Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjertebank

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-07, 22:40   #1
lita
Juniormedlem
 
lita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 36
lita er på en erverdig vei

Hjertebank

Jeg har gått på ketolysekuren ca. 2 uker nå og jeg har så veldig hjertebank at det er rett før det hopper ut
Jeg har lånt bort boka så jeg lurte på om det er noen som vet hva som skjer, jeg vet at jeg har lest om det men har glemt det.

lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 23:16   #2
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjertebank

Hmm det har ikke jeg lest, eller opplevd i fob. med keolyse, men de kan hende jeg har oversett det.. står iallefall ikke noe om hjertebank i stikkordregisteret...

Håper Torkil kan svare her..

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 23:40   #3
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Hjertebank

Har heller aldri merket noe av det. Men hvis det vedvarer så ta en tur til legen, ellers så vil vel også Torkild svare deg tenker jeg!

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 23:46   #4
lita
Juniormedlem
 
lita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 36
lita er på en erverdig vei

Sv: Hjertebank

Jeg fikk det sist gang også så da sluttet jeg men begynte for to uker siden igjen og tenkte at nå går det vel bra. Det begynner når jeg har holdt på ca. 2 uker da er det full gang med hjertebank og svimmelhet men det er kanskje bare en overgang?

lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 23:49   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank

Jeg fikk veldig hjertebank i begynnelsen av kuren.. og det varte faktisk veldig lenge. Kan fremdeles få det i perioder når jeg er i ketose, men mener jeg har lest i en eller annen lavkarbobok om dette og at det overhode ikke er farlig.

Torkil kan sikkert gi en forklaring på dette.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 06:14   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank

Hei
Hjertebank i starten av ketolysekuren skyldes relativ magnesiummangel. Tar man de tre typer ketolysetabletter som anbefalt blir problemet borte eller i hvert tilfelle mindre. Det er balansen mellom kalium, kalsium og magnesium som er forstyrret. Tar du ketolysetablettene og opplever besværene allikevel, kan du i tillegg til magnesium om kvelden ta magnesium om morgenen en time FØR du tar krom-kaliumtabletten.
Tran som anbefales som oljetilskudd virker også membranstabiliserende og rorer ned hjertet .Omega III kapsler kan benyttes i stedet, ja.

Leggkramper har også ovennevnte årsak.

Uansett pleier besværene å gi seg raskt.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 23:02   #7
lita
Juniormedlem
 
lita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 36
lita er på en erverdig vei

Sv: Hjertebank

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Hjertebank i starten av ketolysekuren skyldes relativ magnesiummangel. Tar man de tre typer ketolysetabletter som anbefalt blir problemet borte eller i hvert tilfelle mindre. Det er balansen mellom kalium, kalsium og magnesium som er forstyrret. Tar du ketolysetablettene og opplever besværene allikevel, kan du i tillegg til magnesium om kvelden ta magnesium om morgenen en time FØR du tar krom-kaliumtabletten.
Tran som anbefales som oljetilskudd virker også membranstabiliserende og rorer ned hjertet .Omega III kapsler kan benyttes i stedet, ja.

Leggkramper har også ovennevnte årsak.

Uansett pleier besværene å gi seg raskt.

Vennlig Hilsen
Torkil


Jeg har tatt ketolysetablettene fra første dag og nå er hjertet helt på tur og føles litt ubehagelig men det er kanskje for jeg er litt nervøs når det er slik. Hvor får jeg tak i magnesium? er det i form av mat eller tabletter? Har ikke helt peiling på dette. Jeg har kjøpt Omega 3 kapsler og skal begynne på de nå.

lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 08:02   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank

Opprinnelig lagt inn av lita, her.

Jeg har tatt ketolysetablettene fra første dag og nå er hjertet helt på tur og føles litt ubehagelig men det er kanskje for jeg er litt nervøs når det er slik. Hvor får jeg tak i magnesium? er det i form av mat eller tabletter? Har ikke helt peiling på dette. Jeg har kjøpt Omega 3 kapsler og skal begynne på de nå.

Hei
her blir jeg litt usikker. Det er tre typer ketolysetabletter, en av dem er magnesium som skal tas om kvelden. Du får dem på www.ketolyse.no men trenger du bare magnesium kan du like gjerne kjøpe dem i en helsekostbutikk eller på apoteket, der er de litt dyrere, men så sparer du jo porto og ekksp. i nettbutikken.

Fra ketolyse.no:
Magneisumtabletter 50 stk á 200 mg.
Magnesiumtablettene er viktge for optimal funksjon av over 300 enzymer som deltar i forbrenning av både fett og karbohydrat.
Magnesium virker avslappende på muskulartur og forebygger leggkramper og hjertebank.
Anbefalt dagsdosis er 1 tablet daglig til kvelden.
Innhold pr dagsdosis ( en tablett)
Magnsiumkarbonat, magnesiumhydroksid, magnesiumacetat svt 200 mg magnesium totalt


Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 09:09   #9
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Hjertebank

Jeg har opplevd det samme! Magnesium 2 x 2 om dagen, kjöp höyeste dosering paa helsekosten, pleier aa hjelpe veldig. Ellers saa er jo alt som skjer rundt hjertet veldig stressende, spesielt naar man gjör vaar kostholdsomlegging ... vi har det jo i bakhodet at vi skal faa hjerteinfarkt naar vi slutter med sukker, og erstatter det med fett og kjött!

En kopp med kamille-te virker ogsaa beroligende, kanskje du skal legge inn det paa kvelden?

Good luck!

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 09:16   #10
lita
Juniormedlem
 
lita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 36
lita er på en erverdig vei

Sv: Hjertebank

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
her blir jeg litt usikker. Det er tre typer ketolysetabletter, en av dem er magnesium som skal tas om kvelden. Du får dem på www.ketolyse.no men trenger du bare magnesium kan du like gjerne kjøpe dem i en helsekostbutikk eller på apoteket, der er de litt dyrere, men så sparer du jo porto og ekksp. i nettbutikken.

Fra ketolyse.no:
Magneisumtabletter 50 stk á 200 mg.
Magnesiumtablettene er viktge for optimal funksjon av over 300 enzymer som deltar i forbrenning av både fett og karbohydrat.
Magnesium virker avslappende på muskulartur og forebygger leggkramper og hjertebank.
Anbefalt dagsdosis er 1 tablet daglig til kvelden.
Innhold pr dagsdosis ( en tablett)
Magnsiumkarbonat, magnesiumhydroksid, magnesiumacetat svt 200 mg magnesium totalt


Vennlig Hilsen
Torkil


Jeg har bare tatt de andre ketolysetablettene ( krom og selen ) og ikke magnesium, men nå er de bestillt

lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 10:19   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank

Hei
Siden du har besvær kan du ta dobbelt dose den første uke og deretter 1 hver kveld.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjertebank av å "overdose" karber? Borealis Lavkarbo generelt 7 09-04-07 15:31
Hjertebank Carisma Fysisk og mental helse 7 20-06-06 11:20
Noen som vet ang. svimmelhet konepone Ketolysekuren 12 04-05-05 12:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no