Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Går det for fort?Jeg startet på ketolyse på fredag. Har da på fem fullgåtte dager gått ned 2,6 kg. Jeg syns dette er veldig bra, men jeg har også lest at man helst ikke skal gå ned for mye heller. Det er jo det jeg vil, men fikk en del strekkmerker da jeg gikk gravid og har ikke tenkt å få løs hud i tillegg. Jeg er jo ganske ung og satser på at huden tåler litt reduksjon, men så når jeg blir gravid igjen (hadde dødfødsel i 7 mnd) ganske snart, er jeg redd for at huden virkelig blir sliten. Opp først når jeg gikk gravid, så ned nå når jeg skal være på matchvekta før jeg prøver igjen og så opp igjen og deretter ned på nytt. Huff, dette høres ikke bra ut. Men i og med at vi mistet, vil jeg gjerne prøve igjen ganske fort, men vil starte på en lavere vekt med tanke på svangerskapsforgiftning og meg og babyen generelt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går det for fort?
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Går det for fort?Ok, beroligende. Takk for svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går det for fort?Viktig tips: Drikk vann. Masse vann. Minst 3 liter om dagen. Det bevarer elastistiten i huden. Jeg HADDE også strekkmerker på midjen. Og kviser. 2-3 dager etter jeg begynte å drikke masse, masse vann begynte huden å klarne opp, det løse på magen strammet seg opp dag for dag og strekkmerkene bleknet nesten så jeg kunne se det, og nå er de borte de fleste stedene. De veldig, veldig dype strekkmerkene henger igjen men jeg ser de bedrer seg med masse vann og masse massering med god fuktighetskrem. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#5 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Går det for fort?Cherry har et godt poeng med vann! Kjempeviktig! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#6 |
Gjest
|
Sv: Går det for fort?Ettersom samtalen tok for seg løshud og strekkmerker, kan jeg legge til at etter jeg begynnte å drikke MASSE vann, er appelsinhuden min nesten borte! Hvis jeg stopper å drikke vann kommer det sikkert tilbake, men hvorfor stoppe hvis jeg kan være fri for frukthud? |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Går det for fort?Ååå, takk for svar! Skal jaggu prøve det med kaldt vann i dusjen. Drikker fra før av så vann jeg klarer, uten å drukne, men skal prøve å presse ned litt til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Supermoderator
Sv: Går det for fort?Ja lurt å ta det litt gradvis med tempen i dusjen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
![]() |
Haha, ja, da er vi nok i samme båt. Hørte her om dagen at mangel på sink kan gi strekkmerker. Well, its too late for that! Skulle hørt det for to år siden. Men, nå drikker jeg masse vann, skal ta sol og dusje i kaldt vann. Jeg smører meg med olje, for syns det fukter mest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Supermoderator
Det med vann er en evig diskusjon. Jeg synes jo man skal drikke godt med vann, men det er ingen hensikt i å gå rundt og skvalpe, heller. Men to til tre liter om dagen er finfint, det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Sv: Går det for fort?En ting er jo at du er i din første uke og de første ukene går man jo gjerne ned en del. Dette er ofte mye vannvekt. Det stabiliserer seg etterhvert. Som regel. Jeg gikk ned 3-4 kg i uken plutselig etter 10 måneder og da måtte jeg gjøre enkle grep. Å kutte ned på trening var aldri noe alternativ så da måtte jeg spise litt mer. Bittelitt mindre fett. Bittelitt mer karbohydrater. Så stabiliserte det seg med ca 1 kg i uken. Selv om jeg gjerne vil bli kvitt de siste 10-15 kg så vil jeg ikke bli kvitt dem på 4 uker og sitte igjen med DEN hengemagen sånn at jeg må opereres. Jeg kan godt vente noen måneder til når jeg allerede har vært overvektig siden barndommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gjest
|
Sv: Går det for fort?Jeg ser effektene nå når jeg har kommet opp i 4liter rent vann + farris/bonaqua. Det var da appelsinhuden forsvant. |
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Går det for fort?Ok, så da fortsetter jeg å drikke mye vann. Jeg blir faktisk sulten av å drikke mye vann :S Det skal vel egentlig være omvendt? Ca samme effekt som når jeg spiser eple eller tygger tyggis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Sv: Går det for fort?et lite tips jeg fikk fra bodyshop. jeg var inn for å kjøpe en boks med shea body butter fordi min søster sa den var så god. hun som solgte meg den sa det var en av bestselgerene hennes fordi den var veldig effektiv mot strekkmerker. mine merker er blitt betydelig lysere og mange ser jeg ikke lenger, men om det kommer av kremen vet jeg ikke. har også blitt kvitt mye av celulittene på stumpen også |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Går det for fort?Jeg har alltid tenkt at bodyshop er litt juks, bare lukter godt. Sikkert noe med at det ikke er såå dyrt, så tenker jeg at det ikke er like effektiv. (vet det er teit, men tenker nå sånn da) MEN, skal prøve den. Smører meg med olje nå og det blir så klissete, så nå skal jeg prøve shea butter. Takk for tips |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
![]() |
Sv: Går det for fort?ja jeg vet ikke. jeg har litt samme tankegangen som deg... men det er verdt et forsøk |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
De sier at cellulitter kan bli verre med vektreduksjon og at det ikke er ett spesielt problem for store kvinner alene |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
![]() |
Sv: Går det for fort?aha... jeg har ihvertfall mindre cellulitter nå enn for 7 kg siden |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gjest
|
Sv: Går det for fort?Hvis du drikker mer vann enn du gjorde for 7 kilo siden, så er det sikkert det |
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Går det for fort?Haha, jeg har ikke helt kommet til det stadiet at jeg er kjempeglad i strekkmerkene mine. Det er litt for mange av dem til å knytte noen individuelle bånd |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
![]() |
Sv: Går det for fort?du har jo fått inn et par tips nå så vil tro et eller flere vil hjelpe |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gjest
|
Sv: Går det for fort?Det er kanskje når man bare har det ene igjen, så er det liksom nok kjærlighet å gi til den ene hehe |
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Går det for fort?Ja, er vel det at du bare har ett igjen, Val. Heldig du! |
![]() |
![]() |
![]() |