Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trenger litt hjelp

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-02-10, 11:55   #1
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei
Question

Trenger litt hjelp

Hei. Jeg er godt i gang med ketolyse, men skal på et ost og vin "lag" på fredag. Noen som har noen konkrete viner jeg kan drikke? Vil ikke ødelegge alt nå, men gidder heller ikke sitte i en krok med epsi max.

Og så var det en ting til. Jeg er nå på dag fem og har gått ned jevnt hver dag, men i dag hadde jeg gått opp en halv kilo når jeg veide meg?! Jeg spiser jo så og si det samme hver dag, noen som kan ha en ide på hva som har skjedd?
I går spiste jeg egg og bacon til frokost, kylling, ost, salat og creme fraiche til lunsj, kylling, blomkål, brokkoli og fløtesaus til middag, og så slang jeg på et glass sprite light og litt bacongull. Jeg har jo ikke gått over med karbo, så hva kan være grunnen?
Takk for svar

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 11:57   #2
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Trenger litt hjelp

Spør på vinmonopolet etter sukkerinnhold i vina - jeg fikk kjempehjelp sist jeg var der

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 12:02   #3
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ok, og dumt spørsmål, men hvor høyt sukkerinnhold er tillatt?

Gammel 23-02-10, 12:11   #4
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Ok, og dumt spørsmål, men hvor høyt sukkerinnhold er tillatt?

Spør etter tørre viner.
Du kan også gå inn på vinmonopolet.no og sjekke restsukkerinnholdet i vinen du ser på.
Det bør som en tommelfingerrelgel ikke være mer enn 5g pr liter.
Tror Ken Creek er en vin med lite sukker.

Sjekk nederst på siden her for lignende tråder (dette har vært oppe før og det ligger lister over gode, karbovennlige viner her inne) eller gå inn på forum og let.
Husk at du tåler mindre alkohol når du er i ketose, drikk et glass vann for hvert glass vin (minst) så går det nok bra

(Ellers burde du heller ikke drikke alkohol de 4 første ukene, men det rådet er vel uaktuellt akkurat nå, hehe)

EDIT:
Ser at trådene nederst handler om hjelp, ikke vin, så du blir nok nødt å søke etter vintråder.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 12:33   #5
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Takk for svar. Sant det, ikke de første fire ukene. Helvete. Det er litt viktig greie, er alle kjærestene til sjefen, broren og kompisene til sambo, så hadde vært fint å delta. Hehe. Og kjipt å ikke drikke. Huff. What do to....

Gammel 23-02-10, 13:06   #6
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Av og til er jeg glad jeg ikke følger ketolyse - for jeg kan unne meg så mye mer Som feks et glass vin hihi

Mål til påske:

Gammel 23-02-10, 13:28   #7
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, hehe, men tror du at det gjør noe om jeg drikker en flaske tørrvin? Det blir jo ikke mer karbo enn tillatt? Merker jeg maser fælt her, men når jeg leser gjennom vin trådene, så sporer det lett av fra vin til øl og sprit. Får satse på at et par tre glass ikke ødelegger totalt. Merker andre har drukket uten å gå ut av ketose til og med...Hmmm..Skakke være lett å slanke seg, gitt.

Gammel 23-02-10, 13:30   #8
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Jeg har drukket vin og fremdeles vært i ketose. Om vektnedgangen ikke har vært så stor - så har jeg villet unne meg det. Jeg har passet på å trene i forkant jeg da - som en ekstra motivasjon - OG spist kun lovlig mat slik at jeg ikke har bøtta på med karber i tilegg liksom.
Tror det er greit å bli kjent med kroppen sin.....for å se hva man tåler og ikke tåler

Mål til påske:

Gammel 23-02-10, 15:04   #9
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, en flaske Lindemans Cawarra blir det! Ikke mer karbs enn lovlig, så dette blir bra. Noe må jeg unne meg. Takk for svar

Gammel 23-02-10, 16:29   #10
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

..og så slang jeg på et glass sprite light og litt bacongull. Jeg har jo ikke gått over med karbo, så hva kan være grunnen?
Takk for svar

Det KAN være spriten og bacongullet. Bacongull er svært salt og får kroppen til å holde på væske. Spriten er det kunstig søtning i om du har valgt lightvarianten og den får enkelte til å gå opp i vekt eller få vektstagnasjon.

Dette er grunnen til at man kun bør veie seg 1 gang i uken eller sånn. Du ble sikkert svært lei deg og demotivert av å gå opp i vekt enda du har fulgt dietten din. Svigninger i vekta kan skje. Man kan holde på vann, man har eggløsning, man har en dårlig dag, har spist for mye salt, har drukket for mye og ikke vært på do osv osv.

Veier du deg om morgenen før du går på do forresten? Vekta på morgenen før dobesøk og vekta senere på dagen kan faktisk variere med flere kg. Derfor bør du veie deg på samme tid når du veier deg. Men ikke hver dag.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 16:34   #11
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Takk, Cherry. Jeg veier meg hver morgen, etter jeg har tisset. Vet at jeg helst burde veie meg en gang i uka, men må liksom titte hver dag. Ok, bacongull, som jeg nettopp spiste litt av :P, skal i søpla. Må drikke litt light brus innimellom når jeg får veldig godtesug, men skal moderere meg.

Gammel 23-02-10, 17:54   #12
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Jeg ville ikke drukket en hel flaske vin, men det kan jo være at det går greit for deg.

Jeg holdt meg unna alkohol de 4 første ukene, og når jeg da tok to glass vin, så var jeg nesten under bordet, haha.
Etterhvert tåler man mer...

Man går ikke ut av ketose ved å drikke tørr vin/ren sprit (altså alkohol med lite/null karber) men fettforbrenningen settes på vent så lenge leveren er opptatt med å forbrenne alkoholen.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 17:56   #13
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Må drikke litt light brus innimellom når jeg får veldig godtesug, men skal moderere meg.

Ved å drikke brusen opprettholder du bare godtesuget, klarer du å la være en stund vil suget forsvinne

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 18:19   #14
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ok. Men det er så trist uten noe søtt. Litt kjip hverdag. Men, som jeg leste her, ingenting smaker så godt som tynn føles. Så får sjerpe meg. Ingen light brus heller, bare i helgene da

Gammel 23-02-10, 18:24   #15
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Ok. Men det er så trist uten noe søtt. Litt kjip hverdag. Men, som jeg leste her, ingenting smaker så godt som tynn føles. Så får sjerpe meg. Ingen light brus heller, bare i helgene da

Men det er jo slik tankegang som har gjort at vi nå er på slanker`n, ikke sant?
Mye av både slanking og ikke minst overvekta ligger i hodet, hjelper liksom ikke så mye å gå ned om man faller tilbake til gamle synder

Gammel 23-02-10, 21:05   #16
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Neida, helt enig. Jeg syns bare det hadde vært trist å aldri unne seg noe godt igjen! (med godt mener jeg søtt) Men jeg holder ved, skal miste mine tjue kilo og så fortsette med en lett variant av ketolyse resten av livet, tror jeg. Føler meg mye bedre uten brød, pasta ol. Og vekta går jo nedover. Er bare litt kjipt å tenke på å aldri kunne spise noe man virkelig har lyst på. Men det sitter nok mest i hodet, ja. Jeg har jo ikke en bedre dag om jeg spiser litt sjokolade. Men du skjønner vel hva jeg mener? Jeg har jo selvkontroll og kan fint la være å spise noe jeg ikke bør, det er bare det at jeg har lyst til å unne meg bittelitt i helgene etter jeg har mistet det jeg skal. Ikke for å gå opp igjen, skal holde det ved like, men ha det litt mindre strengt enn jeg skal ha det i mnd fremover. MEN, nå er det ketolyse for alle penga og jeg skal ned 20 kg og bli der! Skål!

Gammel 23-02-10, 21:09   #17
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Om du klarer å vri tankegangen vekk fra at det er trist å ikke kunne drikke brus når du vil, er mye gjort
Spiser snopete ting jeg også, mener ikke at du skal slutte med det hele tiden og bestandig, bare tenke litt gjennom gamle vaner

Gammel 23-02-10, 21:19   #18
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, helt enig. Brus er ikke noe problem, savner litt mer sjokolade og sånn. Men nå er light brus det eneste søte jeg kan få i meg, så da har det blitt innimellom. Men, no more. Bare vann nå og det går fint

Gammel 23-02-10, 21:22   #19
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Å drikke brus hver dag uansett om den er uten næring eller ikke syns jeg er unødvendig. Nå sier ikke jeg at noen i denne tråden gjør det, bare en digresjon. Det er ikke BARE kroppen fra puppene og ned som påvirkes av brusdrikking. Tennene f.eks. De tåler ikke det konstante syreangrepet. Hodet tåler ikke det konstante inntaket av kunstige søtningsstoffer og reagerer med hodeverk, værtfall hos meg.

Jeg får ingen stagnasjon eller økning av å drikke brus, men velger å la det være til kosestunder . Og det er ikke hver helg eller annenhver helg heller. Drakk brus i jula.

Husker dere som barn hvor høytidelig det var med lørdagsgodter? Det var nesten julaften det. DEN følelsen bør vi få tilbake. At brus og godis ikke er hverdagsmat men til spesielle anledninger. Ungene, mange av dem altså - ikke alle, i dag vokser jo opp halvveis i sukkersjokk og får jo aldri lørdagsgodtfølelsen for de spiser jo godis hver dag *sukk*. Så ender de opp med dårlig kondis, halv eller helfeite, med kviser og konsentrasjonsproblemer og helt ødelagte tenner. Uff.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 21:22   #20
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Ja, helt enig. Brus er ikke noe problem, savner litt mer sjokolade og sånn. Men nå er light brus det eneste søte jeg kan få i meg, så da har det blitt innimellom. Men, no more. Bare vann nå og det går fint

Dyktig!

Gammel 24-02-10, 21:07   #21
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hehe, ikke sant? Jeg er helt enig det du sier med at godteri/brus etc. hr blitt en del av hverdagen. Når jeg var liten, var det BARE på lørdager, men ser nå at barn som vokser opp drikker brus og spiser dritt hver dag.
Jeg forklarte kanskje litt dårlig tidligre. Jeg drikker aldri brus nesten, fortetrekker faktisk vann med tanke på hva det faktisk er man drikker, men nå når jeg går på ketolyse har light brusen blitt det lille jeg unner meg når jeg har veeldig lyst på noe. Men siden du tok meg i øra her om dagen, så har det bare blitt vann. Ikke engang i helgen. Flink ?!

Gammel 19-04-10, 00:08   #22
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Ja, superflink. Om det er det eneste lille søte du inntar er du virkelig det

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 00:38   #23
Mille32
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trøndelag
Mille32 er på en erverdig vei

Tror ikke du skal bekymre deg for det ene halvkg opp. Det er jo slik at vi kvinner varierer litt i vekt gjennom syklusen. Jeg selv kan ha en variasjon på 2-3 kg på en mnd. Husk å veie deg på samme vekt til ca. samme tid hver dag, og gjerne etter at du har vært på do

Høres ut som du er godt inne i kuren, masse lykke til og håper du finner en vin du kan drikke :-)

Start 23.04.10
Delmål 1:85.7 kg -10,7 kg Pause i Ketolysekuren etter 5 1/5 uke.....
Mille32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse; max 15 karber Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 06:52   #24
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Pssst - sjekk dato på når innlegget er skrevet

Mål til påske:

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt Hjelp. Stam Spørsmål og svar 5 07-02-10 16:15
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt hjelp her... cathrine Lavkarbo generelt 2 26-02-08 16:36
Trenger litt hjelp ... Cec Ketolysekuren 11 09-12-07 22:37
Trenger litt hjelp! pixie Ketolysekuren 11 29-08-06 21:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.