Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Innholdsløs fyllmasse?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-08, 13:13   #1
Solskinn
Medlem
 
Solskinn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 66
Innlegg: 237
Solskinn er en juvelSolskinn er en juvelSolskinn er en juvel

Innholdsløs fyllmasse?

For eventuelle kommende situasjoner:

I nøden spiser Fanden fluer, og da er det ikke så nøye om retten er spesielt delikat eller velsmakende. Overskriften betyr at jeg leter etter noe å spise masssse av uten å ødelegge hele opplegget. Dvs. at det bør inneholde minst mulig av både karber (og kcal.)

I gamle dager kokte jeg suppe/suppelapskaus på grønnsaker og buljongterning og spiste til jeg nesten sprakk. Etterpå var det ikke så farlig, for jeg hadde ikke fått i meg så veldig mange ekstra kalorier.


Altså: innholdsløs lavkarbofyllmasse som man kan bli mett av?

Må ikke forveksles med den vanlige lavkarbodietten, for den har normale porsjoner av alle måltidene. Dette er noe utenom, altså når/hvis man blir skrekkelig hul eller går på veggen. Det er greit ennå, men jeg vet at det kommer.

Blomkålmos/suppe/aspik? 1 - 2 liter/1-2 kilo, noe å bli sprekkmett av.

__________________
minus 37 20 igjen
Solskinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forsiktig lavkarbo etter vektoperasjon Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:17   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

tja uten kalorier? Er det så nøye da?
baconcrisp/gull/svor
CC m/bær
Eggedosis
krem m/dryss av mørk sjokkis
cabaret med rømme
grønnsakerr og dipp
guacamole og ostechips

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:28   #3
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

eggerøre
kokt egg
tomatsuppe
bacon
stekt kjøttdeig med krydder

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 13:56   #4
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

Men hvorfor sprekkmett..?

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 16:53   #5
Solskinn
Medlem
 
Solskinn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 66
Innlegg: 237
Solskinn er en juvelSolskinn er en juvelSolskinn er en juvel

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

Tusen takk til dere

Alt dette er god mat, men jeg mente ikke akkurat MAT på den måten. Tenke seg at jeg har spist alt som jeg planla å spise dette døgnet, men likevel ble huuuul til langt under knærne. (hørte dere ekkoet?)

Da tenkte jeg mer på noe uten næring, jaja, nesten uten næring da:

I dag er jeg litt slik, og jeg har spist opp alt jeg skal. Helt normalt, ikke for mye og ikke for lite etter de fleste standarder.

Derfor kokte jeg en suppe av 300 gram blomkål og brokkoli, 1 liter vann, 1 ts buljongpulver, masse pepper og kryddergrønt fra blomsterkassa.

Det metter mer enn vann, og tilføyer litt karber. Jeg har det stående på kjøkkenet til litt senere, og tenker at jeg sparer halvparten til i morgen.

__________________
minus 37 20 igjen
Solskinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forsiktig lavkarbo etter vektoperasjon Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 16:58   #6
Solskinn
Medlem
 
Solskinn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 66
Innlegg: 237
Solskinn er en juvelSolskinn er en juvelSolskinn er en juvel

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Men hvorfor sprekkmett..?


Oversetter: til jeg er tilfreds

Ofte er jeg ikke mett, bare usulten. Noen ganger er jeg ikke sulten, men heller ikke mett. Jeg mener egentlig bare skikkelig god og mett. Tar du den?

Gratulerer med fint vekttap du da

__________________
minus 37 20 igjen
Solskinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forsiktig lavkarbo etter vektoperasjon Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 17:46   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

Det aller beste er kanskje å spise mye fett til hvert måltid - og spise til du blir mett. Det er litt høykarbo-aktig å ikke spise seg mett til hvert måltid, og den overbevisningen om at man skal ha mindre mat under slanking fungerer aldri av den enkle grunn at det ikke finnes ett eneste menneske i hele verden som liker å gå sulten.

Spiser du mye fett?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 17:50   #8
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

Opprinnelig lagt inn av Solskinn, her.

Oversetter: til jeg er tilfreds

En fem-seks nakkekoteletter i fløtesaus pleier å gjøre susen for meg

Spiser du nok til de vanlige måltidene?

  Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 17:56   #9
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

aha!
heistad gele!! med heistad vaniljesaus. nam!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 00:46   #10
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

Takk
Jeg skjønner
Du blir nok nødt til å spise fett, enig med Rubens Jeg blir i allefall ikke mett uten å ha mye fett i maten, jeg blir bare full i magen.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 07:27   #11
Solskinn
Medlem
 
Solskinn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 66
Innlegg: 237
Solskinn er en juvelSolskinn er en juvelSolskinn er en juvel

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

Tusen takk for alle hyggelige svar.


Jo takk. Jeg spiser nok, men det mangler visst litt på fettet. Jeg må justere det litt til og ikke være redd for å spise for mye av det. Det er nok sikkert der forklaringen ligger.

Ønsker alle dere en flott solskinnsdag

__________________
minus 37 20 igjen
Solskinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forsiktig lavkarbo etter vektoperasjon Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 07:30   #12
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Takk
Jeg skjønner
Du blir nok nødt til å spise fett, enig med Rubens Jeg blir i allefall ikke mett uten å ha mye fett i maten, jeg blir bare full i magen.

Interessant sondring det der - mett og full i magen... Derfor det ikke hjelper mot sug og sånn å proppe seg full av salat kanskje - man blir bare full i magen, men ikke mett. Hm.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 08:58   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

gele med krem da...:knise:

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 09:07   #14
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Innholdsløs fyllmasse?

Jeg blir skikkelig met av stekt sopp. Det kan du spise i hauger og lass av :-)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no