Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fort gjort å gå ut av ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-08, 13:10   #1
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Fort gjort å gå ut av ketose?

Må det en stor softis til eller kan man gå ut av ketosen bare ved å spise feks 25 g. karbo en dag?

K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 13:49   #2
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

noen tåler karber dårligere enn andre. Noen kan spise helt opp til 40-50 karber og fortsatt være i ketose. Mens andre må holde seg ganske lavt for å ikke falle ut. men det har ikke noe å si hva du spiser, spiser du en is faller du nok ut (+ mat resten av dagen), men du faller også ut om du spiser masse karber i lovlig form

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 14:26   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Signerer Linda jeg, og dette må man nesten teste litt selv siden det er så veldig individuelt.
Tenk om det bare var en fasit på dett *drømme*

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 14:05   #4
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Hm okei Jeg har blitt så redd for å gå ut av ketose etter at du sa at det er vanskeligere å komme inn igjen for hver sprekk! HAr ikke hatt noen sprekk, men er bekymret fordi jeg ikke veier maten ENNÅ. Er syk idag så jeg får ikke dratt for å kjøpe i dag heller. Men imorra håper jeg det blir.

Men - jeg regner med jeg holder meg inne i ketosen siden jeg har gjort det så langt! Det at det er vanskeligere å komme inn etter en sprekk gjør at terskelen for å sprekke er høyere Det er bra.

Har gått ned 4 kg siden forrige søndag nå, og er godt fornøyd Og så er det veldig fint å ha dere snille damene her på forumet <3

K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 17:19   #5
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Er det bevist at det ar vanskeligere og komme inn i ketose etter en sprekk?
Er jo flere idrettsutøvere og hobby atleter som har et kosthold hvor man har perioder i ketose og perioder meg oppkarbing vel?

Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 17:29   #6
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Foreløpig har ikke jeg hatt problemer med å komme i ketose etter en sprekk. Etter et døgn på lavkarbo er jeg igang.. Men jeg får jo fysiske problemer da, vondt i hodet, nattsvetting, verking i ledd osv når jeg kutter ut karbene igjen.. Så det er ikke verdt å sprekke

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 17:35   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Jeg har veldig problemer med å komme inn etter så mange sprekker som jeg har hatt. i en periode var det en liten sprekk hver helg og da tok det nesten en dag mer for hver gang.....

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 12:20   #8
genosha
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 22
genosha er på en erverdig vei

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Heisann, er ny her og føler meg frem i dette med ketolyse osv. Har kjørt eindel lavkarbo før med godt resultat men no skal eg ned dei etterlengta ti kiloane. Rydda i klesskapet i går og det var nedslåande! Virkar som eit kjempeforum dette her. Mitt problem er helgene, der har eg ein stygg tendens til å skjære ut! Er det flir som slit med dette? No er det torsdag og eg har ENDA ikkje utslag på stixen...

genosha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 12:23   #9
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Jepp, så absolutt.... Helgene er suuuuper vanskelige synes jeg. Må gjøre noe hele tiden for å ikke tenke på snop og potetgull Men det beste trikset er faktisk bare å ha MYE god mat i kjøleskapet. Er jo bedre med mat enn med snop Eller som jeg pleier å gjøre: pusse tennene å gå og legge meg

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 12:58   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

ei venninne av meg spiste soft is og falt ikke ut av ketose. Så veeeeldig individuelt ja. Sukker er jo uansett ikke noe å satse på.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 13:04   #11
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Sliter også endel med helgene, har tid til å tenke på alt da vettu
Så gjør som Linda, pleier å gjøre på noe hele tida og hvis jeg absolutt sitter i stua og glor på tven så har eg dataen på fanget og er her inne.
Nå begynner håndballsesongen igjen for min del, er trener, og da kommer hver kveld hele uka + helgene til å gå unna med det så da slipper jeg forhåpentligvis å bruke tid på å tenke på snop og div andre herligheter

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 15:04   #12
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Prøv å lag en liste over alternativene vi kan spise i helgene. Og ha for guds skyld ikke potetgull og sjokolade i huset. Da er det mye lettere å havne på den.
Baconcrisp er jo et kurant alternativ, bringebær med fløte eller litt lett-is med bær.
Sørg for å spise middag litt sent på ettermiddagen på fredag og lørdag, så er du mett når du setter deg til i sofaen for å se tv.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 15:14   #13
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Sitat:

lett-is.

Maaaaasse karber

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 15:33   #14
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Maaaaasse karber

10,3 g karbohydrater pr. 100 gram. Så hvis man tar knappe 100 gram burde det kunne gå på en lørdagskveld hvis alternativet er sjokolade og potetgull.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 15:42   #15
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti, her.

10,3 g karbohydrater pr. 100 gram. Så hvis man tar knappe 100 gram burde det kunne gå på en lørdagskveld hvis alternativet er sjokolade og potetgull.

ja sant det Alt er jo bedre enn sjokkis og potetgull. Men da tror jeg heller jeg ville gått for noen nøtter jeg Hadde ALDRI klart å holde meg til 100 gr is

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 15:50   #16
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

ja sant det Alt er jo bedre enn sjokkis og potetgull. Men da tror jeg heller jeg ville gått for noen nøtter jeg Hadde ALDRI klart å holde meg til 100 gr is

Nei, det er jo bare å erte opp magen.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 07:33   #17
hvolga
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 46
Innlegg: 5
hvolga er på en erverdig vei

Tyggegummi?

Heisann.... Er det noen som vet om en god erstatning for tyggis? Mannen her i huset ble ikke blid når han fikk høre at han ikke fikk spise noe mer av det nei... Hørte noe om at man kan spise lakerol, og ifa, kan noen bekrefte dette?

hvolga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 08:39   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Tyggegummi?

Opprinnelig lagt inn av hvolga, her.

Heisann.... Er det noen som vet om en god erstatning for tyggis? Mannen her i huset ble ikke blid når han fikk høre at han ikke fikk spise noe mer av det nei... Hørte noe om at man kan spise lakerol, og ifa, kan noen bekrefte dette?

Store, sukkerfrie IFA kan man i alle fall spise .
Sukkerfrie Meller-drops (Narvesen) er også gode...

Jeg har også spist litt av de Extra-dropsene som er søtet med xylitol og de er gode (og litt uvanlige) i smak. MEN: jeg har ikke lest på baksiden av esken, så jeg er ikke sikker på om den også kan inneholde sorbitol (som jo er fy-fy).

Du kan jo ha i bakhodet at kunstig sukker kan virke stagnerende på vekten selv om man er i ketose. I begynnelsen av kuren kan det derfor være lurt å ikke spise mye av det.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 08:42   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Å erstatte sukker med kusntig søtstoff og spise like mye snop er ikke særlig lurt. For det første venner man seg aldri av med søtsmak, men erstatter bare en "avhengighet" med en annen og flere og flere reagerer på kusntig søtstoff. Enten i form av magesmerter eller i form a manglende vektnedgang. Kunstig søtstoff er KUNSTIG og kan aldri bli sunt !

Men en tyggi i ny & ne gjør ikke skade....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 09:09   #20
hvolga
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 46
Innlegg: 5
hvolga er på en erverdig vei

Sv: Tyggegummi?

Takk for svar....

hvolga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 19:59   #21
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti, her.

Prøv å lag en liste over alternativene vi kan spise i helgene. Og ha for guds skyld ikke potetgull og sjokolade i huset. Da er det mye lettere å havne på den.
Baconcrisp er jo et kurant alternativ, bringebær med fløte eller litt lett-is med bær.
Sørg for å spise middag litt sent på ettermiddagen på fredag og lørdag, så er du mett når du setter deg til i sofaen for å se tv.

Du mener vel baconsvor, ikke crisp? eller er crisp ok også?

  Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 10:08   #22
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Baconkrisp fra Kims som de blant annet har på mega har 0 karbs pr 100 gr. Er denne jeg har spist, litt lei den nå men

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 10:15   #23
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Men de posene med store Ifa som alle snakker om er greit å spise. De inneholder jo masse karbohydrater. Er det ikke 35 pr. pose eller noe.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 10:44   #24
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

må trekke fra sukkeralkoholene og da er det mindre enn 0.2 pr pose

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 12:38   #25
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fort gjort å gå ut av ketose?

Åh. De sukkeralkoholgreiene har jeg visst null peiling på. Er det mer jeg kan spise da?

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen? høna Ketolysekuren 6 27-11-10 12:22
Hvor fort kan man gå ut av ketose? Lava Ketolysekuren 5 31-01-08 21:33
Hvor fort ut av ketose? Teletubbien Ketolysekuren 2 18-04-07 12:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no