Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hjertebank

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-06-06, 16:34   #1
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hjertebank

Jeg har innimellom skikkelig hjertebank. Ikke at pulsen øker, men hjertet slår mye hardere enn vanlig, kjenner primært i halsgropen. Rett før "bankingen" begynner føles det som om alt blodet rusher nedover i kroppen, en skikkelig synkende følelse. Kommer helt uventent, og kan komme like mye når jeg beveger meg som om jeg sitter/ligger stille. Noen som vet hva sånt kan være?

Gammel 19-06-06, 19:01   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjertebank

Blodsukker "på tur" høres det ut som ?

Gammel 19-06-06, 19:06   #3
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Lavt blodtrykk? Angst?

Gammel 19-06-06, 23:40   #4
Merete A
Medlem

Merete A sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Stress? Ikke nødvendigvis slikt stress du er helt bevisst ...?

Gammel 20-06-06, 10:11   #5
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Hjertebank er et symptom. Et symptom på alt fra surstoffmangel, angst, voksende hjerte, til blodtrykksproblemer. Var jeg deg ville jeg ha sjekket det ut hos legen.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 10:55   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

Stress? Ikke nødvendigvis slikt stress du er helt bevisst ...?

Kanskje litt stress som jeg er bevisst også... Har fått to jobbtilbud jeg må velge mellom, og skal til tannlegen og rotfylle i dag....
Men det kommer som sagt også helt uventet i ikke stressede situasjoner...

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

voksende hjerte

Iayks!! Hvordan skjer det? Og hvorfor? Høres utrolig skummelt ut!!
Men må nok krype til korset og gå til legen. Bare jeg får funnet en som faktisk går an å snakke med, ikek som forsøker å sette en på lykkepiller samme hva men kommer inn med for spørsmål.....

Gammel 20-06-06, 11:03   #7
manikken
Medlem

manikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
manikken er ny på veien

Vet at endel i begynnelsen av ketolysekuren plages med hjertebank, noe av grunnen til at man anbefales magnesiumtilskudd.. Tenkte jeg skulle nevne det i fall du nettopp hadde om kosten, selv om det står Lindberg i rubrikken din

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 11:20   #8
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Iayks!! Hvordan skjer det? Og hvorfor? Høres utrolig skummelt ut!!
Men må nok krype til korset og gå til legen. Bare jeg får funnet en som faktisk går an å snakke med, ikek som forsøker å sette en på lykkepiller samme hva men kommer inn med for spørsmål.....

Ikke meningen å skremme vannet av deg, men hjertebank kan ha forbindelse med tilsnevring i blodårene i hjertet. Da må hjertet jobbe hardere. Siden hjertet er en muskel vokser det derfor. Når det er sagt, så er det lite sannsynlig at du har det. Men på den annen side.. en vet jo aldri.. Derfor jeg oppfordrer deg til å oppsøke lege.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som vet ang. svimmelhet konepone Ketolysekuren 12 04-05-05 12:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.