Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Startet induksjonen på søndag, noen spørsmål

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-02-08, 22:16   #1
Fruen
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2008
Fruen er på en erverdig vei

Startet induksjonen på søndag, noen spørsmål

Heisann

Jeg er ny her og helt ny med Atkins. Startet søndag og har siden da gått ned 5,7 kilo.. Hvordan er det mulig?

Jeg spiser godt, er mett og får i meg ca 1400-1900 kcal om dagen (hvordan skal jeg få i meg mer? er jo mett hele tiden) Ligger på 19-21 karbohydrater om dagen.
Er dette ok?

Har ikke sluttet helt med kaffe, er nok litt avhengig, men bytter ut mer og mer med koffeinfri.

På sikt skal jeg ned 20 kilo, men håpet var 12-15 til sommeren. Er dette et altfor høyt mål? Jeg vet jo at mye vann forsvinner i begynnelsen, så et fortsatt vekttap som de første 5 dagene er jo helt urealistisk. Og vel heller ikke sunt.

Håper noen kan komme med noen innspill. Er helt fersk i dette

Fruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 22:36   #2
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: startet induksjonen på søndag, noen spørsmål

dette høres jo bare fantastisk ut, skikkelig solskinnshistorie

12-15 kilo på 4-5 mnd hørs bra ut, jeg gikk ned 20 på 5 mnd når jeg startet med atkins.

hvorfor må du spise mer? høres helt fint ut kalorimessis spør du meg

lykke til videre

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 00:37   #3
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Hei!
I 2002-boka sier Atkins at du godt kan ligge på 2400kcal (kvinner) eller 2800kcal (menn) i induksjonen. Så om du er sugen/sulten/svimmel/kvalmen, så er det viktig å få i seg mer mat! Tilskuddene er også viktige.
Ellers er karboene dine helt perfekte!!!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 00:42   #4
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

hun sier hun er mett, så da ser jeg ikke noe behov for å høyne til 2500 kcal... jeg har aldri spist så mye

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 00:43   #5
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

eller jo, det har jeg jo.... men ikke på lavkarbo

Gammel 02-02-08, 00:50   #6
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sitat:

eller jo, det har jeg jo.... men ikke på lavkarbo

Ja nemlig, derfor sa jeg det med SNATT og sånn. Det er mange som går i GR-modus og sulter seg i induksjonen og da blir det jo bare feil! Kroppen skal IKKE i sultemodus, den skal i "forbrenne fettvev"-modus...

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 01:04   #7
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

:d:d Amen

Gammel 09-02-08, 16:55   #8
bibi
Seniormedlem

bibi sin avatar

bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Startet induksjonen på søndag, noen spørsmål

Hei!
Jeg er også helt nybegynner... Startet induksjonen på mandag - og fram til i dag har jeg gått ned 3 kilo. Veldig stolt! Er litt sliten og blir fort svimmel - men holder meg under 20 g karbohydrater hver dag.

Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 22:01   #9
majamor
Nytt Medlem

majamor er på en erverdig vei

Hei
Så kjempeflott da!!! Heldigen du!!!
Kan jeg få spørre om hva frokost, lunch og middag består av?
Også et spørsmål, siden det bare er 8 karbohydrater i et knekkebrød, kan jeg da spise et til frokost med norvegia på?

majamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 22:14   #10
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Knekkebrød er ikke Atkins kost. Men du kan unne deg et fiberrik med solsikke 3 karber.

Gammel 23-02-08, 23:13   #11
heganikva
Nytt Medlem

Alder: 53
heganikva er på en erverdig vei

[quote=Fruen;397175]Heisann

Jeg er ny her og helt ny med Atkins. Startet søndag og har siden da gått ned 5,7 kilo.. Hvordan er det mulig?

kor herlig da, det er så kjekt når man får en skikkelig kikkstart

heganikva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:28   #12
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

wow 5.7 kg .... godt med sånn kick start ja- lykke til videre

- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25
Noen spørsmål (fase 1) prinsesse Fase I 11 22-11-04 00:55
Noen spørsmål.. Mokia Lavkarbo generelt 9 13-04-04 13:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.