Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Magnesium ♡

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-09, 19:06   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Magnesium ♡

MAGNESIUM ble jeg kjent med i fysikktimene på skola..
Hvis man brenner magnesium blir det et blått/hvitt vakkert lys. (Savner fysikktimene )

MEN det var ikke før jeg begynte på lavkarbo for snart 3 år siden at jeg virkelig fikk erfare HVOR fantastisk magnesium kan være!

Tror både leger og apotekfolk burde oppdatere seg litt mer over hvor effektiv magnesium er på en rastløs kropp som ikke klarer slappe helt av ved leggetid... Eller i andre situasjoner.

Unger i puberten og især gutter bør ta ganske store doser magnesium. Selv tar jeg magnesium for å få beina til å sove om natta. Men de funker uuutmerket ved den ubehagelige skjelvinga jeg får i kroppen etter en rødvinskveld også. For ikke snakke om ved flyturer..

Pappa har slitt med rastløse bein i mange år. Fantes ikke en eneste lege som kunne komme med vettuge råd, ikke før jeg viste ham hva som stod i Ketolyseboka om magnesium. Nå har han fått rolige netter han også. Kan egentlig ramse opp mange som har fått rolige netter grunnet magnesium...

Så herved er min hengivenhet til magnesium proklamert!


(Burde nesten kommet et Amen nå...)






__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 19:21   #2
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Magnesium ♡

Signerer på Amen jeg

Har vært avhengig av det i mange år, faktisk lenge før jeg begynte med lavkarbo også

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 19:47   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Magnesium ♡

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.


Unger i puberten og især gutter bør ta ganske store doser magnesium. Selv tar jeg magnesium for å få beina til å sove om natta.





eller bare slutte og spise så himmla mye sukker.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 20:02   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Magnesium ♡

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

eller bare slutte og spise så himmla mye sukker.

Unger trenger magnesium uavhegngig av menger sukker...

Sitat:

Hvor mye magnesium må jeg ta? Det daglige behovet for magnesium ligger på rundt 350 milligram for en voksen. Gutter i puberteten, gravide og ammende har et litt større behov, og her bør inntaket ligge på rundt 450 milligram.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 20:11   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Magnesium ♡

Tar 600mg, jeg, og er endelig kvitt de rastløse bena!
Pluss at jeg sover bedre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 21:11   #6
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Magnesium ♡

Jeg har vært og kjøpt magnesium i dag og har tatt 600 mg. Bare lurer på om noen vet hvor lang tid det tar før hjertebank blir borte?

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 21:53   #7
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magnesium ♡

Opprinnelig lagt inn av Lillebille, her.

Jeg har vært og kjøpt magnesium i dag og har tatt 600 mg. Bare lurer på om noen vet hvor lang tid det tar før hjertebank blir borte?

Jeg merka det etter et par dager!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:03   #8
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Magnesium ♡

Jeg tror jaggu jeg skal kjøpe meg magnesium..!

Jeg har ikke merket noe til kramper enda, burde jeg da vente? Eller kan jeg like godt være føre var?
Hvor stor dose skal jeg i så fall starte med?
Uff, vil ikke ha kramper. Det er så innmari ubehagelig å våkne av!

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:15   #9
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Magnesium ♡

Sitat:

Unger i puberten og især gutter bør ta ganske store doser magnesium.

men hvorfor, og kan jeg bare kjøre på?
Hvilken type magnesium skal jeg velge å gi min sønn?

Kan dette påvirke hans medisiner mot lavt stoffskifte?
Vi med lavt stoffskifte skal jo (helst) ikke ha jod,
og medisinen skal (helst) ikke tas sammen med kalsium osv...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 22:35   #10
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Magnesium ♡

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Jeg merka det etter et par dager!

Åhhh, jeg håper det hjelper! Idag har jeg ikke hatt det bra…våknet med hjertebank igjen og har slitt i hele dag.

Det er nesten så det har svimlet for meg flere ganger. Jeg går tur med hunden to ganger pr. dag og slet med å komme meg opp den siste bakken på vei hjem nå ikveld…

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 00:07   #11
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magnesium ♡

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.



men hvorfor, og kan jeg bare kjøre på?
Hvilken type magnesium skal jeg velge å gi min sønn?

Kan dette påvirke hans medisiner mot lavt stoffskifte?
Vi med lavt stoffskifte skal jo (helst) ikke ha jod,
og medisinen skal (helst) ikke tas sammen med kalsium osv...

Jeg syns det høres ut som du bør snakke med legen hans før du gir ham noe ekstra.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 17:11   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Magnesium ♡

Jeg gikk opp fra 200g magnesium om kvelden til 400g i forrige uke, kjenner at det hjalp myyye på den døde/hule følelsen i leggene når jeg er ute og går. Så fint å oppdage at det ikke er så mye som skal til for å fikse ting, innimellom.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 17:16   #13
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Magnesium ♡

Opprinnelig lagt inn av Lillebille, her.

Åhhh, jeg håper det hjelper! Idag har jeg ikke hatt det bra…våknet med hjertebank igjen og har slitt i hele dag.

Det er nesten så det har svimlet for meg flere ganger. Jeg går tur med hunden to ganger pr. dag og slet med å komme meg opp den siste bakken på vei hjem nå ikveld…

Hvordan går det?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 19:25   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Magnesium ♡

Jeg har også stor nytte av magnesium, men tar jeg for mye av det, så blir jeg døsig og får akutt diaré ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 19:34   #15
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Magnesium ♡

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har også stor nytte av magnesium, men tar jeg for mye av det, så blir jeg døsig og får akutt diaré ...

Fant denne lille advarselen på min magnesium boks:
Amounts greater than 400mg daily of Magnesium may cause mild stomach upset in sensitive individuals

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 19:36   #16
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Magnesium ♡

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Hvordan går det?

Det ser heldigvis ut til å ha hjulpet! Tar 2 x 300 mg + en multivitamin som også inneholder 75 mg magnesium hver dag nå. Jeg føler meg mye bedre, og er ikke så kald heller. Vet ikke om det er noen sammenheng der, men…

Takk for at du spør, forresten...

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 19:38   #17
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Magnesium ♡

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Fant denne lille advarselen på min magnesium boks:
Amounts greater than 400mg daily of Magnesium may cause mild stomach upset in sensitive individuals

Har merket det ja...

Derfor fordeler jeg pillene utover døgnet, tar ikke alle på én gang..

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Informasjon om MAGNESIUM Areola Kosttilskudd 14 15-03-11 11:22
Krampe med magnesium? Abbe Kosttilskudd 29 02-09-09 13:26
Magnesium sara Fysisk og mental helse 2 30-06-09 09:12
Magnesium? Skrible Eurodiett 6 03-02-08 13:29
Magnesium og Krom når? Labella Kosttilskudd 10 05-01-05 19:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no