Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nutrition facts, trenger hjelp

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-12-08, 13:02   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Nutrition facts, trenger hjelp

Jeg har fått pakken fra Nutrition.com og har nettopp spist en god posjon pasta, som var helt nyyyydelig!!!!!

MEN... Det står foran "5 gr digestible carbs pr serving" (1 serving = 56gram tørr pasta)

Bak står det følgende: Total carbs 41, fiber 5, protected carbs -31, digestible carbs 5.


HVA ER DISSE PROTECTED CARBS FOR NOE? Jeg blir litt usikker på om jeg kan stole på fakta på esken, for pastaen smaker som HELT VANLIG PASTA...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:08   #2
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Nutrition facts, trenger hjelp...

"Protected carbs" er et markedsføringsord for resistent stivelse, en type karbohydrater som ikke fordøyes (de blir behandlet som fiber).

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:12   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Nutrition facts, trenger hjelp...

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

"Protected carbs" er et markedsføringsord for resistent stivelse, en type karbohydrater som ikke fordøyes (de blir behandlet som fiber).

Ok... Så de er kanskje ikke så bra, men har i hvertfall ingen innvirkning på BS? (desverre tenker jeg kun på vekt akkurat nå, men skal vurdere å tenke på den fiber-teorien når jeg er ferdig slanket og bare skal vedlikeholde)

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 13:19   #4
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Nutrition facts, trenger hjelp...

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Ok... Så de er kanskje ikke så bra, men har i hvertfall ingen innvirkning på BS? (desverre tenker jeg kun på vekt akkurat nå, men skal vurdere å tenke på den fiber-teorien når jeg er ferdig slanket og bare skal vedlikeholde)

Ja, blodsukkeret stiger mindre enn vanlig. Blodsukker er ikke så viktig for vektnedgang. Det viktigste er mengden insulin, men det påvirkes heller ikke.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp henna Spis deg ned i vekt med Skaldeman 1 27-10-07 11:49
Nå trenger jeg hjelp nickname- Vedlikeholdsdietten 1 21-09-05 10:50
Jeg er ny her og trenger hjelp:-) kajache South Beach 6 03-06-05 09:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no