Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvilke måter kan man bruke en manual på?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-11-08, 13:35   #1
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Hvilke måter kan man bruke en manual på?

Jeg har såvidt - for første gang i mitt liv - begynt å trene på treningssenter. Her hjemme har jeg en manual på fem kilo, som jeg tenkte å bruke avogtil.

På treningssenteret fikk jeg et program av fysioterapeuten, hvor en av dem var å trene biceps med en manual. Men hvordan kan jeg bruke manualen til å trene andre musklegrupper?

Noen som har tips, evt. lenker til sider med tegninger på? Jeg er totalt grønn på treningsterminologi - biceps er vel omtrent det jeg kan

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 16:55   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke måter kan man bruke en manual på?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Jeg har såvidt - for første gang i mitt liv - begynt å trene på treningssenter. Her hjemme har jeg en manual på fem kilo, som jeg tenkte å bruke avogtil.

På treningssenteret fikk jeg et program av fysioterapeuten, hvor en av dem var å trene biceps med en manual. Men hvordan kan jeg bruke manualen til å trene andre musklegrupper?

Noen som har tips, evt. lenker til sider med tegninger på? Jeg er totalt grønn på treningsterminologi - biceps er vel omtrent det jeg kan

Har du en eller to manualer?
Jeg spør, for hvis du har to, så vet jeg om noen øvelser, har du bare en, så vet jeg bare om to-tre, hvorav en er biceps...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 17:00   #3
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Har bare en

Gammel 29-11-08, 17:11   #4
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

her er noen linker:
http://www.iform.no/pub/art.php?id=532

http://www.iform.no/pub/kat.php?id=7

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Ikke alle er med håndmanualer, men noen av stangøvelsene kan nok gjøres med manualer også

Gracella
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 17:18   #5
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Supert - tusen tusen takk! *helt grønn i denne treningsverdenen*

Gammel 29-11-08, 17:19   #6
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Har bare en

Å...

To tricepsøvelser:
1:
Hold manualen på baksiden av hodet med begge hender.
Strekk opp hendene og senk de igjen. (10-15 reps??)
Variasjon:
Strekk armene halveis opp, så helt opp, rett ned (1-2, 1). (10-15 reps??)
Strekk armene helt opp, senk halveis, så helt ned (1. 1-2). (10-15 reps??)
2:
Hold manualen i høyre hånd, støtt den venstre på et stolsete. Bøy deg framover så du er ca 90 grader i ryggen.
Løft manualen opp så du har en 90 graders vinkel på albuen. Så løfter du albuen rett opp bakover. 10-15 reps, pause, 10-15 reps og så gjør du det samme med venstre arm.
Repeter 1-2 ganger ?? Vet jo ikke hvor sterk du er ...

Håper du skjønner noe av forklaringen min...

På begge disse øvelsene skal du kjenne at det tar i tricepsen.

Gracella
Gammel 29-11-08, 17:22   #7
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Supert - tusen tusen takk! *helt grønn i denne treningsverdenen*

Bare hyggelig.

Ellers kan man lage seg egne manualer av halvliter/liter eller 1 1/2-litersflasker som man fyller med vann eller sand.

Gracella
Gammel 30-11-08, 17:17   #8
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Dropp egenmekka manualer. De blir for lette, med mindre du er over 90 år gammel.

Manualprogrammet på iform er bra.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 17:41   #9
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Denne mener du?
http://www.iform.no/pub/art.php?id=35

Gammel 04-12-08, 20:59   #10
beths
Medlem

beths sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 47
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Kjøp Kari Jaquessons Video Vitamin 5 Fatburner!
Den har et treningsprogram med bruk av manualer og du får brukt hele kroppen. Hun viser alt du skal gjøre og motiverer deg til å dra på litt til når du egentlig er sliten. Når du har fått dreisen på det med lette vekter bør du skifte/bygge på til tyngre sånn at du får effekt

www.trimtram.no

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 21:00   #11
beths
Medlem

beths sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 47
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Det er forresten et aerobicprogram på samme dvd, sånn at du kan variere

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på alle måter Tante Sofie Lavkarbo generelt 8 02-01-08 22:51
Hva er best å bruke? cilemora Lavkarbo generelt 1 27-11-07 21:39
Det er mange måter å ta av på.... Nille Livets lyse side 2 21-08-05 23:32
Ny tråd: Hundre måter å oppnå suksess.. eller noe slikt... Carbokiller Lavkarbo generelt 11 07-01-05 06:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.