Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Pencillin og innvirkning på kroppen

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-06, 20:10   #1
sunbeam
Medlem
 
sunbeam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 235
sunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snill

Pencillin og innvirkning på kroppen

Vet ikke helt om jeg har postet spørsmålet mitt på rett sted, men jeg lurer på om noen vet om pencillin har noen spesiell innvirkning på kroppen når man spiser lavkarbo?
Hva skjer om man avslutter en pencillinkur før tiden? Har hørt at det ikke er bra..

Begynte på pencillin for noen dager siden pga halstrøbbel, ble fin igjen dagen etter, men har fortsatt siden det sies at man skal ta kuren ut.. Men merker at jeg får kjempetørr hud og er sikker på at det er pga den.. (kan jo ta feil men kan ikke se andre årsaker akkurat nå) Liker ikke helt å ta pencillin heller.. kan jo hende det er andre årsaker, men .. noen som vet ?

sunbeam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins) Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 20:14   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

Viktig at du tar kuren helt ut, ja.. Drikker du nok?

Penicillin er jo et antibiotika - så det kan være veldig lurt å få i seg endel probiotika - som f.eks yoghurt, biola, eller vita biosa.

Går på antibiotika jeg også nå, eller jeg er allergisk mot penicillin jeg da, så det er noen andre greier, men har vel samme effekten vil jeg tro.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 20:29   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

Opprinnelig lagt inn av sunbeam

Hva skjer om man avslutter en pencillinkur før tiden? Har hørt at det ikke er bra..

Jeg tror det er sånn at om du slutter før tiden og noen bakterier er igjen, så blir de desto sterkere og kan bli resistente....
Det er ihvertfall sånn det sies på folkemunne

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 21:05   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

du må ta kuren ut. Og siden penicillinen dreper bakteriene (også de gode)- lønner deg seg å ta melkesyre bakterier (idoform eller Vita Biosa eller noe) samtidig og iallefall etterpå, da slipper du ekle infeksjoner etterpå ! (mange får bkærekatarr etter en penicillin kur pga det).

Bare en ide altså !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 21:10   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

Forresten hørt at mange også får soppinfeksjoner, både i underliv og på føtter - etter penicillinkur.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 21:49   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

Opprinnelig lagt inn av mofe

Forresten hørt at mange også får soppinfeksjoner, både i underliv og på føtter - etter penicillinkur.

men med Idoform eller Vita Biosa..... slipper mange det.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 21:58   #7
sunbeam
Medlem
 
sunbeam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 235
sunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snill

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

I see. Takk for svar! Har selv hørt dette med soppinfeksjoner. Får være flink og ta alle tablettene da. Og melkesyrebakterier har jeg faktisk i kjøleskapet.. kanskje ingen dum ide at de kommer til nytte også

sunbeam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins) Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 08:07   #8
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

Et lite tips som de fleste leger ikke gir til pasientene sine;

Bytt tannbørste etter endt pencillin-kur. DER kan det sitte en del "bassilusker" du helst ikke vil ha igjen og igjen og igjen og......

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 20:10   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Et lite tips som de fleste leger ikke gir til pasientene sine;

Bytt tannbørste etter endt pencillin-kur. DER kan det sitte en del "bassilusker" du helst ikke vil ha igjen og igjen og igjen og......

Oi - det har jeg aldri tenkt på.. På tide å bytte tannbørste, med andre ord.. (Hvor ofte gjør man egentlig det? Jeg bruker den til den er utslitt, liksom.. Sikkert ett år ellernoe sånt...? )

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 20:16   #10
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

Opprinnelig lagt inn av mofe

(Hvor ofte gjør man egentlig det? Jeg bruker den til den er utslitt, liksom.. Sikkert ett år ellernoe sånt...? )



Jeg skifter annenhver måned jeg. Tror tannlegene mener at en tannbørste bør være utslitt/klar for utskifting etter 2-3 måneder.

puss puss så får du en suss
puss så får du en suss
hver eneste tann
med børste og vann
puss så får du en suss

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 20:18   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

Oiii........

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 21:36   #12
sunbeam
Medlem
 
sunbeam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 235
sunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snill

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

Ett år???

Jeg skifter sikkert en gang i mnd jeg.. med eller uten pencillin....

sunbeam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins) Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 00:07   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Pencillin og innvirkning på kroppen

Gni det inn!

Dette burde kanskje vært på den "ting jeg gir hylende faen i.."

Bortsett fra at jeg gjør jo ikke det nå lengre da.

Anyways.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi Ziggy Optimal Ernæring 408 29-06-07 11:56
Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt donjuanwannabe Lavkarbobøker 14 27-10-05 20:43
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30
Vann i kroppen MHM Generell diskusjon 23 03-07-04 18:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no