Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Denne rockeringen og størrelse

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-05-09, 20:12   #1
Seba-stina
Medlem

Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 43
Seba-stina er på en erverdig vei

Denne rockeringen og størrelse

Jeg hører så mange skryter av denne rockeringen, og jeg har veldig lyst å bestille meg en. Har sett på denne siden http://www.flust.no/sport-og-fritid/...gen-rockering/
Men vi som er rimelig bra digre rundt magen, vil vi kunne bruke disse? Har ikke målt livvidda mi i det siste, men jeg må jo kjøpe meg de beltene som er 105cm for i det hele tatt ha sjansen til å få igjen et belte! Og beltene kan jeg jo "trykke inn" en del mageflesk med, så jeg har sikkert større livvidde enn 105cm...

Og lurer selvfølgelig på hvilken str jeg skal velge. Står at om du er over 65kg bør du velge 1,7kg. Men hvis du er svak i magen/korsryggen, så skal du velge 1,5kg.
Hva skal jeg velge da, som er over 65kg, men svak i både mage og korsrygg?

Også lurer jeg på - har jo ikke brukt rockering siden skoletiden for maaange år siden. Men man kan ikke gjøre noe rart med knærne når man rocker? Har nemlig knær som går ut av ledd hvis de får uheldig vridning.

Er det noen andre med store magemål som har erfaring med disse rockeringene?

Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 20:53   #2
Seba-stina
Medlem

Hvor: Østlandet
Alder: 43
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Denne rockeringen og størrelse

Hahaha, det gikk jo opp for meg etterhvert at det er i diameter disse ringene er 105cm o.l. Jammen godt jeg ikke er det i diameter, for ringen er jo SVÆR!! hehe..
Jeg har fått min, har forsøkt 1-2 minutter nå hver kveld siden jeg fikk den for 3 dager siden. Men det er vanskelig.. Jeg kjøpte den på 1,5kg siden jeg ikke er sterk i verken mage eller rygg. Jeg har i tillegg eplefasong, dvs trill rund,hehe, så jeg sliter litt med å få "farten" på den. Får dere til mange runder før ringen faller ned? Meste jeg har klart har vært 7-8 runder, tror jeg...

Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 22:01   #3
Michelin
Seniormedlem

Michelin sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 53
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Rockeringen e heilt fantastisk....lettere å rocke enn en ordinær, men æ blir blå på sideflesket...tar det som et tegn på at det fungere bra

.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 22:54   #4
Xandra
Medlem

Xandra er på en erverdig vei

Rockering er hærlig trening asså! Jeg klarer holde min oppe ganske lenge nå, men har litt rockeerfaring. Men trikset er å stå med ene foten foran ( rocker du mot høyre skal høyre fot foran og omvendt). Ellers så vil jeg bare si at øvelse gjør mester. Du blir kjent med "rytmen" etterhvert, og da blir det lettere!

Lykke til med rockinga!

Startdato: 25.05.09 – Uke 1:-2kg, Uke 2:-2kg, Uke 3:-1kg Uke 4:-0kg, Uke 5:-1kg, Uke 6:-0kg 7-8: sommerferie fra vekta. Uke 9:-2kg Uke 10:-1kg 11:-0kg Uke 12:-0,5kg Uke 13:-0,5kg –Mål: 10kg ned nådd 24.08.09 Har gått ned enda 1kg. siden den gang.
Xandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ca 30g karber daglig. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som driver med rockeringen smil! Trening 43 22-06-09 21:54
Størrelse på porsjonene? Selma Dr Lindbergs 8 29-01-08 17:24
Vannseng for alle - uanset størrelse. Eva Livets lyse side 6 16-07-06 12:32
Trening for meg som er størrelse XXXL Albertine Trening 11 11-03-05 22:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.