Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Funlight?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-12-09, 14:55   #1
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Chess79 er på en erverdig vei

Funlight?

Jeg er veldig dårlig på å drikke vann, får alt for lite væske i meg. Mest av alt drikker jeg pepsi max men det er jo ikke noe bra, derfor tenkte jeg at funlight ville være et bra alternativ.??

Men har hørt at det er en del fruktsukker i det?? Er 0 karbo da..men jeg vil jo ikke risikerer å legge på meg igjen. Noen som har noe å tilføye?? Er det ok eller ikke??

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 15:41   #2
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Funlight??

Fruktsukker? Det er da ingenting fruktsukker eller annet sukker i fun light. 0 effektive karbohydrater. Men det spørs hvor godt kroppen din tåler kunstig søtning. Min kropp har null problemer med det, og jeg får i meg så lite væske hvis jeg bare drikker vann... Så jeg kjører på med lightbrus og fun light og går ned i vekt. Men du får se om du tåler det eller ei. Jeg har hørt at det er partystopper for noen.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 16:02   #3
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

tror ikke det er noe som kan ligne på noe som kommer fra frukt engang i fun light. Det er jo ikke lagd av frukt på noen måte Og søta med aspartam.
Å bli flinkere på å drikke vann er ikke et alternativ eller?
Det er ofte en treningssak å bli vant til det.

Gammel 01-12-09, 16:07   #4
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Hva med å forsøke litt oppkuttet frukt i vannet? En klementin feks? Event agurk eller sitron? Frosne bær?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 16:17   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Som trådstarter er jeg ikke god på å drikke vann!
Og alle gode råd er prøvd for lengst og har bare gitt meg enda mindre lyst på vann!
Klarer noen glass om dagen,men blir så kvalm og "uvel mett" at det ikke blir noe mer, nei!

Har gått over fra Cola Zero til veldig svak Funlight. For tiden er Green Tea Lemon favoritten og da har jeg ingen problemer med å få i meg nok væske!

Og det er det som er poenget mitt!
Ingen har sagt at de 2-3 litrene væske må være vann. Faktisk har Torkil selv sagt at det er snakk om totalt væskeinntak, slett ikke bare 2-3 liter vann!
Det er en del væske i grønnsakene vi spiser blant annet.

Gammel 01-12-09, 16:22   #6
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 58
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Noen av disse fun-light saftene kan brukes veldig svake( som Kitt sier)...så de ligner på "Imsdal med ingefær og pære", f.eks...da blir det særdeles lite søtning da...gjør det på jobben for vannet smaker mægel...og en liten dæsj demper smaken og gir god drikke...

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 16:23   #7
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Som trådstarter er jeg ikke god på å drikke vann!
Og alle gode råd er prøvd for lengst og har bare gitt meg enda mindre lyst på vann!
Klarer noen glass om dagen,men blir så kvalm og "uvel mett" at det ikke blir noe mer, nei!

Har gått over fra Cola Zero til veldig svak Funlight. For tiden er Green Tea Lemon favoritten og da har jeg ingen problemer med å få i meg nok væske!

Og det er det som er poenget mitt!
Ingen har sagt at de 2-3 litrene væske må være vann. Faktisk har Torkil selv sagt at det er snakk om totalt væskeinntak, slett ikke bare 2-3 liter vann!
Det er en del væske i grønnsakene vi spiser blant annet.

Det er sant at noen aldri kommer til å lære seg å like vann, men man bør vel prøve før man bytter det ut med alt annet?

Vet ikke om du som startet tråden har prøvd det, jeg. Men hvis ikke så bør du prøve det først

Hvis ikke så vil jeg tro det er bedre med fun light enn brus Da får du jo i det minste i deg masse vann

Gammel 01-12-09, 16:47   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Funlight?

De fleste av oss som ikke klarer å få i oss mengder med vann, har allerede prøvd alt.
Vi vet jo like godt som dere andre at vann er det sunneste å drikke. Vi får det bare ikke til!

Er så og si aldri veldig tørst, selv i Thailand føler jeg sjelden for å bøtte i meg drikke!
Etter at snuppa ble dehydrert på Gran Canaria fordi vannet på flaske smakte plast, reiste vi til Thailand med kofferten full av saft!
Fungerte helt fint, det!

Gammel 01-12-09, 18:46   #9
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Ja jeg kan nok bruke kunstig søtstoff, forde jeg går likevel ned..Men kan jo hende jeg hadde gått ned mer eller raskere om jeg IKKE hadde brukt kunstige søtstoffer. Bruker det i kaffen, te og som sagt drikker masse pepsi max Men liker ikke vann..så da vil jeg fortsette medfunlighten fremover

En annen ting jeg lurer på.!!! Chottage cheese kan jeg vel spise??? Ei venninne av meg sa hun spiste det med lit funlight på..da ble det som så spise riskrem med saus på Det er ikke så mye karbo i den, noe fløte og skummet melk så jeg..!

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:21   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Mange her som spiser CC med saft, ja!

Men ikke jeg! Grøss!

Gammel 01-12-09, 19:22   #11
aslaug
Seniormedlem

aslaug sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Fun-light er helt supert for oss som ikke er glad i rent vann!
Hadde det ikke vært for safta, så hadde det blitt lite væske utenom kaffen!

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 19:23   #12
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Fun-light er helt supert for oss som ikke er glad i rent vann!
Hadde det ikke vært for safta, så hadde det blitt lite væske utenom kaffen!

Godt å høre at det er flere av oss!

Gammel 01-12-09, 19:57   #13
Chess79
Medlem

Chess79 sin avatar

Ja godt å høre at vi ikke er alene hehe. Trodde jeg nesten var den eneste som ikke drikker vann

Gammel 01-12-09, 21:05   #14
aslaug
Seniormedlem

aslaug sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Chess79, her.

Ja godt å høre at vi ikke er alene hehe. Trodde jeg nesten var den eneste som ikke drikker vann

Å neida, jeg kjenner flere!

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan "funlight gele" hindre vekttap? nita58 Ketolysekuren 11 01-10-06 14:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.