Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-05, 04:02   #1
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

Nå ser jeg at denne boken har kommet på norsk! Da kjøper jeg heller denne enn den svenske. Får håpe de jeg bestilte hos i Sverige ikke har sent den allerede til meg da.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 09:52   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

Er det sant??? Jippi!!!!!!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 09:55   #3
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Nå ser jeg at denne boken har kommet på norsk! Da kjøper jeg heller denne enn den svenske. Får håpe de jeg bestilte hos i Sverige ikke har sent den allerede til meg da.

.
Hvor har du sett/ hørt det hen?

Tenkte selv å kjøpe den svenske utgaven, men kommer den på norsk, ja da venter jeg til den kommer....


.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 12:01   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

hvor bestilte du den svenske?

(kjøpe fra sverige = spare penger ;-) )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 12:12   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

den koster dobbelt så mye i norge!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 13:14   #6
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

Har laget en oversikt over Kwasniewskis kostholdsfilosofi kalt Optimal Ernæring, som skal være ganske lik det kostholdet Sten Sture har fulgt.

Man kan jo kose seg med denne inntil boka kommer ut på norsk....


Sitat:


OPTIMAL ERNÆRING


Biokjemien har lenge fastslått at kroppen gjennomsnittlig trenger mellom 35 til 55 gram proteiner pr. dag som essensielle byggesteiner i kroppen, og at et overdrevet inntak av proteiner kan forårsake alvorlige metabolske problemer.

For store mengder med protein i kosten fører bl.a. til at kroppen omgjør overskuddet av proteinene til glukose gjennom en prosess kalt glukogenese i leveren. Denne glukosen blir så enten benyttet som energi, eller den blir lagret som kroppsfett.

Større mengder med glukose i kroppen, det være seg fra karbohydrater eller fra glukogenesen av proteiner i leveren, stimulerer til økt insulinproduksjon for å stabilisere blodsukkeret. Insulinet øker kroppens evne til å lagre glukose som fett for og redusere blodsukkernivået, samtidig som det forhindrer cellene i å ta opp dette fettet som energi i cellenes mitokondrier. Dette skjer ved at insulinet ”tvinger” cellene til å bruke glukose som brennstoff gjennom en form for glykolyse inne i cellene.

Fordøyelsesprosessen vår kan i motsetning til ved karbohydrater og proteiner, bare ta opp en begrenset mengde med fett. Det er med andre ord umulig for kroppen å ta opp mer fett fra maten enn det fordøyelsessystemet vårt er i stand til å ta opp og forbruke. Om du skulle tvinge deg selv til å innta mye mer fett enn det kroppen kan ta opp, så vil kroppen kvitte seg med overskuddsfettet ved å tvinge deg til å kaste opp overskuddsfettet, eller du vil få diaré.

Når det gjelder proteiner og karbohydrater, så har ikke kroppen slike mekanismer for å beskytte seg mot et for stort energiopptak. Det er for eksempel ikke vanskelig å spise 500 gram med brød eller 500 gram med kyllingkjøtt, men prøv å innta 500 gram med fløte, og du vil bli både uvel og kvalm…

Biokjemisk sett er det fastslått at det fettet som gjør oss fete er produsert (synthesized) fra inntak av en overdrevet mengde med karbohydrater og proteiner.

Så å si all glukose og proteiner som er tilgjengelig for opptak i fordøyelsessytemet vil bli absorbert. Deretter må disse næringsstoffene enten bli brukt i kroppens produksjon av byggesteiner eller som energi (da inkludert lagring som glykogen), men når så energibehovet blir møtt, må overskuddet bli omdannet til fett.

På den andre side vil opptaket av fettstoffer gjennom fordøyelsessystemet være fysisk begrenset til 12-15 gram pr. time, uansett hvor mye fett det forefinnes i maten som fordøyes. Alt fett over denne mengden vil derfor bli utskilt gjennom avføringen.

Man kan ikke spise for mye fett og legge på seg av et høyt fettinntak, forutsatt at det ikke er store mengder med andre energikilder tilgjengelige samtidig i form av et stort inntak av karbohydrater og proteiner. Om dette er tilfellet, er vektøkning en nødvendighet, da et overdrevet inntak av energi i form av karbohydrater eller proteiner må bli lagret av kroppen i form av fett for å stabilisere energiforbruket og blodsukkeret.

Hva så med kaloriene? En kalori er med andre ord ikke bare en kalori. Den samme mengden med energi som blir tilført kroppen fra de ulike næringsstoffene, vil utgjøre en stor forskjell i bidraget til kroppens energibalanse, alt avhengig av hvilke næringsstoffer denne energien kommer fra.

Den gamle lignelsen med ; energi inn må være lik energi ut- hvis ikke så vil kroppen lagre den overskytende energien i form av kroppsfett, medfører med andre ord ikke riktighet.

Kalorier tilført kroppen i form av fett blir behandlet på en helt annen måte av kroppen sammenlignet med kalorier tilført kroppen i form av karbohydrater og protein; forholdsmessig flere kalorier i form av fett blir utskilt gjennom avføringen, og derved ikke tatt opp av kroppen, sammenlignet med de andre to næringsstoffene.

Det er også kjent at man ikke kan overspise kalorier tilført kroppen nesten bare i form av fett, fordi metthetsfølelsen oppstår relativt raskt etter inntaket, og varer for en lengre tid, ofte opptil 12 timer etter et fettrikt måltid. Det ofte bare å tenke på det siste julebordet man var på med ribbe, rømmegrøt og smørfett, julepølser og medisterkake mv…

Hva er så forskjellen mellom kostholdsfilosofien bark Optimal Ernæring og Atkins?

Svaret på dette er ganske enkelt, men har ikke vært så lett tilgjengelig, da Atkins har vært forsiktig med å oppgi hva slags fordeling han anbefaler mellom de ulike næringsstoffene.

I hans siste bøker spesifiserte han imidlertid denne fordelingen mellom fasene for vedvarende vekttap (her omtalt som Fase I), og vedvarende vedlikehold (her omtalt som Fase II).

(Her kunne jeg trenge hjelp til å spesifisere fordelingen fra noen som har de siste bøkene hans…).

Atkins fordeling mellom de ulike næringsstoffene i løpet av et døgn, er beregnet som prosentfordelingen av total energi fordelt mellom proteiner, fett og karbohydrater;

Fase I: Protein (P): 36% Fett (F): 53% Karbohydrater (K): 8%
Fase II: Protein (P): 26% Fett (F): 41% Karbohydrater (K): 33%

Beregner man denne fordelingen i gram , vil forholdet for denne fordelingen bli som følgende;

Fase I: 1,00 (P) : 0,66 (F) : 0,22 (K)

Fase II: 1,00 (P): 0,70 (F): 1,30 (K)

Som vi ut fra dette vil se illustrert nedenfor, så er Atkins kosthold basert på et høyt inntak av proteiner, relativt lavt i fettinntaket, og ganske lavt når det gjelder inntaket av karbohydrater gjennom kosten. Det er da også denne fordelingen som skiller Atkins kosthold vesentlig fra kostholdsfilosofien bak Optimal Ernæring. Den anbefalt fordelingen mellom de ulike næringsstoffene i denne kostholdsfilosofien, er nemlig som følgende kalkulert pr kilo ideell kroppsvekt;

Optimal Ernæring (OE) for overvektige: 1,00 (P) : 2,50 (F) : 0,80 (K)

Optimal Ernæring (OE) for normalvektige: 1,00 (P) : 3,50 (F) : 0,80 (K)

Denne fordelingen er, om man konverterer den til en prosentmessig fordeling mellom de ulike næringsstoffene, som følgende:

OE for overvektige*: Protein (P): 12,5% Fett (F): 77,0% Karbohydrater (K): 10%

OE for normalvektige: Protein (P): 10,0% Fett (F): 82,0% Karbohydrater (K): 8%


* = For personer med relativt stor overvekt er fordelingen 1,0 : 2,0 : 0,5


Gjør vi om disse tallene til faktiske mengder til et kosthold basert på f.eks. 2000 kcal, vil forskjellene i fordelingene bli som følgende;

Atkins Fase I: 190 gr (P) : 120 gr (F): 40 gr (K)

Atkins Fase II: 130 gr (P) : 91 gr (F) : 135 gr (K)


OE for overvektige: 62 gr (P) : 166 gr (F) : 50 gr (K)

OE for normalvektige: 50 gr (P) : 176 gr (F) : 40 gr (K)

Ernæringsmessige anbefalinger basert på den nåværende biokjemiske fagkunnskapen, stipulerer det daglige inntaket av proteiner til å ligge mellom 30 til 40 gram, for karbohydrater ligger disse anbefalingene mellom ca. 40 til 100 gram. Dette innebærer i følge kostholdsfilosofien Optimal Ernæring (OE) at det resterende energibehovet bør inntas i form av fettholdige matvarer.


Som dere skjønner, så har jeg gått over fra et Atkins/ lavglykemisk kosthold, og over til et kosthold basert på Optimal Ernæring.

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 13:26   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

Er det du(Ziggy) som har skrevet det som var limt inn i innlegget eller har du sakset det. Syns protein inntaket var veldig lavt , burde det ikke vært justert etter kroppsvekt og evnt trening?

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 13:55   #8
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Begod

Er det du(Ziggy) som har skrevet det som var limt inn i innlegget eller har du sakset det. Syns protein inntaket var veldig lavt , burde det ikke vært justert etter kroppsvekt og evnt trening?

.
Det er jeg som har skrevet det, og proteininntaket er som du korrekt påpeker avhengig av kroppsvekt og aktivitetsnivå.

Proteinbehovet generelt sett blir beregnet på denne måten;

Ta høyden din i cm, og trekk fra 100. Dvs, er du 185 cm høy, så er den kalkulerte "idealvekta" for denne personen 85 kilo +/- 8,5 kg, altså mellom 76,5 og 93,5 alt etter kroppsbygning.

Dette tallet danner så bakgrunnen for beregningen av næringsbehovet.

For meg, som er 185 cm høy, vil dette være

- ca 85 gram protein
- ca. 170 gr fett
- ca 42,5 gram karbohydrater

Denne fordelingen er basert på forholdet mellom næringsstoffene med:

1,0 (P) : 2,0 (F) : 0,5 (K) - multiplisert med kroppsvekten.

Jeg bruker denne fordelingsnøkkelen da jeg har 23 kilo å ta av. Når jeg nærmer meg mitt mål, vil jeg også måtte endre fordelingen og beregningene etter hvert som jeg går ned.


For et friskt menneske vil den normale gjenbruket/turnover av protein ligge på 1 til 2% av kroppens totale proteininnhold.Denne turnoveren resluterer fortrinnsvis fra nedbrytingen av proteiner i mulkene til aminosyrer.

Men kroppen trenger ikke tilført så mye protein som enkelte kostholdseksperter har hevdet, da det normale "gjenbruket" av frigjorte aminosyrer fra eksisterende proteiner i kroppen er på 75 til 80% i danelsen av nye proteiner i kroppen (proteinsyntesen).

Det netto tapet av proteiner i kroppen er derfor ikke mere enn 30 til 40 gram pr. dag.

Det er dette som danner bakgrunnen for disse beregningene


.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 14:09   #9
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Begod

Er det du(Ziggy) som har skrevet det som var limt inn i innlegget eller har du sakset det. Syns protein inntaket var veldig lavt , burde det ikke vært justert etter kroppsvekt og evnt trening?


.
Om du ser på den prosentvise fordelingen mellom næringsstoffene i denne kostholdsfilosofien, og sammenligner den med kostholdsrådene Dag Viljen Politzensky gir i bladet Mat & Helse sine kostholdsanbefalinger, så ser du at denne fordelingen ligger godt innenfor DVP's og Mat & Helses anbefalinger.

DVP's og Mat & Helses anbefalinger er som følgende;

Proteiner: 10 - 30%
Fett: 40 - 80%
Karbohydrater: 5 - 30%

Vær klar over at disse prosentgjengivelsene gjelder matens energiinnhold- ikke volum eller vekt.

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 14:12   #10
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Nå ser jeg at denne boken har kommet på norsk! Da kjøper jeg heller denne enn den svenske. Får håpe de jeg bestilte hos i Sverige ikke har sent den allerede til meg da.

Det verkar inte möjligt. Var har du hört det? Det är riktigt att ett norskt förlag köpt rätten att ge ut boken i Norge, men den måste väl översättas först? Senast jag hörde något letade man efter en översättare.

Jag trodde den skulle komma ut om ett halvår eller så. Jag ska kontrollera med förlaget och återkommer med besked.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 14:24   #11
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Spis deg ned i vekt kommer i februari

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Jag ska kontrollera med förlaget och återkommer med besked.
Sten Sture

Nu har jag talat med förlaget (Lille MÅne). Man har fått tag på en översättare som börjat arbeta med boken. Den kommer troligen ut på norsk i februari nästa år.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 14:30   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg ned i vekt kommer i februari

Åh....
Jaja, tiden går jo fort.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 16:37   #13
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

Jeg så det på norli.no. Men nå så jeg det var "ventes utgitt" ja. Men det er vel ikke lov å legge ut bøker for salg som ikke kommer for salg før om flere mnd.!?

Jeg fikk mail fra bokhandelen i sverige og prisen var 145,- så da er det jo greit. Så kjøper jeg heller den norske når den kommer om noen mnd.

Aline: order@akademibokhandeln.se



Spis deg ned i vekt
Spis deg ned i vekt Forfatter:
Skaldemann, Sten Sture Utgivelsesår:
2006 Språk:
Bokmål Forlag:
Lille måne Innbindingstype:
Innbundet ISBN:
8292605207 Tips en venn om denne boka
Spis deg ned i vekt
Pris: kr. 298,00
Ventes utgitt

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 17:13   #14
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

thanks

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 21:43   #15
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt

.
Har bestilt boka til Sten Sture Skaldeman, "Spis deg ned i vekt". Skal bli interessant å sammenligne hans versjon sett i forhold til "Optimal Ernæring" av Kwasniewski og "Bedre uten Brød" av Lutz.

Skal komme med en omfattende sammenligning av disse kostholdsfilosofiene og Skaldemans metode når jeg har fått tak i boka.

Er det noen andre som allerede har lest den, og kan komme med litt mere info om hva den konkret går ut på??

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
gå ned i vekt hannahgamlem Induksjonen 3 16-12-04 22:06
Gikk ned i vekt etter STOR utskeielse melene Lavkarbo generelt 14 03-09-04 12:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no