Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Trenger litt hjelpHei. Jeg er godt i gang med ketolyse, men skal på et ost og vin "lag" på fredag. Noen som har noen konkrete viner jeg kan drikke? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger litt hjelpSpør på vinmonopolet etter sukkerinnhold i vina - jeg fikk kjempehjelp sist jeg var der |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Trenger litt hjelpOk, og dumt spørsmål, men hvor høyt sukkerinnhold er tillatt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger litt hjelp
Spør etter tørre viner.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Trenger litt hjelpTakk for svar. Sant det, ikke de første fire ukene. Helvete. Det er litt viktig greie, er alle kjærestene til sjefen, broren og kompisene til sambo, så hadde vært fint å delta. Hehe. Og kjipt å ikke drikke. Huff. What do to.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Sv: Trenger litt hjelpAv og til er jeg glad jeg ikke følger ketolyse - for jeg kan unne meg så mye mer |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Trenger litt hjelpJa, hehe, men tror du at det gjør noe om jeg drikker en flaske tørrvin? Det blir jo ikke mer karbo enn tillatt? Merker jeg maser fælt her, men når jeg leser gjennom vin trådene, så sporer det lett av fra vin til øl og sprit. Får satse på at et par tre glass ikke ødelegger totalt. Merker andre har drukket uten å gå ut av ketose til og med...Hmmm..Skakke være lett å slanke seg, gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Trenger litt hjelpJeg har drukket vin og fremdeles vært i ketose. Om vektnedgangen ikke har vært så stor - så har jeg villet unne meg det. Jeg har passet på å trene i forkant jeg da - som en ekstra motivasjon - OG spist kun lovlig mat slik at jeg ikke har bøtta på med karber i tilegg liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Trenger litt hjelpJa, en flaske Lindemans Cawarra blir det! Ikke mer karbs enn lovlig, så dette blir bra. Noe må jeg unne meg. Takk for svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Det KAN være spriten og bacongullet. Bacongull er svært salt og får kroppen til å holde på væske. Spriten er det kunstig søtning i om du har valgt lightvarianten og den får enkelte til å gå opp i vekt eller få vektstagnasjon. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Trenger litt hjelpTakk, Cherry. Jeg veier meg hver morgen, etter jeg har tisset. Vet at jeg helst burde veie meg en gang i uka, men må liksom titte hver dag. Ok, bacongull, som jeg nettopp spiste litt av :P, skal i søpla. Må drikke litt light brus innimellom når jeg får veldig godtesug, men skal moderere meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Sv: Trenger litt hjelpJeg ville ikke drukket en hel flaske vin, men det kan jo være at det går greit for deg.
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ved å drikke brusen opprettholder du bare godtesuget, klarer du å la være en stund vil suget forsvinne |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Trenger litt hjelpOk. Men det er så trist uten noe søtt. Litt kjip hverdag. Men, som jeg leste her, ingenting smaker så godt som tynn føles. Så får sjerpe meg. Ingen light brus heller, bare i helgene da |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Men det er jo slik tankegang som har gjort at vi nå er på slanker`n, ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Trenger litt hjelpNeida, helt enig. Jeg syns bare det hadde vært trist å aldri unne seg noe godt igjen! (med godt mener jeg søtt) Men jeg holder ved, skal miste mine tjue kilo og så fortsette med en lett variant av ketolyse resten av livet, tror jeg. Føler meg mye bedre uten brød, pasta ol. Og vekta går jo nedover. Er bare litt kjipt å tenke på å aldri kunne spise noe man virkelig har lyst på. Men det sitter nok mest i hodet, ja. Jeg har jo ikke en bedre dag om jeg spiser litt sjokolade. Men du skjønner vel hva jeg mener? Jeg har jo selvkontroll og kan fint la være å spise noe jeg ikke bør, det er bare det at jeg har lyst til å unne meg bittelitt i helgene etter jeg har mistet det jeg skal. Ikke for å gå opp igjen, skal holde det ved like, men ha det litt mindre strengt enn jeg skal ha det i mnd fremover. MEN, nå er det ketolyse for alle penga og jeg skal ned 20 kg og bli der! Skål! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Sv: Trenger litt hjelpOm du klarer å vri tankegangen vekk fra at det er trist å ikke kunne drikke brus når du vil, er mye gjort |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Trenger litt hjelpJa, helt enig. Brus er ikke noe problem, savner litt mer sjokolade og sånn. Men nå er light brus det eneste søte jeg kan få i meg, så da har det blitt innimellom. Men, no more. Bare vann nå og det går fint |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Sv: Trenger litt hjelpÅ drikke brus hver dag uansett om den er uten næring eller ikke syns jeg er unødvendig. Nå sier ikke jeg at noen i denne tråden gjør det, bare en digresjon. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Dyktig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Trenger litt hjelpHehe, ikke sant? Jeg er helt enig det du sier med at godteri/brus etc. hr blitt en del av hverdagen. Når jeg var liten, var det BARE på lørdager, men ser nå at barn som vokser opp drikker brus og spiser dritt hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Trenger litt hjelpJa, superflink. Om det er det eneste lille søte du inntar er du virkelig det |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#23 |
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trøndelag
![]() |
Sv: Trenger litt hjelpTror ikke du skal bekymre deg for det ene halvkg opp. Det er jo slik at vi kvinner varierer litt i vekt gjennom syklusen. Jeg selv kan ha en variasjon på 2-3 kg på en mnd. Husk å veie deg på samme vekt til ca. samme tid hver dag, og gjerne etter at du har vært på do |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse; max 15 karber
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
Sv: Trenger litt hjelpPssst - sjekk dato på når innlegget er skrevet |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Trenger litt Hjelp. | Stam | Spørsmål og svar | 5 | 07-02-10 16:15 |
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring | digger | Ketolysekuren | 4 | 07-01-09 22:35 |
Trenger litt hjelp her... | cathrine | Lavkarbo generelt | 2 | 26-02-08 16:36 |
Trenger litt hjelp ... | Cec | Ketolysekuren | 11 | 09-12-07 22:37 |
Trenger litt hjelp! | pixie | Ketolysekuren | 11 | 29-08-06 21:38 |