Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-08, 23:14   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose?

Jeg kjøpte ketostixs et par dager etter at jeg begynte på ketosekuren. Første gangen jeg prøvde de, så gav de utslag og jeg var fornøyd og mente at dette gikk bra.
For morro skyld ville mannen min prøve (han er ikke på noen kur) og det gav utslag hos ham også! Og han hadde spist masse brødmat den dagen.

Trodde ikke at det var mulig, egentlig. Spesielt med tanke på alle de her inne som skriver at de ikke får utslag etter så og så mange dager på kur.

Er det noe feil med stixsene mine? Eller med mannen min ?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:16   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose??

Jeg vet ikke, men her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092 Står det mye bra om ketose

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:38   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose??

Ja, jeg har lest igjennom det en gang før, men den eneste konklusjonen jeg kan komme til er at han må ha vært i ketose på et magisk vis eller så var den han brukte litt defekt

Jeg måtte be han om å ta en ny stixs nå (ble litt spent), men den gav ikke utslag, så da er vel alt greit

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 00:10   #4
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose??

Den kan vel gi utslag om han er dehydrert også? Evt. har spist veldig lite (selv om det han spiste var brødmat). For en teit mann - her bruker man mennene som sjekketissere så gir de utslag og greier

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 00:27   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose??

He, he, ja her tror man at de skal være til hjelp og så roter de alt til !!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 00:46   #6
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose??

Det at en ketosestix gir utslag vitner bare om at man har ketoner i urinen. Ketonene kommer ikke nødvendigvis fra forbrent kroppsfett, men kan også skyldes fettet i maten. Så om man har spist et svært fettrikt måltid vil man også kunne få utslag på stixen.
Vet ikke om jeg klarte å forklare dette på riktig måte?

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 10:16   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose??

Rett forklart-1 myyyye smør på maten kan også gi utslag noen timer etter det er spist

Eller feit ribbe med feit saus... åhhh... nå fikk jeg lyst på det

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 12:42   #8
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose?

Ok? Så da er man ikke nødvendigvis i ketose selv om stixen viser det?

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 13:02   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose?

hvis man teller karber, og er sikker på at man er innenfor grensa (under 20) så har igrunnen stixen lite å si... den kan være en pekepinn, men det er viktigere å stole på seg selv enn på stixen.

Noen har ikke utslag i det hele tatt, men kan være i ketose alikevel.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 13:25   #10
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose?

Jeg synes det er vanskelig å telle karber helt nøyaktig, så for meg er stixen et godt hjelpemiddel. I ketolyseboka står det jo at har du utslag så er du i ketose. Dette er første gang jeg har hørt at dette plutselig ikke stemmer...

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 14:05   #11
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose?

Hedda; I linken Aline har klistret litt lenger opp i denne tråden står det mer om dette.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 15:15   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Ok? Så da er man ikke nødvendigvis i ketose selv om stixen viser det?


Har du utslag på stix ER du i ketose.
Du har ketoner i urinen.

MEN

det er ikke dermed sagt at du forbrenner kroppsfett.

Som det står i linken det allerede er referert til så kan ikke stixen vite hvor ketonene kommer fra.

Om de kommer fra fett i maten eller fra forbrent kroppsfett . Har man drukket alkohol og/eller lite vann blir kroppen dehydrert og konsentrasjonen av ketoner vil være høy og gi utslag.

Man ER i ketose selv om årsaken til ketosen ikke er forbrent kroppsfett, men altså enten mat eller dehydrering.

Ketose er ikke synonymt med kroppsfettforbrenning og/eller vektnedgang. Det er en kjemisk prosess i kroppen.

Vet ikke hvordan jeg skal forklar det bedre.......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 04-05-08 kl 15:24.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 15:17   #13
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose?

Ok, skjønner. Takk.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man ha utslag på stix men ikke være i ketose? lill Ketolysekuren 1 19-04-08 17:14
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42
Grønnsaker - nødvendig eller ikke? slaskalainen Generell ernæringsdebatt 161 15-04-07 21:25
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no