Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Et til VELDIG nybegynnerspørsmål

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-02-09, 22:13   #1
Myrsnipa
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2009
Myrsnipa er på en erverdig vei

Et til VELDIG nybegynnerspørsmål

som jeg sikkert finner svar på om jeg leter litt..

Hvis man er veldig flink og spiser lite karbohydrater, kan man da fråtse i annen mat? Kan jeg spise mengder med bacon, kjøtt og egg liksom? Og likevel gå ned i vekt?

Myrsnipa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lærling Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 22:24   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Et til VELDIG nybegynnerspørsmål

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

som jeg sikkert finner svar på om jeg leter litt..

Hvis man er veldig flink og spiser lite karbohydrater, kan man da fråtse i annen mat? Kan jeg spise mengder med bacon, kjøtt og egg liksom? Og likevel gå ned i vekt?

Du skal spise til du blir mett, da er det lurt å spise litt sakte så man kan kjenne etter når man er mett.

Hvilken filosofi er det du har tenkt å følge??
Du er stort sett ikke flink hvis du spiser lite karbohydrater, du skal spise de riktige karbene - og du skal spise nok av de!

Det beste du kan gjøre er å velge deg en filosofi og lese en bok eller to om emnet.
Egenkomponerte kurer når man ikke vet hva man gjør, har en tendens til å mislykkes, dessverre. Gladnyheten er jo at jo mere du vet om lavkarbo, jo lettere vil du oppnå suksess

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 19:45   #3
Perdita
Seniormedlem

Perdita sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Det morsomme med lavkarbo/høyfett-dietter er at du ikke lenger får lyst til å frotse. Jeg har i hvertfall oppdaget for første gang i mitt liv at jeg nesten alltid stopper når jeg er mett nå, selv om det er mer mat på talerkenen. Problemstillingen din blir derfor mindre aktuell, og det merker du sikkert selv etter hvert også

Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:01   #4
Susanne
Medlem

Susanne er på en erverdig vei

Jeg har et spørsmål ang dette jeg også.
Jeg leser jo at man ikke må spise fett og karbo samtidig, så hvis man ikke er i ketose, men velger å spise litt sunne karbo, så må man altså spise magert og ikke fettholdig? Men gjelder denne regelen for hvert måltid? Er det f.eks greit å spise en middag på fett og proteiner, og kanskje en frokost med grovskive og magert pålegg? Eller må man være konsekvens og enten velge ketose der man skal spise fett, eller "fedonish" der man spiser magert til hvert måltid, litt proteiner og sunne karbo (litt grovt brød, og grønnsaker uten å tenke på om de vokser over el under jorden)?

Skjønte dere spørsmålet?
Hehe..

Klem fra nybegynner

Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:36   #5
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Susanne, her.

Jeg har et spørsmål ang dette jeg også.
Jeg leser jo at man ikke må spise fett og karbo samtidig, så hvis man ikke er i ketose, men velger å spise litt sunne karbo, så må man altså spise magert og ikke fettholdig? Men gjelder denne regelen for hvert måltid? Er det f.eks greit å spise en middag på fett og proteiner, og kanskje en frokost med grovskive og magert pålegg? Eller må man være konsekvens og enten velge ketose der man skal spise fett, eller "fedonish" der man spiser magert til hvert måltid, litt proteiner og sunne karbo (litt grovt brød, og grønnsaker uten å tenke på om de vokser over el under jorden)?

Skjønte dere spørsmålet?
Hehe..

Klem fra nybegynner

Mange meninger ute og går i forhold til det.
Sannsynligvis fordi vi også har forskjellige kropper med forskjellig følsomhet for bl.a karbohydrater.
Selv mener jeg animalsk fett er sunt. Om du spiser godt med det vil det begrense seg med hvor mye mer du har lyst på. Det er også viktig å få i seg en del proteiner!
Selv ville jeg heller tatt en brødskive og høvlet både smør og ost i tykke skiver over. Eller hatt masse egg, eller masse rekesalat eller noe slikt på.
Kroppen min har nå tålt noen utskeielser med karber innimellom - i forhold til vekta. Merker det derimot på magen....
Skaldeman sier at om du spiser fettet først så tåler du bedre eventuelle karber etterpå.

Langt svar, kanskje ikke det du spurte om en gang
Det jeg prøver si er at det er litt individuelt, men at jeg mener du ikke skal være redd for naturlig fett!!

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:41   #6
Susanne
Medlem

Kjempefint svar Zincite! Akkurat det jeg lurte på!!
Var redd jeg måtte har magert pålegg på brødskiva og ha fettet til måltider uten karbo. Da kan jeg jo spise majones og salami på skiva da!!! Det har alltid vært fy fy for meg tidligere Og majones på rekesmørbrod!!!!!!!!!! JAAAAAAAAAAAAAA
Jeg spiser alltid bare en tynn brødskive uansett, så mengden brød er ikke noe problem i utgangspunktet

Gammel 03-03-09, 20:42   #7
Susanne
Medlem

- og du? Ang proteiner, er det nok proteiner hvis jeg spiser noe kjøtt, fisk eller egg til hvert måltid?

Gammel 03-03-09, 20:56   #8
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Det er klistret en fin tråd om proteinbehov her
Selv spiser jeg til jeg er mett - dvs ikke alltid jeg stopper når jeg er passe mett om vi har veldig god mat - men da blir det nok lenger til neste måltid...

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 18:00   #9
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Bare et lite Varsko Susanne! Det er ikke sikkert du skal spise for mange rekesmørbrød med majones. Vil tippe selv Fedon mener du max bør ha ett tynt stykke per dag!

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
VELDIG nybegynnerspørsmål Myrsnipa Spørsmål og svar 6 26-02-09 15:58
Ny her - nybegynnerspørsmål! Addict Spørsmål og svar 9 20-01-09 19:01
Nybegynnerspørsmål K@rin Spørsmål og svar 5 10-07-08 23:34
Parmesandip - veldig godt, veldig enkelt! Safir Annen mat 0 13-11-07 18:26
Nybegynnerspørsmål Agate Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 02-02-06 21:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.