Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Det blir vel litt mye karb. i taco

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-01-08, 17:22   #1
Gunhild
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Det blir vel litt mye karb. i taco

... dersom man bruker de ferdige krydderbl. ?

Eller kan jeg bruke tacokrydder som er i krydderglass?

Tusen takk til de som gidder å svare en uerfaren ketolyser

Gammel 19-01-08, 17:32   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Det blir vel litt mye karb. i taco

Jeg bruker tacokrydder på glass som oftest

Ellers så bruker jeg first price sin som har 60,1g karber pr 100 g. det er 35g i posen og det blir 21,35g karber. Steker du 1 pose med 500g kjøttdeig, blir det ikke sååå ille Spiser du 100 g kjøttdig så blir det ca 4,3 karber

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 17:34   #3
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Det er mye karb i tacopulver, men det er jo ikke mye pulver i en pose. Det jeg pleier å gjøre er å ta halve posen med pulver og 1\3 av et glass med tacosaus (den uten sukker) i kjøttdeigen. Da blir det ikke fult så mye karb, og forresten så spiser du jo ikke all kjøttdeigen av gangen
Mange bruker krydderet fra blackboy som heter tacokrydder. Men for meg somer en evig tacoelsker mener det ikke kan SAMMENLIGNES i det hele tatt

God taco

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 17:35   #4
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Gerd kom meg i forkjøpet der gitt

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 17:35   #5
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Det er mye karb i tacopulver, men det er jo ikke mye pulver i en pose. Det jeg pleier å gjøre er å ta halve posen med pulver og 1\3 av et glass med tacosaus (den uten sukker) i kjøttdeigen. Da blir det ikke fult så mye karb, og forresten så spiser du jo ikke all kjøttdeigen av gangen
Mange bruker krydderet fra blackboy som heter tacokrydder. Men for meg somer en evig tacoelsker mener det ikke kan SAMMENLIGNES i det hele tatt

God taco

Tacosaus UTEN sukker?? Hvor da???

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 17:38   #6
Gunhild
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg bruker tacokrydder på glass som oftest

Ellers så bruker jeg first price sin som har 60,1g karber pr 100 g. det er 35g i posen og det blir 21,35g karber. Steker du 1 pose med 500g kjøttdeig, blir det ikke sååå ille Spiser du 100 g kjøttdig så blir det ca 4,3 karber

Tusen takk for svar Gerd
Jeg har faktisk kjøpt det fra first price, men jeg feiga ut alikevel og gikk for varianten jeg har på glass..... den er dog fra Sverige og det står ingenting på den hvor mye karb. den inneh. Det står da at det er druesukker i den så noe karb. er det sikkert i den også.... Bruker litt mindre enn normalt og sper på med litt hv.løk og masse pepper. Dette blir nok nam... (tacosalat på meg og vanlig taco i skjell på resten av fam

Gleder seg til lørdagskos nå

Gammel 19-01-08, 17:43   #7
Gunhild
Medlem

hehe... og TUSEN TAKK for svar til dere andre.

Det kom visst noen svar mens jeg drev å skrev mitt svar.

Er så glad for at det finnes så mange hjelpsomme mennesker her inne. Gjør hele "opplegget" så mye enklere.... Tusen takk

Gammel 21-01-08, 13:43   #8
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tacosaus UTEN sukker?? Hvor da???

Tacosausen fra santa maria tex mex er uten sukker

Gammel 21-01-08, 19:40   #9
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Tacosausen fra santa maria tex mex er uten sukker

Har den færre karber enn first price sin da??

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 21:31   #10
Safir
Medlem

Safir sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alder: 45
Safir er ny på veien

Jeg lager selv, krydder på glass smaker ikke skikkelig taco.

Nå tar jeg det "på feelingen", men i begynnelsen fulgte jeg denne oppskriften (vet ikke hvem her inne som har postet den):

2 ts salt
2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker)
1/2 ts koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 21:35   #11
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Takk, Safir! Den kommer jeg til bruke!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.