Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Appelsin rømme muffins

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-04, 17:31   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Appelsin rømme muffins

Nei - det er ikke bløtkake/fløtekake i det hele tatt. Det er de beste muffinsene jeg har laget i hele mitt liv - syns jeg da.

ORANGE SOUR CREAM CAKES

12 muffins (store amerikanske) 2.25 karb pr stk

140 gram mykt meierismør
6 spiseskjeer Splenda
4 store egg
fin raspet skall av en stor appelsin
1 teskje "orange extract" (vet ikke hvor en får tak i det, jeg kjøpte for mange år siden og fant tilfeldigvis flaska i skapet)
142 ml/gram seter rømme
175 gram malte mandler
1 teskje bakepulver

Forvarm ovnen til 175 grader. Sett klar 12 store muffinsformer på bakebrett

Visp smør og Splenda blankt. Ha oppi eggene, ett om gangen, bland godt hver gang. Ha oppi skallet av appelsinen, orangen extract, bakepulver og rømme, - bland godt. Ha oppi de malte mandlene.

Fordel mixen mellom de 12 formene og stek midt i oven i 20-25 minutter eller til de kjennes faste ut.

Hvis man vil kan man blande litt Philadelphia ost med litt appelsin saft og ha oppå. Evt. Tines Mandarin kremost. Jeg syns de var best uten.

Total: 235 Fat:23 203 87% Sat:1 10 4% Poly:2 18 8% Mono:5 47 20%Carbs:4 8 4% Fiber:2 0 0%Protein:6 22 9%Alcohol:0 1 0%

235 kalorier pr stk. 2 netto karber, 6 gram protein. Bruker man Natreen istedenfor splenda må man plusse på litt. Splenda inneholder "less than 1 gr carb" pr teskje, -og det får jeg ikke lagt inn i Fitday. Jeg plusser derfor på 0.25 karb pr kake, slik hun jeg fikk oppskriften av alltid har gjort.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 05-09-04 kl 21:43.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 18:13   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Dette så godt ut, etter alt bollesnakket her i dag. Lurer på om man kanskje kan bruke appelsinolje for 'extract'? Kanskje luksuriøst -men vi er da noen luskusdyr blitt.

.. og inn i stua kommer lillesøster med ordentlige sølekaker ...

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 21:44   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Extract inneholder appelsin olje, så det kan du sikkert bruke....men ikke mye tror jeg ! Dun får prøve deg frem - luksusdyret !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 21:50   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Eterisk olje av appelsin er også glimrende å bruke! Kjøpes i helsekosten.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 21:51   #5
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Må man bruke Splenda,Nille?Hva med Natreen?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-09-04, 10:22   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Magdalena da !! Nå mååååååå du altså følge med her !! Du kan godt bruke Natreen, det står nederst i oppskriften !!

Men du er unnskyldt, - siden du er i flyttemodus og stresser litt om dagen !!

Har forresten spist en muffin til mellom måltid i dag...... De var MYE MYE bedre i dag når de har fått "satt seg" litt !!

Hvordan skal jeg klare å lavære å spise alle sammen .........på en gang ...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-04, 11:31   #7
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

upps... Mistenker at jeg er blind på begge øyne snart altså!For jeg leste oppskriften flere ganger og så ikke det nevnt!?

Men nå har jeg altså sett det *blush*

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 21:15   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

splenda?

hen får man kjøpt splenda?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 21:23   #9
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Thumbs up

Fruktose?

Denne oppskriften ser jo fornydelig ut, da!


Kan jeg bruke fruktose siden jeg er lindberger? Hvor usunt blir det da?

Ha en sukkersøt aften!
Marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 21:29   #10
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Bruk fruktose du! Det har jeg tenkt å gjøre også med denne oppskriften. Jeg venter bare på en passende anledning til å bake. Det blir ikke mer usundt en med kunstig søtstoff i hvertfall.

Fruktose kaker er helt greit en gang i blant for de fleste - det er litt individuelt hvor mye fruktose en tåler når en prøver å gå ned i vekt.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins carrot and nut muffins Iset Kake/dessert og snacks 5 11-03-10 13:12
Atkins mini chocolate chip muffins Iset Bakst 13 02-02-05 01:00
naaam nam fenalår med rømme Iset Induksjonen 1 29-01-04 17:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no