Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Inn i ketose som "normalvektig"

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-12, 21:45   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Inn i ketose som "normalvektig"

Hellu.

Gikk ut av ketose for en stund siden etter nesten 6mnd med ketogent kosthold for å prøve å finne mitt vedlikekosthold, dreit meg regelrett ut med hvordan jeg balanserte karbo og fett så jeg gikk opp 3 kg eller noe. Tenkte jeg skulle inn i ketose for et par uker for å starte på en fresh, men jeg klarer pokker ikke å komme inn i ketose igjen. Lever på 10 karbo om dagen, prøver å spise mye fett, men det går bare ikke.

Er det mye mye mer vanskelig nå som jeg har normal fettprosent? Noen triks der ute jeg ikke har tenkt på kanskje?

Vet det er overfladisk av å gjøre dette, men har fortsatt noen pyntekilo jeg vil ned.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:01   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

Hva får deg til å tro du ikke er i ketose?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:04   #3
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hva får deg til å tro du ikke er i ketose?

At jeg ikke går ned vannvekten på samme måte som før og at jeg ikke får utslag på stixen som samme måte som før. Vet det er mange faktorer som spiller inn og at stixene ikke er 100%, men jeg har tross alt levd ketogent i 6mnd og målt så og si annenhver dag med utslag hver gang. Så det burde være en grei pekepinne når det gjelder meg i alle fall.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:39   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

Men du skulle ikke forvente å miste den samme mengden vann som første gangen, og de pinnene er ikke til å stole på. Du vet hva du spiser og hvordan du skal spise og følger du det trenger du ikke uroe deg, mener jeg. Man går også sjelden ned like fort etter et avbrekk.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:46   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

Enig med Yrla, hva ER det med alt stresset? La nå kroppen din - igjen - få litt tid på seg til å finne ut av hvordan den skal håndtere den igjen nye situasjonen Drikk nok vann - kos deg med maten og tenk på noe annet!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:49   #6
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

Jaaajaaa, jeg er litt håpløs, jenter. Får panikk bare jeg spretter opp 200gram, har blitt mildt fanatisk på dette kostholdet. Får prøve meg å lære å nyte maten igjen, kjøpe meg et par kokebøker eller noe.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 23:13   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

hvis stixene dine er 6 mnd gamle +++ kan det være dem er ødelagte også.. Måtte hive mine etter en stund, da det var lenge siden jeg brukte dem.. Kanskje prøve med noen nye?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 23:15   #8
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

hvis stixene dine er 6 mnd gamle +++ kan det være dem er ødelagte også.. Måtte hive mine etter en stund, da det var lenge siden jeg brukte dem.. Kanskje prøve med noen nye?

Haha, hadde det enda vært så vel
Nei, jeg har spist sånn her rundt 6mnd som sagt og målt annenhverdag minst og noen ganger flere ganger for å være sikker. Så jeg er på min 3. eller 4. boks! Jeg veier meg også hver eneste dag. Rart man blir gærn!

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 23:52   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Haha, hadde det enda vært så vel
Nei, jeg har spist sånn her rundt 6mnd som sagt og målt annenhverdag minst og noen ganger flere ganger for å være sikker. Så jeg er på min 3. eller 4. boks! Jeg veier meg også hver eneste dag. Rart man blir gærn!

Men jeg synes jeg har lest at man muligens bruker ketonene ved trening og da vises de ikke i urinen? eller at det ikke vises i urinen når man har spist lavkarbo en stund. Hjelp meg Nerthus

her fant jeg det
JEG GJØR INDUKSJONEN HELT ETTER BOKA, HVORFOR BLIR IKKE STIX’EN LILLA ?
Ketoner vil kun bli utskilt i urinen når det er mer av dem i blodet enn det kroppen bruker som brennstoff i akkurat det øyeblikket. Om du har gjennomført en treningsøkt eller arbeidet hardt noen få timer tidligere, slik at musklene har brukt opp ketonene, vil det ikke være noen til overs å skille ut. Du har kanskje drukket mye, slik at urinen er ”utblandet”. Kanskje stix’ene er for gamle eller lokket på boksen ikke har vært skrudd skikkelig på.
Noen får aldri utslag på stix i det hele tatt. Men de er i ketose, brenner fett og kiloene forsvinner. Hvis du tar av, hvis klærne sitter løsere, du føler seg vel og ikke er sulten hele tiden, - da er man i ketose, - uansett hva stix’en sier. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet.

mer her:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 00:17   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

C-vitaminer kan også gjøre slik at man ikke får utslag på stixs..

Spiser du "ketonsk", så er du i ketose. Det er jo en fysisk reaksjon på mangel av karbohydrater .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 10:58   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Men jeg synes jeg har lest at man muligens bruker ketonene ved trening og da vises de ikke i urinen? eller at det ikke vises i urinen når man har spist lavkarbo en stund. Hjelp meg Nerthus

her fant jeg det
JEG GJØR INDUKSJONEN HELT ETTER BOKA, HVORFOR BLIR IKKE STIX’EN LILLA ?
Ketoner vil kun bli utskilt i urinen når det er mer av dem i blodet enn det kroppen bruker som brennstoff i akkurat det øyeblikket. Om du har gjennomført en treningsøkt eller arbeidet hardt noen få timer tidligere, slik at musklene har brukt opp ketonene, vil det ikke være noen til overs å skille ut. Du har kanskje drukket mye, slik at urinen er ”utblandet”. Kanskje stix’ene er for gamle eller lokket på boksen ikke har vært skrudd skikkelig på.
Noen får aldri utslag på stix i det hele tatt. Men de er i ketose, brenner fett og kiloene forsvinner. Hvis du tar av, hvis klærne sitter løsere, du føler seg vel og ikke er sulten hele tiden, - da er man i ketose, - uansett hva stix’en sier. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet.

mer her:http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Flink Yrla Jeg har tenkt at foruten de første par ukene, trenger man ikke måle om man er i ketose så lenge man spiser riktig. Blir kroppen flink til å bruke ketoner som energi er jo det bare flott, selv om det da ikke alltid vil vises i urinen.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 13:57   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

C-vitaminer kan også gjøre slik at man ikke får utslag på stixs..

Så fint du deler det. Det var nytt for meg.Takk,og
Takk, Nerthus

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 22:16   #13
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Inn i ketose som "normalvektig".

Yeaaah! fettoverdoser fra søndag til i dag finally paid off. Da var det et lilla smil på ketostixa i kveld og vannvekta var borte i morges. Hehe.
Stress=livet for meg asså

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
20 kg ned, og normalvektig! Supah Livets lyse side 38 24-06-11 21:06
Normalvektig på lavkarbo? lanaluna Spørsmål og svar 2 29-03-11 00:03
Normalvektig i ketose csh1987 Ketolysekuren 17 24-02-11 18:04
"Normalvektig" og ketose csh1987 Ketolysekuren 19 06-10-10 16:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no