Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva når man har nådd vekten man ønsker? Har dere planer om å fortsette med lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-09, 15:05   #1
bella donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 16
bella donna er på en erverdig vei

Hva når man har nådd vekten man ønsker? Har dere planer om å fortsette med lavkarbo

Jeg syns ikke det er så vanskelig å leve med lavkarbo-mat nå som jeg skal gå ned i vekt. Er veldig gira, og gleder meg til jeg er i mål

Men er jo veldig engstelig for å gå opp igjen...dessverre så ELSKER jeg både brød, poteter og ikke minst kaker og søtt...Så det blir en utfordring.
Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre for å ikke miste kontrollen igjen. Tenker nå at det lureste er nok å innføre dager der jeg har lov til å spise slik mat. Helst i små mengder da selvsagt, men i selskap liker jeg å spise "skikkelig".

Hvis jeg f eks klarer å holde meg til lavkarbo kost (rundt 50-60 karber hver dag) i hverdagen, men har 1-2 dager i uka med "fritt fram"....Kan det være en løsning? Eller ødelegger disse dagene med å gi økt sultfølelse og suget etter søtt for de neste dagene??

bella donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-inspirert Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:02   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hva når man har nådd vekten man ønsker? Har dere planer om å fortsette med lavka

Jeg kommer til å fortsette med lavkarbo så lenge jeg lever!!
Men, jeg kommer også til å spise/drikke litt "høykarbo" en gang i blant :-)
Min erfaring nå etter så lang tid på lavkarbo er at jeg har vennet meg til dette kostholdet i så stor grad at jeg savner det andre lite.

Jeg vet ikke hvor lenge du har spist lavkarbo, men jeg skulle tro at du også med tiden vil føle det på lignende måte, at all den forbudte maten ikke er like fristende som før.

Vær forsiktig med å planlegge at du skal ha 1-2 "fritt frem" dager i uken i fremtiden.
Det er viktig å legge om livsstilen, og da må du kvitte deg med gamle matvaner og gamle tankemønstre.
Det blir vanskelig hvis du gjør som du skriver, og jeg tror da at veien tilbake til gammel kosthold er kort.

Men selvfølgelig, helt avholds trenger du ikke å være.
Litt høykarbo kan fint inngå i en ny livsstil uten å ødelegge.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:14   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva når man har nådd vekten man ønsker? Har dere planer om å fortsette med lavka

Jeg spiser lavkarbo, ikke for å gå ned i vekt, men fordi jeg liker skrotten min slik den er ved lavkarbo... Synes det er feil å si at lavkarbo KUN er en diett for å gå ned i vekt, det er sååå mange andre helsegevinster å hente.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:40   #4
Bærtolina
Medlem
 
Bærtolina sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 67
Bærtolina er på en erverdig vei

Sv: Hva når man har nådd vekten man ønsker? Har dere planer om å fortsette med lavka

Jeg kommer til å legge meg på lutz sånn ca, tror jeg - med rom for utskeielser.

__________________
Gladtjukk, men på vei nedover.
-2,4 kg
Bærtolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er den største forskjellen fra å gå på ketolyse å fortsette på generel lavkarbo? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 7 08-06-09 22:16
Dere som har nådd målet! tullann Ketolysekuren 16 01-09-07 19:42
Dere som vedlikeholder vekten? stinasol Spørsmål og svar 32 16-03-07 13:03
Vekten er nådd ninni Generell diskusjon 37 08-03-07 13:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no