Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Må notere litt...

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-08, 15:31   #1
Artig
Nytt Medlem
 
Artig sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 7
Artig er på en erverdig vei

Må notere litt...

Da er jeg godt i gang, tror jeg, og har nådd 5 dag i ketose

Litt om maten jeg spiser, da jeg ennå synes det kan være litt vanskelig å vite om jeg spiser riktig.

En typisk dag i ArtigKetose ser lignende ut:
frokost: Omelett med ost og bacon
lunsj: salat med kylling og rømmedressing
Middag: blomkål- og bokkoligrateng, pølse fra Lidel
Snacks: nøtter, ost, serranoskinke, baconsvor (må prøve å begrense svoren...)

Det er snacksen jeg er mest i til på. Er ikke spesielt glad i rømmer eller rød fisk, og trenger derfor å hente fett fra andre kilder. Nøtter er jeg veldig glad i og har spist en del av det. 10 Hasselnøtter = 0,6 karber

Er litt usikker på om jeg kan gjøre det sånn, men har sjekket ketosen hver dag og den er mørk lilla
Skal jeg føle at jeg luxer litt, tar jeg et fat og legger følgende på, litt pent dandert: serranoskinke, brie ost, nøtter, cherrytomat (1), og har på olivenolje og pepper. Med et glass rødvin (som jeg forøvrig knapt har rørt, men føles godt), er jeg i koseluxekstase.

Synes det er mye godt å spise, og finner utolig mye godt her inne. Tusen takk til alle som er så flinke til å legge ut tips, motivasjon og gode oppskrifter! Føles som om kroppen liker denne maten.

Så til sommeren håper å være mye smalere samtidlig med at blodsukkeret trives

Føler at jeg må notere litt om hvordan dagene er, selv om jeg aldri har vært den stor skribenten når det kommer til journaler og dagbøker.

Leser forumet flittig videre, og ser fram til å prøve ostelasagne snart

__________________
Artig

Artig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 15:47   #2
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Må notere litt...

Heia og velkommen med dagbok, det er nyttig det! Kjekt å gå tilbake og se hvordan ting har vært ikke minst...
Lykke til

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Siden boka kommer til uka, trenger jeg litt hjelp ... lillekine Ketolysekuren 4 21-07-07 10:47
Hva kan jeg spise? lita Ketolysekuren 5 01-10-06 19:09
Gidder noen å se litt på menyen min? LilleVille Lavkarbo generelt 22 07-09-06 23:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no