Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er dette feil?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-10-08, 09:20   #1
Fishi2009
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Fishi2009 er på en erverdig vei

Er dette feil?

Jeg har gått på ketolyse i ca 7 uker nå, og er ikke alltid like flink til å få i meg frukt og grønnsaker... I går hadde jeg så masse poeng igjen, at jeg spiste honningmelon, ca 120 gram, om kvelden. Jeg var fremdeles innenfor grensen på 15 kh.

Men jeg bare lurer på om dette er dumt å gjøre?

Jeg lurer også på om jeg bør øke kh nå, eller om jeg skal fortsette på 15? Har ikke lyst til å gå opp igjen...

6 kg ned, 17 kg igjen

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:30   #2
Albertine
Gjest

Sv: Er dette feil??

Jeg synes du bør bruke karbene dine på grønnsaker istedenfor frukt. Selv om du ligger innenfor rammene så kan såpass mye melon være nok til at du ramler ut av ketose. Grønnsaker er mye bedre for deg.

Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:32   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Frukt er fyfy på ketolyse. Pga fruktsukkeret. Og det blir til glukose.

Da er det bedre å spise grønnsaker i stedet

Du kan, iflg boka øke karbene etter 4uker. Står godt forklart der
Men du må ikke.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 10:01   #4
Fishi2009
Medlem

Takk for svar, begge to Jeg får holde meg unna det der, og heller ta meg en salat i stedet!

Jeg har også et spørsmål angående hvitvin. Jeg skal på fest den 15 november, og ønsker i utgangspunktet å drikke en flaske hvitvin. Er det noen som har navnet på en god, tørr hvitvin, med så lite kh som mulig? Til vanlig liker jeg syrlige viner, men det kan kanksje ikke kombineres tørr/syrlig?? Er litt grønn på dette her, har ikke drukket på veeeeldig lenge nå...

Gammel 29-10-08, 10:56   #5
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av sigrid_rege, her.

Takk for svar, begge to Jeg får holde meg unna det der, og heller ta meg en salat i stedet!

Jeg har også et spørsmål angående hvitvin. Jeg skal på fest den 15 november, og ønsker i utgangspunktet å drikke en flaske hvitvin. Er det noen som har navnet på en god, tørr hvitvin, med så lite kh som mulig? Til vanlig liker jeg syrlige viner, men det kan kanksje ikke kombineres tørr/syrlig?? Er litt grønn på dette her, har ikke drukket på veeeeldig lenge nå...

Gå på vinmonopolet sin hjemmeside og sjekk ut de vinene du liker. Der står det hvor mye sukker det er pr liter vin. Det bør være så lite som mulig.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 14:36   #6
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 64
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Er dette feil?

Petit Chablis er en sikker vinner

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 16:08   #7
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Jeg har også et spørsmål angående hvitvin. Jeg skal på fest den 15 november, og ønsker i utgangspunktet å drikke en flaske hvitvin. Er det noen som har navnet på en god, tørr hvitvin, med så lite kh som mulig?

Definitivt TRULLI Den har jeg drukket hver gang og det har funket kjempe fint (helt til jeg begynte å like rosevin )

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 09:31   #8
Fishi2009
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Petit Chablis er en sikker vinner

Tusen takk- den skal prøves Jeg vet jeg maser nå... Men du vet ikke tilfeldigvis også hvor mange karber det er per gram eller dl av den???

Gammel 30-10-08, 10:29   #9
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Tusen takk- den skal prøves Jeg vet jeg maser nå... Men du vet ikke tilfeldigvis også hvor mange karber det er per gram eller dl av den???

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...petite+chablis

Gå inn på den Chablisen du tenker å kjøpe og så ser du på sukker: xx g/l.
Det gir en pekepinn på hvor mange karber det er i vinen.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mulig dette er feil forum for dette spm. (ticker) Momsa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 26-08-08 23:36
Mye feil i matprogram tullann Ketolysekuren 10 12-09-07 10:33
Noe er feil.. Klumpe Spørsmål og svar 6 18-12-06 22:57
Feil i Atkinsbøkene? Pedro Spørsmål og svar 5 28-03-06 12:22

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.