Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Endelig fått mikro, hva nå?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-09, 09:30   #1
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien
Talking

Endelig fått mikro, hva nå?

Etter mange år uten mikrobølgeovn har jeg nå anskaffet meg en, tenkte å gjøre hverdagen litt lettere , kjekt å bruke til å tine kjøtt fra fryseren (får ALDRI tatt det opp i tide til middag!) og varme babymat til lillemor
Men nå lurte jeg på om det er noen som har gode forslag til enkel og rask lavkarbomat som kan tilberedes i mikroen?? Har foreløpig bare prøvd sprø ostechips, det ble suksess! (mye bedre enn i stekeovnen
Noen tips??

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 09:42   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

Jeg syns denne er fin som frokost: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7911

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 10:13   #3
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

takk Carisma, den skal prøves!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 13:50   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

Blomkålris!
(rasp blomkål, ha i en bolle med en klædd smør, 5-10 minutter i mikro)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 14:59   #5
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Blomkålris!
(rasp blomkål, ha i en bolle med en klædd smør, 5-10 minutter i mikro)

Oj, DET hørtes godt og smart ut! Den skal også prøves! Må bare få handlet litt mat først PS: går det bra å bruke vanlig porselen i mikro? Men ikke plast eller stål?

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 19:50   #6
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

Ostechips!!!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 20:21   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Oj, DET hørtes godt og smart ut! Den skal også prøves! Må bare få handlet litt mat først PS: går det bra å bruke vanlig porselen i mikro? Men ikke plast eller stål?

Les bruksanvisningen til mikroen din! Det anbefales på det sterkeste (fikk noen aha-opplevelser sist vi kjøpte mikro, he,he).
Ellers går noen typer plast bedre enn andre typer plast - har selv klart å ta erven på tupperware som VIRKELIG skulle tåle mikrobølgeovn.... .

Tallerkner (glass/porselen) med dekor i "gull" osv kan også gi uventede (og ikke minst uønskede) effekter.

Anbefaler at du går til innkjøp av et plastlokk som du kan ha over mat som kan sprute, det sparer deg for mye rengjøring...

(Og du vet vel at egg ikke kan kokes der inne...)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 20:24   #8
Siri82
Nytt Medlem
 
Siri82 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 41
Innlegg: 6
Siri82 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

Eggerøre er enkelt å lage i mikroen! Visp sammen egg, vann eller evt litt melk i en ildfast skål og sett inn. Jeg har ikke noen fast tid, bare følg med til hele har blitt stiv!

__________________


Siri82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Herbalife og lavere karbo Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:11   #9
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Les bruksanvisningen til mikroen din! Det anbefales på det sterkeste (fikk noen aha-opplevelser sist vi kjøpte mikro, he,he).
Ellers går noen typer plast bedre enn andre typer plast - har selv klart å ta erven på tupperware som VIRKELIG skulle tåle mikrobølgeovn.... .

Tallerkner (glass/porselen) med dekor i "gull" osv kan også gi uventede (og ikke minst uønskede) effekter.

Anbefaler at du går til innkjøp av et plastlokk som du kan ha over mat som kan sprute, det sparer deg for mye rengjøring...




(Og du vet vel at egg ikke kan kokes der inne...)

Takk for tipsene, skal studere bruksanvisningen! Er bare lat
Legger bakepapir oppå for å unngå sprut

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 08:19   #10
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

Det går forresten kjempefint å steke bacon i mikro! Kan spare deg for en stekepanne når du lager mat Legg de på en tallerken med avstand mellom hverandre (ellers fester de seg sammen) og stek til du finner de passende stekt.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 10:29   #11
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

Bacon, huh? Hørtes jo veldig enkelt ut! Og de blir sprø og brune??

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 10:51   #12
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 11:26   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det går forresten kjempefint å steke bacon i mikro! Kan spare deg for en stekepanne når du lager mat Legg de på en tallerken med avstand mellom hverandre (ellers fester de seg sammen) og stek til du finner de passende stekt.

Har ikke prøvd det selv, men bør man ikke ha kjøkkenpapir/tørkerullpapir over baconet? Det spruter vistnok ganske mye, har jeg lest..??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 12:15   #14
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig fått mikro, hva nå?

Jo, det var det jeg hadde tenkt å skrive, men så glemte jeg det.... Takk Gracella!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har fått omgangssyken bobbla Ketolysekuren 4 13-01-09 20:40
Jeg har endelig fått innlegget mitt på trykk!! Iset Generell diskusjon 5 22-02-06 12:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no