Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hei, noen som ville hjelpe meg litt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-08-09, 01:14   #1
poteten
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2009
poteten er på en erverdig vei

Hei, noen som ville hjelpe meg litt?

Jeg lurer veldig på hva jeg slags diett jeg skal gå på, har nemlig aldri fulgt en diett!
Jeg veier ca 73 kg og har en bmi 25.
Har en nydlig jente på 2 mnd som jeg fullammer..

Jeg har aldri vært under 65 kg (lenge siden jeg veide det da men) og har lyst til å se hva slags kropp det er mulig å få ved kanskje 60 kg

SÅ mitt spm er: Hva slags diett kan kanskje funke for meg?

på forhånd takk

poteten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 01:22   #2
Mr. Muscle
Medlem

Mr. Muscle sin avatar

Hvor: Randaberg
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hei:) noen som ville hjelpe meg litt?

Du har en BMI på 25 og vil likevel ned i vekt?
Ja noen blir jo aldri fornøyd

Unngå alt som heter karbohydrater samt vær 30 minutt aktiv hver dag. Da bør det hjelpe.

Egg, kjøtt, skalldyr, fisk namnam

Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 01:37   #3
poteten
Nytt Medlem

poteten er på en erverdig vei

ja.. du hadde nok forstått det om du var født i min familie!!

takk for tips

poteten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 02:24   #4
Mr. Muscle
Medlem

Mr. Muscle sin avatar

Ok? Resten av familien er BMI 14 og kaller deg bælfeit?

Jeg bare spør, for BMI 25 er jo normalvektig

Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 08:46   #5
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei, noen som ville hjelpe meg litt?

Mr. Muscle! Har du fått for mye kaktus under armene?
Det går an å svare folk på en ordentlig måte, vettu.

Poteten:
Prøv om du kan redusere brød, poteter, ris, pasta (alle kornprodukter), sukker, margarin og kunstige tilsetningsstoffer.

Spis god og fet mat istedet. Og les masse om lavkarbo! Da får du innsikt og inspirasjon.

Her er en fin starter-brosjyre.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 10:34   #6
matitt
Medlem

matitt sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 47
matitt er ny på veien

Det som er viktig er at du ikke kommer i ketose når du ammer, det er visstnok ikke bra med ketoner i mm! Tror kanskje det er lurest å følge Fedon lindberg til du er ferdig med ammingen? Men kanskje jeg tar feil

matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 11:17   #7
Veggpryd
Seniormedlem

Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

At man ikke skal være i ketose når man ammer - tror jeg er er litt feilinformasjon. Det går fint å leve både lavkarbo og ketogent når man ammer.

Gammel 17-08-09, 11:23   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det har vært diskutert ganske mye her inne.
Man er vel enige om at man ikke skal være i ketose så lange man fullammer. Helst skal man vel ikke slanke seg i det hele tatt mens man ammer, i hvert fall ikke mer enn 1/2kg i uken.
Miljøgifter oppløst i fett blir frigjort i kroppen og havner i melken.
Noen mister også melken om de aktivt slanker seg.

Generell lavkarbo skal det ikke være noe galt i, etter som jeg har skjønt.

Søk på amming, så dukker det nok opp en hel del tråder.

Gammel 17-08-09, 12:52   #9
Veggpryd
Seniormedlem

Når noen mister melken når de slanker seg, er ikke det når de slanker seg med lavfett og lavkalori? Mary Enig (internasjonal ekspert på fett), sier det er viktig at man får i seg skikkelig fett under amming for at barnet skal få de riktige næringsstoffene - og da mettet fett / kokosfett.

Det er mange som ammer med på lchf /ketogen diett. Her er en tråd om amming fra kolhydrater i fokus

Gammel 17-08-09, 15:04   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

I følge norsk ekspertise vet man for lite om ketogen kost og amming.
Jeg ville uansett ikke tatt noen sjanser. Ammet selv snuppa i 20 måneder, men slanket meg ikke før hun spiste mer enn et solid måltid om dagen.

Blir litt opp til hver enkelt hva man velger, da!

Gammel 17-08-09, 15:27   #11
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Det nevnes eskimpbabiser i tråden på svensk. Da nevnes det ikke hvordan man har målt 500* høyere nivåer av miljøgifter i morsmelk fra disse mødrene heller. Det var visst PCB de målte dette på.

Fedon/atkins vedlikehold (100KH) er tingen i ammeperioden evt graviditet!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 15:29   #12
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Det nevnes eskimpbabiser i tråden på svensk. Da nevnes det ikke hvordan man har målt 500* høyere nivåer av miljøgifter i morsmelk fra disse mødrene heller. Det var visst PCB de målte dette på.

Fedon/atkins vedlikehold (100KH) er tingen i ammeperioden evt graviditet!

Der var du, ja! Godt vi har litt ekspertise her!

Gammel 17-08-09, 15:38   #13
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

En ting til, ammende skal ikke under 1500kcal per dag, og skal ikke ned mer enn et halvt maks et helt kilo i uken. Av henholdsvis miste melka og miljøgift-grunner. Fort gjort å rase ned fortere på LCHF!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 16:09   #14
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

sykehusdietten skal vist funke raskt..

neida
når du er klar for lavkarbo , bør du virkelig begynne.
det gir gode resultater!

Gammel 17-08-09, 21:52   #15
Mr. Muscle
Medlem

Mr. Muscle sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Mr. Muscle! Har du fått for mye kaktus under armene?
Det går an å svare folk på en ordentlig måte, vettu.

Jesus Christ Almighty, typisk kvinnfolk respons.

Det må gå ann å ikke lese alt du leser bokstavelig, jeg avsluttet til og med med en , men selv ikke da gled det inn.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg litt? Sophie Lavkarbo generelt 84 24-11-10 11:29
Ny her, kan noen hjelpe meg litt? madisa Ketolysekuren 6 21-04-09 16:07
Ny her, noen som vil hjelpe meg litt? Marsjenta Lavkarbo generelt 9 10-12-08 23:16
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.