du leser boka "Bedre uten brød" - der står det nemlig litt om lavkarbo kontra helse

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:43   #9
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er du bare 17år, dør du ikke av familiær hyperkolesterolemi med det første!
Og om det er det, må du nok uansett på medisiner etterhvert. Men du kan jo gi det 3 måneder for å prøve å slippe medisiner, kan du ikke?
Og dette at kolesterol er så farlig/skadelig etc, er ikke bevist på noen som helst måte!

Høy urinsyre er ikke dødelig, bare vondt om det krystallerer seg i leddene dine, men da skal det være høyt lenge først! Har hatt forhøyet i mer enn 6 år, jeg men det er bare pga diabetesen!

Om du ikke tar opp B12 er det jo bare å få en lite sprøyte i stumpen hver 6. uke! Ikke noe bigdeal i det hele tatt. Setter sprøyter på naboen stadig vekk, jeg!

Er helt sikker på at det at du stresser deg opp over dette, er mye mer skadelig for deg og kroppen din enn blodprøve- verdiene dine!

Hva hadde du i kolesterol, urinsyre og B12- verdier forresten?

Husker ikke helt hva verdiene mine var, men de var visst ikke så bra..

Uff.. får håpe jeg kan fortsette..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:44   #10
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Be om en second-opinion fra en annen lege på legesenteret du går på - eller et annet sted. Eller send en epost til doktor Torkild som har ketolyse-kuren.
Du kan også velge en moderat form for lavkarbo som feks Fedon - og se om verdiene dine bedrer seg med deg

Jeg hadde kjempelave B12-verdier og de er nå normaliserte. Anbefaler at du leser boka "Bedre uten brød" - der står det nemlig litt om lavkarbo kontra helse

Har tatt kontakt med Torkil nå, så håper han svarer fort! Vil jo tru det er han som kan mest om dette..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:49   #11
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Men, dette er jo prøver FØR du har startet med lavkarbo...
Det er neppe for mye fet mat og for lite sukker som er årsaken til disse resultatene, mener jeg. Man går jo over på lavkarbo for at sånne prøver skal få bedre resultat.

Jeg ville fortsatt med ketolyse, og tatt nye prøver igjen om noen måneder. Da tror jeg prøvene vil vise noe helt annet.

Dessuten har legen din misforstått litt - man har ikke et for høyt proteininntak på Ketolysekuren, men et helt normalt inntak. Den legen din burde lese boka! hehe

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:03   #12
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Men, dette er jo prøver FØR du har startet med lavkarbo...
Det er neppe for mye fet mat og for lite sukker som er årsaken til disse resultatene, mener jeg. Man går jo over på lavkarbo for at sånne prøver skal få bedre resultat.

Jeg ville fortsatt med ketolyse, og tatt nye prøver igjen om noen måneder. Da tror jeg prøvene vil vise noe helt annet.

Dessuten har legen din misforstått litt - man har ikke et for høyt proteininntak på Ketolysekuren, men et helt normalt inntak. Den legen din burde lese boka! hehe

Har bestemt meg får å prøve videre ett par måneder (med mindre torkil er uenig da, selfølgelig) og så ta noen nye prøver. Er de veldig negative så får jeg ta det problemet da!

Hehe, ja, skal låne han den litt kanskje

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:11   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Har bestemt meg får å prøve videre ett par måneder (med mindre torkil er uenig da, selfølgelig) og så ta noen nye prøver. Er de veldig negative så får jeg ta det problemet da!

Hehe, ja, skal låne han den litt kanskje

Du skulle tatt den med, og vist han kapittelet som Torkil har skrevet spesifik til legen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:17   #14
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Jeg har også familiær hyperkolesterolemi og høyt kolesterol, men har gått på ketolyse i 2 uker nå, så jeg kan gjerne være "forsøkskanin" jeg. Jeg går ikke på medisiner, er 25 år, og egentlig ikke betydelig redd for å dø av hjerteinfarkt med det første, og det burde ikke du heller være. Du vil garantert få beskjed av lege om å holde deg til en diett med lite fett og passe på at du ikke spiser noe med kolesterol, dette er noe de må anbefale for å ikke møte konsekvenser dersom noe skulle skje med deg senere, og man går tilbake i journalen og ser feil anbefalinger.
Søk litt rundt på forumet, forhør deg med Torkil som du har gjort, og hvis du er usikker, så kan du jo alltids prøve noe Fedon-lignende isteden fram til nivåene dine forbedrer seg.
Ikke bekymre deg for mye, siden det er oppdaget så tidlig som i en alder av 17, vil du antageligvis bli godt oppfulgt framover med årene som kommer. B12-mangelen kan jo være tilfeldig, men det kan også være slik som moren din, at det ikke blir tatt opp i kroppen. Dette kan du også få hjelp med av legen, uten store komplikasjoner.

Har du noen symptomer siden du fant ut dette? Eller var det ren tilfeldighet?

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:26   #15
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Jeg ville gått til en lege som jobber med lavkarbo jeg.
Ta b-vit tabletter, og som Kitt sier sprøyter om du ikke tar det opp.

Jeg har lest at man blir anbefalt å sjekke kolesterol etter 6 mnd. Fordi det kan gå litt opp før det går ned. Kroppen trenger til til å justere ned produksjonen. (Inntar man lite fett øker kroppen produksjonen selv)

Ordner seg nok, men skjønner at du er bekymretet.
Har hatt min del av ubegrunnet panikk selv pga dårlig info fra leger.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:26   #16
hmmm
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 46
Innlegg: 72
hmmm er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Hei Nupsida!
Du er 17 år, ikke sant? Da har du jo en haug med hjelpemammaer her, pluss en lege (Torkil)!
Hvis du har dårlige verdier på prøvene dine nå, er jo ikke det på grunn av ketolysekuren. Det er jo på grunn av den livsstilen du hadde [u]før[u] ketolysen.

B12 tas vanskelig opp gjenno mat, har jeg hørt. Det kan du få i sprøyteform.

Jeg husker ikke hva du veier, og hvor mye du ønsker å gå ned, og jeg er ikke sikker på at du bør fokusere så mye på det heller. Du bør nok først og fremst tenke på å leve et sunt liv. Hvetemel og sukker (og karbohydrater), har lite i et sunt kosthold å gjøre mener de fleste her inne på forumet. Jeg mener også dette.

Gi ketolyse en sjanse, sammen med lett trening. Tror ikke hardtrening er noe å satse på. Jeg tror mer på å gå turer i et raskt tempo. Kanskje har du noen i familien du kan lage en avtale med?
Jeg kan også anbefale en bok av Grete Waitz. Den heter "Løp din egen maraton".
Tittelen er skremmende, men frykt ikke! I den første delen, altså før den delen der man trener til maraton, er det et kapittel for nybegynnere. Det kapittelet er veldig greit å følge. Det er et 12 ukers program, og man trener 3 ganger i uka. Det er lagt opp slik at man grsdvis trener seg opp. Første dagen går man mest. Tror ikke man løper mer enn 1 eller to minutter sammenhengende,. Nå er jeg i uke 4, og vi løper 7 minutter sammenhengende. Det høres sikkert latterlig ut, men jeg blir skikkelgi sliten, samtidig som jeg klarer å holde motivasjonen opp!

Boka kan du bestille på nettbokhandler.

Husk at alle her er i samme båt, og at vi er her for å hjelpe hverandre, og gi hverandre råd.

Jeg synes forrestend et var en god idé å låne bort boka til legen din!

__________________


hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 00:12   #17
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill
Thumbs up

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Jeg skal ikke hverken anbefale eller fraråde noen ift. til det med kolesterol. Jeg kan imidlertid fortelle at en kollega av meg som har gjennomført en større hjerteoperasjon har begynt på ketolysekuren. Etter 2,5 måneder har kolesterolet hans gått ned fra 8 til 5 (!), og det farlige kolesterolet har gått helt ned i 2.

Blodsukkerverdiene hans er også blitt helt normale - og han var på randen av medisinering for diabetes(!). I perioden har han gått ned 8 kg og livvidden har krympet 10 cm.

Det beste av alt: Han gikk til kontroll hver tredje måned. Nå har legen "friskmeldt" han og det er ett år til han skal på neste kontroll. Tenk på det resultatet da - på 2,5 måned!!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 00:14   #18
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Jeg skal ikke hverken anbefale eller fraråde noen ift. til det med kolesterol. Jeg kan imidlertid fortelle at en kollega av meg som har gjennomført en større hjerteoperasjon har begynt på ketolysekuren. Etter 2,5 måneder har kolesterolet hans gått ned fra 8 til 5 (!), og det farlige kolesterolet har gått helt ned i 2.

Blodsukkerverdiene hans er også blitt helt normale - og han var på randen av medisinering for diabetes(!). I perioden har han gått ned 8 kg og livvidden har krympet 10 cm.

Det beste av alt: Han gikk til kontroll hver tredje måned. Nå har legen "friskmeldt" han og det er ett år til han skal på neste kontroll. Tenk på det resultatet da - på 2,5 måned!!

Og forresten, det glemte jeg. Han har fått blodtrykk som en ungdom! (Nærmer seg 50).

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 09:54   #19
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Og forresten, det glemte jeg. Han har fått blodtrykk som en ungdom! (Nærmer seg 50).

Oi, shit! Utrolig at slikt går ann!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 10:12   #20
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Jeg er riktignok dobbelt så gammel som deg, men har familiert høyt kolestrolnivå og B12 tar jeg tabletter for...har gått på ketolysekuren nå i en uke...har ingen bivirkniner "what so ever" gjør på med kuren du...

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 10:41   #21
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Jeg er også en av de som har fått drastisk redusert urinsyreverdier med lavkarbo (ketose).

Kan ikke tenke meg at du skal ha noen helsemessige grunner til å ikke spise lavkarbo ut i fra det du beskriver. Det er utrolig mange leger som ikke kan noe om lavkarbo, eller sitter med totalt feil oppfatninger. Kanskje ikke så rart med tanke på at selv hovedtyngden av ernæringspesialister heller ikke kan noe om lavkarbo, bare masse gammel tro eller overtro som råder der også.

Jeg sier som en god venninde av meg pleier å si "tusen høns kan ikke ta feil". Og vi er mange her inne som er beviser på det stikk motsatte av det som påstås om lavkarbo.

Ønsker deg masse lykke til

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 13:24   #22
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Takk


Det som gjør at legen sier at jeg ikke bør gå på denne kuren, er for man må spise mye fett.. Og at dette kan ha stor påvirkning på kolesterolet mitt..
stemmer dette ?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 13:26   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Har du lest denne tråden? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 13:29   #24
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Ja, det påvirker kolesterolet ditt. Se hva jeg skrev lenger opp. Det går mest sannsynlig ned. Inntar man lite fett produserer kroppen mer kolesterol, inntar man mye fett produserer kroppen mindre. Har jeg lest.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 13:45   #25
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei
Post

Sv: Kan jeg ikke gå på ketolysekuren nå da?

Når du går ned i vekt vil høyst sannsynlig også kolestrolet ditt også gå nedover... Tenker det går veldig fint jeg....

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
3 spørsmål jeg enda ikke har forstått med denne ketolysekuren, kan noen gi meg svar? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 127 30-08-10 09:19
Ernæringsfysiologen likte IKKE ketolysekuren Jannicke Ketolysekuren 82 29-03-10 10:30
Ketolysekuren virker ikke på meg kals Spørsmål og svar 25 26-03-10 23:44
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessverre Henriette23 Ketolysekuren 38 28-04-08 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no