Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Pepsi Max - innvirkning på vekttap?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-12-08, 17:10   #1
inglan
Juniormedlem

inglan sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
inglan er på en erverdig vei

Pepsi Max - innvirkning på vekttap?

Jeg drikker mye Pepsi max, mer enn jeg drikker vann, og det er jo ikke så sunt.
MEN, har det innvirkning på vektnedgangen?
Gjør det noe fra eller til, eller er det bare noe jeg har hørt?
Noen som har erfaringer med å slutte å drikke det?

En annen ting når jeg først er i gang.
Kan jeg spise så mye ketomat at jeg ikke går ned, eller går jeg ned uansett matmengde?

Dette var mange spørsmål, håper noen kan svare på noe av det.

Sist redigert av inglan : 08-12-08 kl 17:25.
inglan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 17:23   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max

Opprinnelig lagt inn av inglan, her.

Jeg drikker mye Pepsi max, mer enn jeg drikker vann, og det er jo ikke så sunt.
MEN, har det innvirkning på vektnedgangen?
Gjør det noe fra eller til, eller er det bare noe jeg har hørt?
Noen som har erfaringer med å slutte å drikke det?

En annen ting når jeg først er i gang.
Kan jeg spise så mye karbomat at jeg ikke går ned, eller går jeg ned uansett matmengde?

Dette var mange spørsmål, håper noen kan svare på noe av det.

Ja, pepsimax (og søtstoff generelt) kan hemme vektnedgang.
Søtstoff kan og så bidra til å trigge søtbehovet.
Jeg drakk mengder av pepsimax før, nå kanskje et lite glass lørdagskvelden. Drikker heller vann, det er bedre, og kroppen trenger det

Skjønte egentlig ikke hva du mener med å spise så mye karbomat at du ikke går ned. På ketolyskuren er karbeinntaket 15-20 pr dag. Mesteparten bør komme fra grønnsaker.
Du skal spise deg mett, ikke overmett og du skal spise når du er sulten.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 17:24   #3
inglan
Juniormedlem

inglan sin avatar

Beklager, jeg mente ketomat.
Skal forandre det

Gammel 08-12-08, 17:26   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Beklager, jeg mente ketomat.
Skal forandre det

Og hva mener du med ketomat?

Gammel 08-12-08, 17:31   #5
inglan
Juniormedlem

inglan sin avatar

Sv: Pepsi Max - innvirkning på vekttap?

Med ketomat tenker jeg ketolysemat som jeg spiser nå når jeg er i ketose. Mat nesten uten karbohydrater.

Gammel 08-12-08, 17:37   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

ok.

Som sagt du skal telle karber. 15-20 pr dag, hovedsaklig fra grønnsaker (som vokser over jorda)
Spise reint kjøtt/fugl/fisk, fete oster, egg osvosv...
Ikke være redd for fett (fett metter)

Og du skal spise når du er sulten, og spise deg passe mett

Da jeg gikk på kuren, veide jeg og målte karbene nøye i starten.

Gammel 08-12-08, 18:11   #7
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Signerer Gerd på alt hun har skrevet fra pepsi max til matmengde

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 23:12   #8
inglan
Juniormedlem

inglan sin avatar

Skjønner at det er lurt å bytte Pepsi max med vann, og jobber med saken.

Men maten. Karbohydratene er ikke noe problem å holde styr på, men jeg er redd jeg spiser for mye annet. Kjøtt, egg, bacon, altså for mye proteiner og fett slik at jeg samlet sett får for mye næring og dermed ikke går ned i vekt.

Gammel 09-12-08, 11:23   #9
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Er nok ingen fare, fett er viktig for at vi skal spise oss mette og slippe den sultfølelsen mange andre kurer gir.
Fikk råd fra Torkil om å spise mer fett når kolesterolet mitt gikk opp.
Fett fordriver fett

Kan se i bloggen min hva jeg spiser hvis du vil, prøv å få i deg litt mer fett enn det eg har gjort så langt

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 12:24   #10
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sitat:

Men maten. Karbohydratene er ikke noe problem å holde styr på, men jeg er redd jeg spiser for mye annet. Kjøtt, egg, bacon, altså for mye proteiner og fett slik at jeg samlet sett får for mye næring og dermed ikke går ned i vekt.

Min erfaring fra den måneden (eller var det 2..?) jeg gikk på ketolyse var at jeg ikke klarte å spise for mye (Hvis man går utifra kcalori-regnskap).

Altså:
Jeg hadde en "sprekk" på ketomaten, spiste omtrent alt jeg kom over (men lovlig mat iht ketolysedietten), og var så ubehagelig mett og sprekkeferdig at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg regnet da ut hvor mange kcalorier jeg kom opp i, og det var bare 1800 kcal og godt innenfor grensen av det jeg forbruker på en vanlig dag.
På såkalt "vanlig" mat, hvis jeg sprakk og satte i gang med fråtsing kom jeg fort opp i mange tusen kcalorier.

Så joda, man kan nok spise så mye at man ikke går ned i vekt, men det som er med denne maten og alt fettet er at man blir fortere mett og holder seg lengre mett enn på karborik mat, ergo spiser man mindre enn det man forbruker

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 17:45   #11
inglan
Juniormedlem

inglan sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Er nok ingen fare, fett er viktig for at vi skal spise oss mette og slippe den sultfølelsen mange andre kurer gir.
Fikk råd fra Torkil om å spise mer fett når kolesterolet mitt gikk opp.
Fett fordriver fett

Kan se i bloggen min hva jeg spiser hvis du vil, prøv å få i deg litt mer fett enn det eg har gjort så langt

Har vært og sett på maten din, og det er ikke spesielt mye fett å finne.
Men ser at du drikker Fun light. Går det bra for deg, går du likevel ned i vekt?

Gammel 16-12-08, 10:59   #12
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Har vært og sett på maten din, og det er ikke spesielt mye fett å finne.
Men ser at du drikker Fun light. Går det bra for deg, går du likevel ned i vekt?

Eg skriver ikkje opp hver skje med smør jeg har i når eg steker maten eller lager fløtegratinert blomkål. Fett tilsetter jeg der det faller seg naturlig. Vet at eg ikke spiser nok fett, men alt mat blir stekt i fett, og eg tilsettet to store spiseskjeer når eg lager fløtegratinert blomkål og slike ting.

Har ingen problemer med fun light pr i dag *bank i bordet* så da drikker eg litt av det. Men er også flink til å drikke vann (sliter en smule mer i helgene, siden man ikke alltid er i nærheten av ett toalett da)

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har ketose innvirkning ... Grethe B Lavkarbo generelt 9 10-04-07 09:41
Pepsi Max! annemerete Ketolysekuren 13 09-03-07 12:53
Pencillin og innvirkning på kroppen sunbeam Fysisk og mental helse 12 06-01-06 00:07
pepsi-max og tab-x-tra m.m frk.wu Lavkarbo generelt 4 02-06-05 18:58
Hormonbalansens innvirkning på psyken HP Lavkarbo generelt 15 26-05-04 21:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.