Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jippi! Søtsuget er borte

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-09, 23:22   #1
jannemor
Juniormedlem
 
jannemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordland
Alder: 41
Innlegg: 37
jannemor er på en erverdig vei

Jippi! Søtsuget er borte

Helt merkelig, men søtsuget mitt er helt borte
Har ikke hatt lyst på søtsaker siden tirsdag
Dette er skillelig rart til å være meg, for jeg er av den typen som kan våkne om natten å få lyst på godis...å i ren desperasjon stå opp å spise nugatti rett fra boksen Noe jeg senest gjorde et par dager før jeg begynnte på ketolyse...
Men altså nå kan jeg sitte å se på at mannen spiser godis uten å få lyst på selv, og har tilogmed laget dessert flere ganger som jeg ikke har spist av selv
Føles skikkelig deilig å ikke være "avhengig" av sjokolade

Flere som har opplevd det samme etter så kort tid på ketolyse?

__________________



jannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:27   #2
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Jippi!!Søtsuget er borte

Opplever nøyaktig det samme her, masse sjoko og godt i skapet, men det bryr meg ikke

Deilig følelse!

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:57   #3
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Jippi!!Søtsuget er borte

du har nok fått "renset" kroppen din fri for sukker.... gått på kuren en drøy måned og har heller ikke noe søtsug. det forsvant ganske raskt! klarer helt fint å la være spise godis, is, potetgull. kaker osv!!
en god følelse egentlig!

lykke til videre!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:15   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Jippi! Søtsuget er borte

Hei
Dette er helt vanlig. Ikke bare reduseres sulten til et minimum, søthungeren blir borte og man er ikke lenger "avhengig" av mat sammenliknet med tiden på høy-karbomat.
Gled deg over dette og alle de andre fordelene inklusive vekttapet som er inngangsbilletten for de allerfleste.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 18:19   #5
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Jippi! Søtsuget er borte

Må bare slenge meg på denne tråden og si at akkurat sånn er det for meg også
Og jeg var vant til å spise 4-5 poser med Nidar favoritter i uka!! Pluss en sjokolade eller to på vei hjem fra butikken

Er så utrolig deilig å slippe det suget! Og det er ikke noe problem for meg at gubben eller barna spiser godteri heller. For første gang i historien får restene av ungenes lørdagsgodt være i fred.....

Jeg hverken savner sjokoladen eller misunner dem som spiser slikt. Jeg har det bra som jeg har det, og DET er en innmari god følelse

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 16:58   #6
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Jippi! Søtsuget er borte

Må slenge meg på, er på atkins jeg da men følelsen er lik..
Jeg elsker det ketosen gir meg, føler jeg har mye bedre "impuls-kontroll" på maten.. Jeg har ofte sånne kick når jeg spiser normal karbo.. Spesielt en gang eller to i måneden hvor alt som heter sjokolade går ned på høykant.. Også liker man seg selv litt mindre etterpå.. Nå sitter jeg og smiler og sier nei takk, og er utrolig glad jeg ikke er på karbo-karusellen..
Jeg tror virkelig jeg hater sukker, det må være det mest ødeleggende oppfunnet. Tror at om det hadde blitt funnet opp idag ville det vært restriksjoner mot å få kjøpt dritten..
Tenk på hva f.eks cola kan brukes til.. Jeg var tom for eddik her om dagen, og får sånt kalkbelegg i toalettskåla.. Jeg hadde en halvliter i kjøleskapet (til gjester), og tenkte hmm kanskje denne kan brukes.. 30 minutter senere gikk belegget bort lett som bare det.. Og slikt heller man i seg :-S Ikke rart folk blir syke ;-)

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtningsmidler (Hvordan kan jeg dekke søtsuget mitt?) Hallaron Ketolysekuren 13 19-01-08 20:03
Hva når fettet er borte? søtekrølle Spørsmål og svar 14 15-12-07 14:07
De første 5kg er borte! Luska Ketolysekuren 9 10-04-07 12:52
Har funnet en TE som stopper søtsuget mitt NettaMamma Induksjonen 10 09-12-04 12:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no