Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo når man reiser mye

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-04-09, 15:49   #1
Mariposa
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Alder: 42
Mariposa er på en erverdig vei

Lavkarbo når man reiser mye

Jeg har en jobb der jeg er mye ute og farter, og da snakker jeg ikke bare om nærmiljøet, men i hele Norge og verden ellers. Er veldig fornøyd med jobben min, men det dukker selvsagt opp noen problemer når man er slik på farta hele tida, og trenger mat.. Hva spiser man da?
Til nå i Norge har jeg kjøpt noe frukt, eller sånne små Wasa knekkebrød-pakker. Men om jeg nå skal begynne med ketolyse må jeg jo kutte ut dette. Hva spiser jeg da? Er ikke bare bare å finne noe som er lav-karbo på farta i foreksempel Tyskland eller Kina heller akkurat. Noen som har noen tips?

Mariposa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med minst mulig karbo Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 16:14   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo når man reiser mye

Opprinnelig lagt inn av Mariposa, her.

Jeg har en jobb der jeg er mye ute og farter, og da snakker jeg ikke bare om nærmiljøet, men i hele Norge og verden ellers. Er veldig fornøyd med jobben min, men det dukker selvsagt opp noen problemer når man er slik på farta hele tida, og trenger mat.. Hva spiser man da?
Til nå i Norge har jeg kjøpt noe frukt, eller sånne små Wasa knekkebrød-pakker. Men om jeg nå skal begynne med ketolyse må jeg jo kutte ut dette. Hva spiser jeg da? Er ikke bare bare å finne noe som er lav-karbo på farta i foreksempel Tyskland eller Kina heller akkurat. Noen som har noen tips?

Når jeg er på reisefot, ville jeg ha hatt Atkinsbarer eller Fedonbarer (mer karber, men, men) i veska. Kanskje en avokado hvis du liker det? Babybel eller ferdig skivet ost av forskjellige typer er også ok.
Har du tid og anledning, så ta med deg tomater, agurk, stangselleri osv i en boks.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 07:38   #3
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Frokost på hoteller er jo konge. Egg & Bacon galore.
Ta med deg noen hardkokte egg derfra til niste/mellommåltid. Kjøttpålegg etc kan du også.

Ellers så kan man få restauranter til å bytte ut det man vil med lavkarboalternativer - som regel er det tilbehøret man må endre på, og kanskje sausen (kan be om kryddersmør istedet for saus).

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 02:58   #4
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

krisemat er nøtter, det får du overalt

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 08:08   #5
achillea
Medlem

achillea sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 53
achillea er ny på veien

Min erfaring med reise og lavkarbo er variert, siden jeg bor på hotell og ikke ar muligheter til å lage maten selv.

Norge går kjempegreit. Utrolig mye å velge i til frokost på hotellene, lunsj spiser jeg hos kunder og der er det som oftest salat å velge i. Mellommåltider - nøtter, babybel-ost, Atkinsbar og cherrytomater.
På resturanter er det lett å få en blandet salat eller ekstra grønsaker på siden fremfor potetvarianter. Jeg har ikke brydd meg om sausen siden det er små mengder en får med allikevel.

I Frankrike slett jeg veldig med maten. Frokosten på hotellene jeg har vært er en vits, men overlevde på eggerøre og bacon. Lunsj gikk forsåvidt greit siden vi gikk ut å spise. Fikk som oftest tak i en salat. Mye creperier i området vi var i. Middag lurte en til på et vis, men det var ikke lett å leve lavkarbo, selv om en prøvde.

USA kan og være en prøvelse, når en skal spise alle måltidene ute/ på hotellet. Frokost på hotellene er en vits. Jeg endte opp med å spise en bolle med frukt eller en blåbær-bagle på jobb. Igjen mye salat til lunsj i jobbkantinen og be om å få salat som siderett til kjøtt/fisk. Jeg var i Texas, men det kan være anderledes andre steder. Min rednignsmat den gangen, var før lavkarbo, ble subway, siden en kunne kontrollere hva som ble lagt på. Siden mange av hotellene ikke har kjøleskap på rommene er det begrenset hva en klarer å oppbevare over tid.

Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal starte lavkarbo livsstil, men reiser mye. Hjelp! tullann Lavkarbo generelt 3 11-01-09 08:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.