Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugJeg og min kone har i en uke nå forsøkt å komme i gang med kuren. Men min kone sliter med et søtsug fra en annen verden. Så hver gang vi er på besøk hos noen (og dere vet hva andre folk spiser på) så vil hun egnetlig heller bli hjemme enn å måtte motstå fristelsen. 2 ganger på 1 uke har vi møtt på dette, og hun har falt for fristelsen begge gangene. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() |
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsug..De aller fleste vil oppleve at søtsuget blir borte! Men det kan kanskje ta et par uker (uten sprekk) før det er helt borte. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo.
![]() |
![]() |
#3 |
Gjest
|
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugTrikset er å være knallhard den første uka. Da har kroppen vent seg til opplegget og man fyser ikke så mye på søtt. Husk at det meste av suget sitter i hodet, så det kan hjelpe å bare vente ti minutter før man gjør noe. Puss tennene når det suger som verst, det er konge. |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugJeg er en sjokoholiker. (ex) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugJa, det store søt-behovet forsvinner hvis man holder ut lenge nok, men kan skrive under på at det er vanskelig i starten...
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugHva gjør dere når dere skal i besøk til folk?? Noen tips? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugNår det gjelder så nær familie må det vel gå an å innlemme dem litt i ketolysekuren og hva den står for, så de vet hvilken mat dere kan spise? Når det gjelder mer fjerne slektninger og venner og sånt kan man ikke alltid forvente noe, men hvertfall si fra at man spiser lite karbohydrater, spørre hva som skal serveres og om det kun er noe dere ikke kan ha, ta med noe selv eller spis før dere går? Som regel er det alltid noe man kan spise, men det lønner seg å ikke være skrubbsulten i tilfelle.
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() |
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugForteller på forhånd at jeg går på en veldig streng diett, og at jeg ikke viker en tomme fra den, for det å "skeie ut" gir mer ubehag enn glede. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugJeg havnet oppi dette i dag. Ble invitert til naboen til kaffe og vafler. Jeg laget et lass med lavkarbokonfekt som jeg tar med meg til dem sånn at de har noe lavkarbosnop å servere. Også forteller jeg dem at jeg har "hvetemelsintoleranse".
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 46
![]() |
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugJeg har foreløpig nå tatt med meg ting og tang hvis vi skal bort. Det har funket fint til nå. Det har ikke vært så ofte vi har vært borte på ting. Men må si etter 1 mnd med ketolyse. Så har jeg faktisk mer søtsug nå enn før jeg begynte på kuren. Rart egentlig. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugJeg ser nå at jeg egentlig kan være glad for at jeg aldri blir invitert noe sted, i alle fall når det gjelder for maten sin skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsug
Hvis du spiser/drikker mye med kunstig søtning, så kan dette være med på å opprettholde søtsuget.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Alder: 46
![]() |
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugJeg drikker kun vann og te. En sjelden gang pepsi max. Men har lyst på søtsaker omtrent hele tiden. Lager søtsaker med sukrin. Sånn sett har jeg ikke spist noe ulovlig. Men likevel søtsuget er der. Verst nå denne uken når jeg skulle få min tante på besøk. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugÅ spise mer fett er et velkjent triks mot søtsug. Kanskje noen nøtter?
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 44
![]() |
Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsugJeg lagde "Gerds ostekake" (fant oppskriften her på forumet et sted) i forrige uke og tok den med da vi var bedt bort, alle syns den var kjempegod |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#17 |
Jeg kan og jeg vil!
Hvor: 1
For å begynne med det siste først;
Vettu, jeg skjønner din kone veldig godt. Det er vanskelig,spesielt i starten, for man vil ikke føle seg utenfor. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hjelp - søtsug | Sina | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 6 | 09-11-07 21:56 |
Variable unnskyldninger, genenes forbannelse | Goggen | Generell ernæringsdebatt | 4 | 18-09-06 15:24 |
Tips mot søtsug | Dorothy | Artikler | 2 | 17-07-06 21:34 |
Hypnose for søtsug | MHM | Fysisk og mental helse | 2 | 20-01-05 12:53 |
Sukkerets forbannelse | mofe | Generell diskusjon | 18 | 14-01-05 11:55 |