Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og kalorier ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-01-10, 21:48   #1
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Ketolyse og kalorier ...

Etter jeg begynte på Ketolyse for over et år siden har det dukket opp diskusjoner vedr. kalori inntak.
Jeg tror at et for høyt kalori inntak kan være på å stagnere vekten og kunne derfor tenke meg å prøve meg på en ketolysevariant med litt mindre kalorier enn på en "vanlig" ketolysekur.
Spørsmålet er: hva spiser man da?

Noen som har lyst til å sette opp en dagsmeny eller to???
Og - skal man / må man samtidig passe på matvarer med høy GI ?

Ketolyse var liksom så mye enklere før......

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 22:03   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og kalorier ...

Ketolysekuren er faktisk ikke mer vanskelig enn man gjør det til sjøl ( ikke for å være frekk altså)

Men viss man bare kan ta utgangspunkt i rådene fra boka, og følge de. Lære sin egen kropp å kjenne, hvordan den reagerer, så kommer man langt.

INGEN kropp er lik. INGEN kropp responderer på samme måten.

Jeg påstår at for lite fett er med å stagnere vektnedgang. Fett er energien til kroppen. Og fett holder oss mette.

Bl. anna en av begynnerfeila er å spise for mager mat. Da virker ikke ketolysekuren. Den fordrer et høyt innhold av fett i kosten for å kunne fungere optimalt (sitat fra boka side 94)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 10:41   #3
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og kalorier ...

Hei
Ketolyse med mindre mat : da spiser man den samme fete ketolysemat, men litt mindre totalt sett. Det er viktig at man holder seg på 1200-2000 kalorier pr dag ( høyest for de tyngste og mest aktive) for å unngå at stoffskiftet reduseres.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kalorier? gulrotklara Spørsmål og svar 15 04-09-11 09:24
Teller man kalorier på ketolyse? Sua83 Ketolysekuren 5 20-11-09 19:29
Hvorfor teller Atkins kalorier og Ketolyse ikke? Margrethe Spørsmål og svar 23 13-09-09 13:55
Hvor viktig er det å telle kalorier med ketolyse? QueenConnie Ketolysekuren 5 13-01-09 13:15
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.