Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

SB Fase 1 - Squash

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-04, 11:59   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

SB Fase 1 - Squash

Fra internett: (viktig å finne tilbehør til kyllingen og fisken )

Det anbefales å bruke lett mozzarella, men dette har jeg ikke kunnet få tak i. Kan vel bruke vanlig mozzarella, tenker jeg.

Aggieland Zucchini - South Beach Diet Recipe (Phase 1)

5 or 6 med. zucchini, sliced
1 med. onion, diced
2 or 3 tomatoes, diced
1 tsp. garlic, minced
1 tsp. black pepper
8 oz. Mozzarella cheese, grated
Lightly cook zucchini in large skillet (dry no oil) on medium heat. Add onion and brown lightly. Add tomatoes, garlic, pepper. Simmer 10 minutes on low heat with lid on pan. Pour into large baking dish.
Bake at 350 degrees for 10 minutes. Top with cheese and bake 10 minutes more. Serve hot from oven.


__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 23:44   #2
Cookiemonster
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 60
Innlegg: 1
Cookiemonster er på en erverdig vei

Det anbefales å spise ost med fullt fettinhold, da det er den gode typen fett som også hjelper å rense ut kolestorol av blodet. Lavfett ost har ingen matverdi, så ikke stress med å finne lett mozzarella og nyt det som det er.

Cookiemonster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 23:53   #3
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cookiemonster

Det anbefales å spise ost med fullt fettinhold, da det er den gode typen fett som også hjelper å rense ut kolestorol av blodet. Lavfett ost har ingen matverdi, så ikke stress med å finne lett mozzarella og nyt det som det er.

Det er ikke anbefalt på South Beach fase 1, nei Der er det kun oster med lavt fettinnhold som er tillatt (lettoster, 20+ 30+). Edammer, Brie og 40+ oster skal unngås.

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 19:06   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Det er kanskje ikke riktig for SB dietten men en undersøkelse har vist at fettet fra ost har en positiv effekt på kolesterolet. dette har jeg nettopp lest i meieriposten. Jeg kan godt finne artikkelen om det er noen med spesiell interesse for det her.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 19:20   #5
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Ja, veldig gjerne
Hadde vært fint å vite at man kunne spise mer fullfett ost.

SB anbefaler det likevel ikke; hvis man vil følge South Beach, så skal man velge oster med lavt fettinnhold.
Vi andre kan jo bedømme for oss selv

Det eneste jeg synes er litt viktig å få fram med SB (siden vi nå befinner oss på SB-delen, mener jeg), er det at så mange prøver å kombinere de ulike typene lavkarbo-filosofier, til å finne 'sin egen', 'min variant' etc (jeg gjør det selv )
Men skal man gjøre det, synes jeg det er viktig å stresse at South Beach legger seg på en linje med mer karber enn f.eks. Atkins, mens Atkins tillater mer fett.
Hvis man da lager 'sin egen kombinasjon' av karbetillatelsen på SB, og fett-tillatelsen på Atkins - ja da vil man få det beste av begge , men jeg tviler på om man vil gå (like fort) ned i vekt......

Derfor presiserer jeg gang på gang at å bruke masse fullfettoster IKKE er å følge South Beach Diet - uansett hvor sunt det i utgangspunktet måtte være .

Jeg vil forøvrig gjerne lese artikkelen, hvis du finner den. Kanskje du kunne poste den i generell ernæringsdebatt eller noe?

Tusen takk!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 19:39   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

logisk, siden karbene gjør at man legger på seg av fettet man spiser.... ? (eller er jeg på jordet nå..? )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 19:40   #7
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Du har helt rett tror jeg! Det har i hvertfall jeg lest om smør på brødskiva o.l.

Brødet (grovt ja) er ikke såå ille, smør er ikke såå ille, men sammen blir de partners in crime, ja!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 19:44   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Japp, dette stemmer, det

Altså, JA, man legger på seg av fett, OM man kombinerer det med masse karber.

Utopi er å spise rette karber og rette fett-typer. Men det er jo bare vi her inne som er såpass opplyste Akk, de skulle bare visst, alle menneskene.. alt sunt de går glipp av..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
SB Breakfast Recipe List - Fase 1 Marianne Frokost og kveldsmat 3 26-04-05 17:23
Fase 1 - orker ikke mat cococococat Fase I 26 27-10-04 19:34
SB Fase 1 - Fisk Marianne Middag 0 08-10-04 11:53
SB Breakfast without eggs - Fase 1 Marianne Frokost og kveldsmat 0 08-10-04 10:01
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no