![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ketose for ever?Eller kun for en avgrenset periode? Jeg er klar over at ketose-fasen på Atkins nettopp kun er en fase, og at ketolyse er en kur, men hvorfor? En ting er at man gjerne ønsker større variasjonsmuligheter når man er ferdig slanket, men er det helsemessig ugunstig å være i ketose sånn på permanent basis? Man kan jo få inntrykk av det med alle tilskuddene man skal ta når man er i ketose, samtidig skjønner jeg ikke helt hvorfor man har behov for så mye ekstra på et slikt kosthold - man spiser da mer balansert og næringsrikt enn de fleste på et vanlig "traust, norsk kosthold"? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketose for ever?Jeg er enig med deg, jeg synes det blir sagt mye rart i forbindelse med ketose. Alle sier forskjellige ting, også leger. Min sunne fornuft sier at jeg virkelig ikke SKJØNNER hvorfor det feks. skulle være skadelig å være i ketose i mer enn 6 mndr, eller hvorfor man skulle måtte ta hundretusen tilskudd når man går fra å leve på kneipp og cola over til et ketogent kosthold med grønnsaker, det burde jo være omvendt? Spørs jo hvor mye grønt man spiser da, selvsagt.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketose for ever?Jeg forutsetter selvsagt at man spiser tilstrekkelig med grønnsaker, og gjerne litt bær. Riktignok er maten vi spiser mindre næringstett nå enn hva den var tidligere pga måten den dyrkes/avles på, men det gjelder da desto mer på et kosthold bestående av mer kh, slik at man logisk sett skulle ha mindre behov for tilskudd på et (riktig sammensatt) ketogent kosthold. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat
![]() |
![]() |
#4 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
![]() |
Sv: Ketose for ever?Jeg er enig med dere. Jeg har enda ikke sett noen god forklaring på hvorfor det skulle være skadelig å være i ketose over lang tid. Jeg har iallefall tenkt å forbli i ketose selv om jeg er på den 7. måneden.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketose for ever?Såvidt jeg har skjønt så er det bare ikke forsket nok på det. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Alt du har ønsket å vite om ketose | Nille | Atkins kosthold | 110 | 14-03-14 07:59 |
Ketoner uten ketose. | Fjonken | Spørsmål og svar | 9 | 16-07-10 08:10 |
Ulikt utslag på ulike ketostix | Lubbelura | Ketolysekuren | 7 | 06-04-09 00:01 |
Nå har jeg endelig havnet i ketose. Tror jeg. Hva nå? | SkinnyToBe | Ketolysekuren | 1 | 23-09-07 17:40 |