Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trene bort kh i ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-08, 20:58   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Trene bort kh i ketose?

Av ren nyskjerrighet: Kan man, teoretisk sett, være i ketose selv om man spiser mer kh enn kroppen tåler for å være i ketose, dersom man umiddelbart etter inntak av kh trener slik at man bruker opp kh umiddelbart? (Mener å ha lest at dersom man trener rett etter inntak av kh, forbrenner man først disse). Det er selvfølgelig ikke å anbefale å drive på slik, men er det mulig, sånn i teorien?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:10   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Trene bort kh i ketose?

Ja. Menner som trener enormt for eksempel. Husker Dydde her inne strevet med det her, han gikk inn og ut av ketosen (selv om han ikke tenkte han skulle være i ketose) og følte seg dårlig hele tiden der på kanten, og det på 60KH hver dag... Han trener masse masse da!

Men du, min venn, behøver ikke trene SÅ masse. (Morsk påpasser...)

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:16   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Trene bort kh i ketose?

Nei, jeg har ingen planer om å gå inn og ut av ketose på den måten (eller andre måter, for den saks skyld), og så masse masse trening blir det ikke tid til min kjære hønemor (Ikke tid til, et annet utrykk for giddalaus). Men det er jo greit å ha en buffer om man går på en karbosmell i ny og ne

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:34   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Trene bort kh i ketose?

Høh, det høres rart ut. Når man er i ketose, så forbrenner man jo fett istedet for karber, og det finnes jo endel som mener at man kan spise karbohydrater i et måltid (hvis det ikke pågår over for lang tid) og så går det gjennom systemet. Hvor reellt dette er aner jeg ikke, men det er nå endel som mener det. Og nå kom det noen på andre ytterpunktet og sier at kroppen slår om fra å forbrenne fett til å forbrenne karbohydrater så kjapt. Om det er mulig, så kan jeg ikke tenke meg at kroppen har noe godt av det.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:47   #5
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Trene bort kh i ketose?

Vet ikke hvordan det er med kh-forbrenning og trening når man er i ketose - er litt derfor jeg spør og. Har alltid hørt at man ikke bør spise kh rett før en treningsøkt hvis målet er å forbrenne fett, fordi man da kun forbrenner kh man nettopp har spist, ikke lagret fett. Spørsmålet er da om dette skjer hvis man er i ketose og plutselig spiser masse kh - kan man da "trene som en gal" og dermed beholde ketosen? Altså slik at man kvitter seg med karbene man har spist og fortsetter på fettforbrenningen, uten egentlig å komme ut av ketosen.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:20   #6
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Trene bort kh i ketose?

Man kan vel påvirke fettforbrenningen negativt med kh rett før trening. Men forbrenningen etterhvert styres mest av intensiteten enn av hva man har spist. Men etter trening tror jeg heller på at kh gjør minst skade. Da lagrer man unna kh for senere bruk.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01
WoW! Ketose virker jo ... Sandy Lavkarbo generelt 3 13-04-08 13:17
Å trene susanna Ketolysekuren 11 21-06-06 18:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no