Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ny på ketosediett - noen spm mens jeg venter på boka mi!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-09, 13:49   #1
Adventure
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 4
Adventure er på en erverdig vei
Smile

Ny på ketosediett - noen spm mens jeg venter på boka mi!

hei!

jeg er ny på ketosediett og har bestilt boka som mange anbefaler, men har ikke fått den enda. Skal på apoteket i dag å kjøpe stick slik at jeg har noe å forholde meg til mens jeg venter.

Jeg har noen spm til de som har brukt denne dietten før:

1. Er det noen minimumsgrense/maksimumsgrense med fett og/eller kaloier på denne kuren?

2. Jeg leser max 15g karbo et sted, 20 g et annet sted og 40g et tredje sted...er dette forskjellige dietter med samme utgangspunkt? Er dere veldig nøye på akkurat antall g karbo, eller er det ok med 22 g om man følger diett som sier max 20?

3.Jeg har gått på denne dietten en uke, og de første 3 dagene var jeg konstant kvalm, dette har gått over. Normalt?

4. Jeg merker ikke noe vektnedgang, kanskje 0,5 kg..vann eller fett? begge deler? Når skal vekttapet starte for fult? SOm sagt skal jeg kjøpe sticks i dag og se om jeg er i ketose.

5.Har ikke vært på do hele uken, før i dag...og det har vært et par runder for å sid et sånn...normalt med løs mage på sluttenav første uke? Stabiliserer dette seg raskt?

6. Jeg reiser en del med jobben og finner det vanskelig å opprettholde fettinntaket og det lave karbo innholdet...noen tips på lure matsorter man kan spise på reisefot? Føler dette kan bli en diett som er vanskelig å sjule...hvor ille er saus egentlig?

7. Har først i dag begynt å bli sulten, trodde ikke man skulle bli det på ketose diett? hvertfall ikke så ofte...jeg spiste frokost 11i dag,så litt snacks (baconsvor) 13-ish...nå er jeg sulten igjen...gjør jeg det ikke riktig?


takk for alle svar og eventuelle inspill! Gleder meg til å få boken!!

Adventure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 14:28   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketosediett - noen spm mens jeg venter på boka mi!

1. Det er kun om vekttapet stagnerer over flere uker det er nødvendig å se på kaloriinntaket. Jeg ligger gjerne på 150-200 gr fett, noe som fungerer utmerket for meg

2.Om du skal følge Ketolysekuren er det mellom 15 og 20 karber pr dag, dette skal i all hovedsak komme fra grønnsaker som vokser over bakken samt meieriprodukter.

3. Kvalme, hodepine og svimmelhet er helt normalt til kroppen får innstilt seg på å bruke fett som drivstoff.

4. Det kan ta opptil 4 uker før fettforbrenninga setter i gang for fullt.
Viktig å få i seg nok væske, vann og Farris/Taffel er gull for kroppen

5. Helt normalt med både løs mage og litt i overkant hard mage. Det regulerer seg gjerne etterhvert.

6. Hva med kyllinglår, salat, rå grønnsaker (ikke rotgrønnsaker), lavkarbobrød, ostekjeks eller rett og slett noen ostebiter (Babybel feks) eller omelett ?

7. Klart man kan bli sulten på Ketolyse Sørg for å få deg i nok fett og masse vann ! Spis når du er sulten og spis deg behagelig mett
En annen ting som kan være en god drahjelp er kost-tilskuddene man kan kjøpe via ketolyse.no

Håper dette hjalp deg litt
Lykke til !

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 16:09   #3
Adventure
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 4
Adventure er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketosediett - noen spm mens jeg venter på boka mi!

Takk for gode svar!

Kjøpte meg ketostix i dag, fikk svaaaakt utslag på "spor av.." rundt 0,5 er verdien, hva enn det betyr...

er ikke lilla som jeg har lest mange her snakker om, er det slik at man kan være i ulike grader av ketose, eller er man liksom i ketose uansett? Synes det er litt trist å ikke være i "skikkelig ketose" etter en uke, er jo 4 mørkere farger over der jeg er nå på skalaen før jeg når lilla...

Adventure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 16:19   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketosediett - noen spm mens jeg venter på boka mi!

Ketose er ketose, uansett farge på stix. Mørk stix kan indikere på dehydrering

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 16:20   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketosediett - noen spm mens jeg venter på boka mi!

Her er en fin tråd om ketose, post#1: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 16:45   #6
Adventure
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 4
Adventure er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketosediett - noen spm mens jeg venter på boka mi!

takk!

Adventure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips mens jeg venter på boka? mayor Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 25-08-09 12:10
Mens jeg venter på boken, trenger jeg noen svar Bentejenta Ketolysekuren 5 04-01-09 18:00
Mens jeg venter på boka: menyforslag mottas med stor takk! Budeia South Beach 4 05-05-08 18:13
Ny her, trenger noen start-tips mens jeg venter på boka Emmy Ketolysekuren 14 03-01-08 19:22
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no