Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan "funlight gele" hindre vekttap?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-09-06, 18:47   #1
nita58
Medlem

nita58 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alder: 56
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Kan "funlight gele" hindre vekttap?

Om jeg spiser en liten skål med "Funlight gele" hver dag med 2 ts seterrømme vil det hindre vekttap p.g.a søtningsstoffet??

nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 18:53   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan "funlight gele" hindre vekttap?

Ja - det kan det - om du er av dem som reagerer på Aspartame. Men det må du prøve deg frem til selv. Noen tåler mye, andre tåler ikke noe !

Gammel 28-09-06, 18:54   #3
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 45
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

det kan hende at det hemmer vekt tapet og det kan hende du tåler det greit,du må nesten bare følge med på vekten,vist du stopper opp eller øker så prøv å la gelen være...

stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 18:55   #4
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nita58, her.

Om jeg spiser en liten skål med "Funlight gele" hver dag med 2 ts seterrømme vil det hindre vekttap p.g.a søtningsstoffet??

Sannsynligvis ikke, men alle er forskjellig, og er du uheldig kan du være en av dem.

Kunstige søtningsmidler bør uansett unngås.

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:01   #5
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Nå er det jo kommet knallgode safter søtet med Splenda. Jeg kjøper heller dem enn Fun jeg nå. Feks. den nye med bringebær og drue. Helt nydelig!!

Gammel 28-09-06, 19:31   #6
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Oi!
Hvilke er disse da?...Jeg var så "uheldig" å begynne å drikke shot'er blanda med fun saft for et par helger siden...
Og nå klarer jeg ikke lukta...hehe..
Eneste jeg kan drikke av fun er Ice tea...

Hva heter disse som er søtet med Splenda?
Og i hvilke butikker kan jeg finne de?

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 19:33   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg husker ikke hva de heter, men jeg kjøpte dem på Obs. Fant en med drue og bringebær og en med appelsin. Du finner dem i safthylla, bare sjekk innholdet.

Gammel 28-09-06, 19:40   #8
nita58
Medlem

nita58 sin avatar

hmmmmm, det var det jeg tenkte! Kan man også reagere på Soyamel? Synes jeg ble veldig opplåst i magen, da jeg lagde et "brød" med 2 dl oppi!

nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 20:43   #9
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Jepp, noen reagerer på soya

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:32   #10
prilla
Juniormedlem

prilla sin avatar

Alder: 48
prilla er på en erverdig vei

Er splenda bedre enn aspartam? Er ikke splenda også et kunstig søtstoff?
Må bare spørre for jeg tenkte jeg skulle kjøpe en pakke splenda i dag, men sto over for jeg tenkte det kunne stoppe vektnedgangen....

Hadde jo vært veldig greit om splenda er ok å bruke da. Trenger litt søtt som variasjon jeg

prilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 22:52   #11
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Splenda er også et kunstig søtstoff. Alle kunstige søtstoff er usunne. Men deg gjelder å velge det minst av to onder. Så langt har splenda-bruk ikke vist noen form for hemmning av vekttap, utstabilitet i blodsukker og påfølgende søtsug/sult - slik Aspartame har.

Atkins frarådte bruk av aspartame etter mange års erfaring og anbefaler Splenda. Lindberg har uttalt at om Splenda hadde fantes den gangen han startet ville han anbefalt det isteden for fruktose.....

Jeg anbefaler også Splenda, - men vil anbefale måtehold.... det er tross alt kunstig ....

Gammel 01-10-06, 14:01   #12
nita58
Medlem

nita58 sin avatar

Noen som vet hva denne saften uten sukker, men tilsatt Splenda heter??

Står det Splenda eller Sukralose på innholdsfortegnelsen?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 22:45
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.