Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo - finito

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-03-07, 23:00   #1
slaskalainen
Gjest

Lavkarbo - finito

ikke maten , men

Ettersom Moderatorene stenger en av ”mine” tråder og tar den vekk uten at jeg får noen beskjed om hvorfor, en slags siste Sovjet-stat, kan fru Aline og hennes sammensvorne i samme sleng få ekskludere meg fra forumet. Slike regimer trodde jeg var avskaffet i Europa.
Ingen sure miner.
Farvel.

Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 23:08   #2
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - finito

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 23:18   #3
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Dette er internett. Alle er ikke på til enhver tid, man må få tid til å reagere og rå seg litt.

Tråden ble flyttet av en moderator, men ligger nå ute. Vi har valgt å stenge tråden da flere brukere opplevde din fremferd veldig negativt og innrapporterte tråden. Dette er et forum med hjelp til selvhjelp som tema, og det innebærer at vi vil stenge tråder som går over i krangling i blandt for å holde miljøet og tonen på det planet som er ønskelig for et slikt samfunn. Vi ønsker saklige diskusjoner, ikke krangling.

Det er selvfølgelig leit at noen tar dette negativt, men jeg håper og tror at forumet blir en bedre ressurs på den måten.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 23:21   #4
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

ikke maten , men

Ettersom Moderatorene stenger en av ”mine” tråder og tar den vekk uten at jeg får noen beskjed om hvorfor, en slags siste Sovjet-stat, kan fru Aline og hennes sammensvorne i samme sleng få ekskludere meg fra forumet. Slike regimer trodde jeg var avskaffet i Europa.
Ingen sure miner.
Farvel.

...håper du endrer mening!!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 06:18   #5
chili
Seniormedlem

chili sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 52
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Det står forumregler på 'forsiden' av lavkarbo. no. Bl.a Brukerstyrt, her finnes ikke noe ekspertpanel.

Jeg syns moderatorene gjør en kjempejobb.

Husk at det er over 3000 medlemmer her!

Gammel 15-03-07, 10:34   #6
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg aner ikke hvilken tråd det er snakk om, men jeg syns at slaskalainen er en ressurs og jeg vil gjerne ha ham på forumet selv om vi ikke alltid er enige. Vi alle trenger folk som tenker anderledes enn oss selv å bryne oss på. På generelt grunnlag så vil jeg påstå at dette forumet er utrolig "snilt", kansje for "snilt" og at man bør vurderer å ha en høyere takhøyde i opphetede diskusjoner. Personlig så liker jeg bedre at moderatorer maner til sakelighet enn å stenge/flytte tråder.

Gammel 15-03-07, 10:44   #7
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Jeg aner ikke hvilken tråd det er snakk om, men jeg syns at slaskalainen er en ressurs og jeg vil gjerne ha ham på forumet selv om vi ikke alltid er enige. Vi alle trenger folk som tenker anderledes enn oss selv å bryne oss på. På generelt grunnlag så vil jeg påstå at dette forumet er utrolig "snilt", kansje for "snilt" og at man bør vurderer å ha en høyere takhøyde i opphetede diskusjoner. Personlig så liker jeg bedre at moderatorer maner til sakelighet enn å stenge/flytte tråder.

Vet du Begood, det er jeg faktisk helt enig med deg i.

Vi er litt i tenkeboksen på dette om dagene. Slik forumet er bygget opp nå, så ser jeg på det som nødvendig med den linjen vi har nå. På grunn av mye jorunalaktivitet og veldig personlige betroelser/samtaler.

Men siden vi som deg er tilhenger av mer takhøyde, så jobber vi litt med å finne en løsning på akkurat dette om dagene. En mulig løsning kan være å skille ut dagbokaktiviteten slik at diskusjonsforumet og dagboksområdet blir to adskilte seksjoner. Vi får seg hva vi ender opp med.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 15:49   #8
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Enig i at moderatorene bør advare før tråder stenges.

Men jeg er også for at diskusjoner som begynner å gå på person og ikke på topic ikke har noe på dette forumet å gjøre. Det er greit med nye innspill så lenge ikke det blir usakelig. Da må moderatorene få lov til å gripe inn.

Gammel 15-03-07, 15:51   #9
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jøss, her er man ikke forumvandt nei. Skulle jeg forsvunnet fra alle forumene jeg har opplevd slike og enda verre ting på, hadde jeg måttet holde meg vekke fra alt som heter forum. :knegg:

Gammel 15-03-07, 17:00   #10
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Beklager at jeg som fersk moderator stengte en tråd for fort, men når folk føler seg tråkka på og ber om at tråden stoppes, så stopper jeg den.

Det var flere som sa klart ifra.

Så får dere heller irritere dere over meg....

Hilsen Aline aka Stalin

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:46   #11
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Beklager at jeg som fersk moderator stengte en tråd for fort, men når folk føler seg tråkka på og ber om at tråden stoppes, så stopper jeg den.

Hilsen Aline aka Stalin

Jeg synes det er flott at du handlet Aline.

Gammel 15-03-07, 21:11   #12
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Hilsen Aline aka Stalin

Syns du gjorde helt rett jeg, Aline, aka Stalin, for de siste innleggene hans gikk bare på person og ikke på topic, som themonk sa det, og sånt har ikke noe på et sånt forum å gjøre.

For som Lise sier, dette er et forum med fokus på hjelp til selvhjelp, og da blir det feil om man skulle legge opp til at det blir tillatt at enkelte her inne kan ty til innlegg som bare går på person på den måten, heller enn å holde seg til tema.

Men det er klart, ønsker dere som ansvarlige en hardere tone og linje her inne, så får vi andre også forholde oss til det, og heller svare på den type innlegg, enn å la slike diskusjoner ligge. For tro meg, å la være å svare på det som denne personen kom med, ja det satt virkelig LANGT inne...

.

Sist redigert av Ziggy : 15-03-07 kl 22:00.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 21:17   #13
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Men det er klart, ønsker dere som ansvarlige en hardere tone og linje her inne, så får vi andre også forholde oss til det, og heller svare på den type innlegg, enn å la slike diskusjoner ligge. For to meg, å la være å svare på det som denne personen kom med, ja det satt virkelig LANGT inne...

.

Det var ikke helt det jeg sa.
Å ha mer takhøyde gir mer ansvar til enkeltindividene. Jeg synes det var flott du ikke tok det videre. Vi ønsker ikke noen hardere tone her inne, svaret mitt var rettet til Begod, og ikke denne spesifikke saken.

Gammel 15-03-07, 21:47   #14
themonk
Medlem

themonk sin avatar

themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

For to meg, å la være å svare på det som denne personen kom med, ja det satt virkelig LANGT inne...

Det er ikke greit når forumdiskusjoner blir så viktige at man ikke klarer å ikke svare.

Går vi i gang med personangrep igjen nå, eller?

Gammel 15-03-07, 21:54   #15
Ziggy
Gjest

Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Det er ikke greit når forumdiskusjoner blir så viktige at man ikke klarer å ikke svare.

Går vi i gang med personangrep igjen nå, eller?

Svart han skulle jeg nok alltids ha klart, themonk, men jeg så ikke noe poeng i det.

Og nope, det sitatet du tok frem der er overhode ikke ment som et personangrep, jeg valgte heller å ta kontakt med moderatorene, i likhet med flere andre, heller enn å ta opp og svare på det som ble framsatt på slutten av den tråden der. For det var da vitterlig flere enn jeg som reagerte på akkurat det der.

Det var faktisk ikke noe annet enn det jeg mente med sitatet du tok frem der...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:00   #16
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Svart han skulle jeg nok alltids ha klart, themonk, men jeg så ikke noe poeng i det...

Jeg tror du leste litt feil. Det var to "ikke" der. Når det er vanskelig å la være å svare, da sklir diskusjonene fort ut. Kan være vanskelig å gi seg innimellom, og det er da det er greit med moderatorer. De forumene hvor moderatorene aldri er tilstede blir alltid ødelagt av enkelte forumtroll og kverulanter.

Gammel 15-03-07, 22:11   #17
Changes
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Changes er ny på veien

Synes ikke Slaskalainen var spesielt ufin. Men når det er sagt har jeg ingen problemer med at det finnes regler heller. Selv om dem er strenge.

Og det er jeg sikker på Slaskalainen tar inn over seg etter hvert også.

Changes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse, skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:11   #18
Ziggy
Gjest

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Jeg tror du leste litt feil. Det var to "ikke" der. Når det er vanskelig å la være å svare, da sklir diskusjonene fort ut. Kan være vanskelig å gi seg innimellom, og det er da det er greit med moderatorer. De forumene hvor moderatorene aldri er tilstede blir alltid ødelagt av enkelte forumtroll og kverulanter.

Oops, så ikke de to "ikke'ene" før nå jeg...

Og du har helt rett, themonk, det er når sånt skjer at det er bra moderatorene her inne faktisk er tilstede og tar grep, og det er nok det som gjør at dette forumet skiller seg såpass fra andre forum, der mange av diskusjonene fort blir ødelagte.

.

Sist redigert av Ziggy : 15-03-07 kl 23:13.
Gammel 19-03-07, 13:14   #19
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Var det denne tråden det var snakk om?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11963

I så tilfelle så antar jeg at noen innlegg må være slettet, for her var det jo absolutt intet å forarge seg over.

Gammel 19-03-07, 13:18   #20
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Innleggene som ble innrappotert er fjernet

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 13:46   #21
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Med nicket Slaskalainen legger man vel lista for at man ikke er noen pusekatt som det populært heter...

Gammel 19-03-07, 16:07   #22
tnutt
Medlem

Medlem siden: Dec 2006
tnutt er på en erverdig vei

Jeg innrapporterer herved alle innleggene til ***** i grønnsak-tråden og ber om at disse fjernes umiddelbart. ***** krever bevis av andre uten selv å bidra med bevis - for deretter å kutte en oppbygd debatt. Dette kan virke støtende på enkelte.

Sist redigert av tnutt : 19-03-07 kl 18:05. Årsak: Slettet navn fordi det kan oppfattes som personfokusering
tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 16:10   #23
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Jeg innrapporterer herved alle innleggene til Ziggy i grønnsak-tråden og ber om at disse fjernes umiddelbart. Ziggy krever bevis av andre uten selv å bidra med bevis - for deretter å kutte en oppbygd debatt. Dette kan virke støtende på enkelte.

hadde ikke tenkt å blande meg inn, men dette begynner å bli for dumt

Gammel 19-03-07, 16:11   #24
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg innrapporterer herved alle innleggene til Ziggy i grønnsak-tråden og ber om at disse fjernes umiddelbart. Ziggy krever bevis av andre uten selv å bidra med bevis - for deretter å kutte en oppbygd debatt. Dette kan virke støtende på enkelte.

Ble det ikke stadfestet litt lenger opp her at de fleste innlegg var OK så lenge de gikk på emne og ikke på person?

Gammel 19-03-07, 19:47   #25
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Jeg innrapporterer herved alle innleggene til ***** i grønnsak-tråden og ber om at disse fjernes umiddelbart. ***** krever bevis av andre uten selv å bidra med bevis - for deretter å kutte en oppbygd debatt. Dette kan virke støtende på enkelte.

Jeg leste igjennom hele tråden igjen, og fant ingen usaklige eller urettferdige uttalelser fra noen andre sin side. Jeg tror du har bestemt deg for at du skulle kverulere i denne tråden. Det ender opp med krangel rundt et bitte lite definisjonsspørsmål, og derfor mister du den store sammenhengen.

Ta en pause og mediter litt nå!

Jeg vil forresten sitere meg selv i begynnelsen av den omtalte tråden:

Opprinnelig lagt inn av themonk

(...)du aldri kommer til å få noe fornuftig svar. Du har faktisk stilt det umulige spørsmålet. Hvis du vil ha en krangel er det derimot et flott spørsmål.

Og krangel ble det.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo mot plakk? bluVelvet Atkins kosthold 6 08-02-07 23:16
Langvarig lavkarbo skadelig? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 6 08-12-06 00:12
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.