Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hormonbaserte prevensjonsmidler og ketolysekur?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-08-08, 18:18   #1
wollafruen
Medlem

wollafruen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Hormonbaserte prevensjonsmidler og ketolysekur?

Nå er jeg spent her.. Den eneste for meg "fornuftige" (i den grad de hormonbaserte prevensjonsmidlene er det for kroppen...det kan sikkert diskuteres..) prevensjonen er p-sprøyta. Legen og jeg er enige der, jeg har brukt det før og sprøyta fungerer fint, men jeg er nå spent på om jeg kommer til å få stilstand i vektnedgangen. Mange legger jo på seg av den, kommer jeg til å gå opp? Jeg leser jo i boka til Torkil, at mange med hormon-relatert overvekt vil nyte godt av lavkarbokost, så jeg håper det vil fungere selv på sprøyta. Noen med erfaringer rundt dette?

Gammel 20-08-08, 17:51   #2
xeena82
Medlem

xeena82 sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 42
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hormonbaserte prevensjonsmidler og ketolysekur?

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Nå er jeg spent her.. Den eneste for meg "fornuftige" (i den grad de hormonbaserte prevensjonsmidlene er det for kroppen...det kan sikkert diskuteres..) prevensjonen er p-sprøyta. Legen og jeg er enige der, jeg har brukt det før og sprøyta fungerer fint, men jeg er nå spent på om jeg kommer til å få stilstand i vektnedgangen. Mange legger jo på seg av den, kommer jeg til å gå opp? Jeg leser jo i boka til Torkil, at mange med hormon-relatert overvekt vil nyte godt av lavkarbokost, så jeg håper det vil fungere selv på sprøyta. Noen med erfaringer rundt dette?

Vet ikke om det blir det samme, men da jeg gikk på atkins introduksjonsdiett for et par år siden gikk jeg på p-piller fast. Disse er jo også hormonbaserte... Det stoppet meg ikke fra å gå ned i vekt.

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 18:14   #3
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Hormonspiral har ikke vært noen hindring for meg i alle fall
Men jeg har ikke lagt på meg av hverken den, p-sprøyte eller p-piller.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 20:49   #4
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Jeg leste i en av Atkinsbøkene at for noen kan vektnedgangen stoppe opp ved p-piller. Jeg fikk ingen nedgang på vekten før jeg sluttet med østrogen. Jeg tror folk er forskjellige i forhold til dette. Det er vel egentlig bare å prøve ut å se hvordan det virker på deg, men ha i bakhodet at det kan ha sammenheng med dette hvis vektnedgangen stopper opp.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysekur og CLA? murmeluppa Ketolysekuren 8 02-06-08 00:12
Ny i dag på ketolysekur supha Ketolysekuren 17 03-03-08 11:27
15 år og ketolysekur? seffa123 Ketolysekuren 1 22-07-07 19:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.