Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 44
![]() |
Flytende Stevia, tea tree olje og CandidaFor nokre år sia kjøpte eg Stevia i helsekostbutikken, men no har eg forstått at dei ikkje lenger har lov å selge dette der... Kor kjøper dere flytende Stevia? Det samme har eg opplevd med Tea tree olje, før kjøpte eg det på helsekost, no er det ikkje lov der. Vart sendt til apoteket, men der fortalte dei meg at veldig få apotek "tør" å selge denne oljen for dei vil ikkje ta ansvar om noko skjedde (som dama bak skranken sa). Morsomt. Så ho sa eg måtte få ein lege til å skrive ut ein resept på Tea tree olje, for då kunne han/ho "ta ansvaret". Merkelege greier. Så, nokon som har nokre tips om kor ein evt kan få kjøpt dette på nettet til ein ok pris? Sist redigert av Polly : 10-09-09 kl 14:16. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytende Stevia og tea tree oljeHusker det var mye snakk om Tea Tree olje før, men hva brukes det til? Siden det var så "skummelt"? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: May 2009
![]() |
Sv: Flytende Stevia og tea tree oljeStevia har jeg kjøpt fra www.friendlyshop.nu
Xandra - 11 kg lettere ![]() Startdato: 25.05.09 – Uke 1:-2kg, Uke 2:-2kg, Uke 3:-1kg Uke 4:-0kg, Uke 5:-1kg, Uke 6:-0kg 7-8: sommerferie fra vekta. Uke 9:-2kg Uke 10:-1kg 11:-0kg Uke 12:-0,5kg Uke 13:-0,5kg –Mål: 10kg ned nådd 24.08.09 ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ca 30g karber daglig.
![]() |
![]() |
#4 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Flytende Stevia og tea tree oljeJepp, det kan vel stemme ang den smartingen. Skal altså ikkje meir til. Slutter man å selge salmiakk på butikken av den grunn? Niks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytende Stevia og tea tree oljeTrodde body shop har endel tea trea produkter? Men det er kanskje bare tilsatt, ikke ren olje. Selv tåler jeg ikke lukta, får rennende øyer og pustevansker, så det er noen år siden jeg kjøpte det for å si det sånn...
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: May 2009
![]() |
Sv: Flytende Stevia og tea tree olje
Fant her:
Xandra - 11 kg lettere ![]() Startdato: 25.05.09 – Uke 1:-2kg, Uke 2:-2kg, Uke 3:-1kg Uke 4:-0kg, Uke 5:-1kg, Uke 6:-0kg 7-8: sommerferie fra vekta. Uke 9:-2kg Uke 10:-1kg 11:-0kg Uke 12:-0,5kg Uke 13:-0,5kg –Mål: 10kg ned nådd 24.08.09 ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ca 30g karber daglig.
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytende Stevia og tea tree oljejeg fant til slutt på apotek..og de selger det i sverige. men det var mye frem og tilbake, trodde det var lov igjen nå jeg.
![]() |
![]() |
#8 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Flytende Stevia og tea tree oljeSøren og! Eg som nettopp var på sommerferie i sverige, men tenkte ikkje på å hamstre der! Neste gong, neste gong..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Ålesund
Alder: 51
![]() |
Sv: Flytende Stevia og tea tree oljeTea Tree Olje får du også her: http://www.oriflame.no/prod/catalog/...omWhere=search |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke hørt om at noen har drukket tea tree ojle. Derimot har jeg hørt at denne oljen inneholder ganske mange stoffer som kan gi til dels alvorlige allergireaksjoner.
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Sv: Flytende Stevia og tea tree oljeJa, ja, fant noe på Wikipedia:
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Flytende Stevia og tea tree oljeTakk for mykje god info. Eg har starta på ein Candida-diett (Linda Allen si e-bok), som innbefatter null sukker, gjær, meieriprodukter osv. Skal ikkje gå så mykje inn på det her. Har hatt candida-plager i over 15 år (i underlivet), og reseptbelagte kremer, tabl, medisin frå lege har ikkje hjelpt. Denne tea tree-oljen skal ein altså, i tillegg til dietten, bruke som lindring/"behandling" lokalt. Då selvfølgelig utblandet (med jojoba-olje). Merker eg er litt skeptisk, men er samtidig også rimelig lei, oppgitt og kanskje til og med desperat. Er det noen som har erfaringer med dette? (bruk av tea tree olje utvortes underlivet?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Hmm, dessverre har jeg ikke noen erfaringer med candida. Står det i denne e-boken godt beskrevet hvordan man skal bruke TTO og hvorfor?
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 43
![]() |
Sv: Flytende Stevia og tea tree oljeJeg har brukt Stevia et par ganger, men fQler at blodsukkeret synker for mye. Det fQles slik da, kan bli svimmel og faa angst helt uten videre. Aner ikke hvorfor, men holder meg unna Stevia naa. Ikke sikkert det er noe farlig. Det er verdt A prQve uansett. (beklager, har engelsk tastatur) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Helt utenom tråden og en komentar til Rangelet: Jeg har også engelsk tastatur, men har valgt norsk tastatur i Taskbar menu -linjen... Jeg vet jo hvor Æ, Ø og Å er, så det går greit. I tillegg er parantesene flyttet et hakk til venstre. Og det er stort sett det jeg trenger for å skrive enkle innlegg, he, he.
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
![]() |
Der nå har jeg norsk tastatur |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Sv: Flytende Stevia og tea tree oljeDet er lov å dyrke og kjøpe steviaplanter i Norge. Hvis du søker litt her inne, så vil du se at flere kjøpte steviaplanter på bl.a Plantasjen-gartnerier.
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson Gracella ![]() http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 Sist redigert av Gracella : 10-09-09 kl 22:29. Årsak: trykkfeil... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
![]() |
Ahh *knocks head* |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Flytende egg | villebill | Generell diskusjon | 1 | 10-05-07 21:59 |
Karbohydrater - Flytende vs fast føde. | Changes | Lavkarbo generelt | 17 | 07-03-07 19:20 |
Kokos olje vs Oliven olje (extra virgin begge to) | JEDI | Spørsmål og svar | 1 | 25-10-06 19:09 |
Eterisk olje - Tea tree | Marianne | Fysisk og mental helse | 0 | 01-01-05 18:01 |
Flytende sukketter? | cathrine | Induksjonen | 1 | 29-02-04 16:22 |