Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp til å tokle varebeskrivelser

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-12-07, 19:26   #1
Ludviginne
Juniormedlem

Ludviginne sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Ludviginne er på en erverdig vei
Question

Hjelp til å tokle varebeskrivelser

Jeg trenger litt hjelp her jeg... Leser nå og ser på antall karbohydrater på varene. Så står det på noen "derav sukkerarter". Er det noe en skal trekke i fra eller noe sånt da? Det er kanskje ikke noen fast regel...

Gammel 13-12-07, 09:30   #2
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp til å tokle varebeskrivelser

det er mange som ikke teller med sukkeralkoholer

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:32   #3
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Kan du skrive et fullt eksempel?
Man trekker vel fra fiber pluss om det er kunstig sukker i (og disse er talt opp).

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 09:43   #4
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

I en del sukkerfritt godteri (f.eks i Life-butikkene) er det sukkeralkoholer. Når man trekker fra de fra totalt karbo-innhold, så blir det veldig lite karbo igjen.
mange som trekker fiber fra karboinnholdet på varer, da dette går rett gjennom uten å bli tatt opp i kroppen.
Jeg har dessverre ingen eksempler, for jeg regner all karbo, for letthetens skyld. Blir dessuten rar i magen av godteri med mye sukkeralkoholer...

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:03   #5
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

OBS! Sukkerarter og sukkeralkoholer er to forskjellige ting - se link her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=sukkeralkohol

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.