Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Karbohydrater, fiber, sukker

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-04-09, 11:24   #1
Pinne
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2005
Pinne er på en erverdig vei

Karbohydrater, fiber, sukker

Jeg har sett at noen opererer med effektive (?) karbohydrater, og såvidt jeg kunne se trakk fiberinnholdet fra. Kan noen forklare meg litt mer rundt dette?

I Hummus Original fra GoGreen er det 8 g karbohydrat, hvorav 0,5 g sukkerarter. I tillegg er det 7 g fiber, dette står lenger nede i lista. Betyr dette at det er 8 ga karbohydrat OG 7 g fiber? Hvis fiberinnholdet hadde vært endel av karbohydratinnholdet burdet det vel stått

8 g karbohydrat hvorav

0,5 g sukker
7 g fiber
Fett ..osv

Pinne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 12:06   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater, fiber, sukker

På norske matvarer( dvs alt som selges i norge uansett opprinnelsesland) er fiber trukket fra på etiketten, så da skal du ikke trekke fra...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbohydrater/sukker/kostfiber/sukkeralkoholer Maimor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 03-03-09 09:38
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53
Fiber og karbohydrater...? SjokoMons Generell diskusjon 2 02-05-06 21:53
Fiber Marianne Lavkarbo generelt 6 30-05-05 22:03
Sukker/karbohydrater apple Lavkarbo generelt 3 03-08-04 10:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.