Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ikke i ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-02-10, 18:44   #1
Tøvsjur
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Tøvsjur er på en erverdig vei

Ikke i ketose?

e på dag tre med skikkelig ketolysediett. Prøvde å tisse på sån ketostix i sta, men a bare på normalt... E detta normal eller?
Kjente æi blei litt oppgitt no asså
Har logge godt under 15 g karb for dag de her dagan

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:46   #2
Tussemor
Nytt Medlem

Tussemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Tussemor er på en erverdig vei

Sv: ikke i ketolyse?

Fikk du ingen utslag på stixen, er den hvit?

Tussemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:49   #3
Tøvsjur
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Tussemor, her.

Fikk du ingen utslag på stixen, er den hvit?

jo fikk utslag, men lå bare på midten av den skalaen. ikke øverst sån som æi har skjønt man skal gjøre..

Gammel 26-02-10, 18:49   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ikke i ketose?

Endra tittelen din, det heter ikke å være i ketolyse, men i ketose .
Det er ingen grunn til å ligge på under femten gram om dagen, altså. De fleste her inne ligger på et minimum av femten.
Når på dagen tester du?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:49   #5
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
For noen tar det litt tid å komme i ketose…
Testen med stixen skal tas på kvelden minimum to timer etter siste måltid. Dette for mest korrekt resultat da de aller, aller fleste vil få positivt utslag på morningen.
Dersom stixen skifter farge så er du i ketose det er ikke noe mål om at den skal komme på den aller mørkeste fargen. Dersom man får den mørkeste fargen så kan det være en indikasjon på at man drikker for lite vann.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:50   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

jo fikk utslag, men lå bare på midten av den skalaen. ikke øverst sån som æi har skjønt man skal gjøre..

Oi, der svarte jeg litt fort. Utslag er utslag, det har ingenting å si hvilken farge du har på sticksen. Er det rosa til lilla farge, så gratulerer, da er du i ketose!
Men om du har det mørkeste utslaget, så kan det faktisk tyde på at du drikker for lite vann, sånn at urinen din er konsentrert.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-02-10, 18:53   #7
Tøvsjur
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Endra tittelen din, det heter ikke å være i ketolyse, men i ketose .
Det er ingen grunn til å ligge på under femten gram om dagen, altså. De fleste her inne ligger på et minimum av femten.
Når på dagen tester du?

hehe takk skal du ha!
Nei hadde gentlig ikke planer om å ha så lav karb intak, men det blei bare sån i går iallefall. Men e det galt å ha mye mindre en 15 g karb for dag?

Gammel 26-02-10, 18:54   #8
Tøvsjur
Medlem

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
For noen tar det litt tid å komme i ketose…
Testen med stixen skal tas på kvelden minimum to timer etter siste måltid. Dette for mest korrekt resultat da de aller, aller fleste vil få positivt utslag på morningen.
Dersom stixen skifter farge så er du i ketose det er ikke noe mål om at den skal komme på den aller mørkeste fargen. Dersom man får den mørkeste fargen så kan det være en indikasjon på at man drikker for lite vann.

Så da e æi i ketose asså Jippi
Æi tissa no nettopp på den. Altså på kvelden da

Gammel 26-02-10, 18:55   #9
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Så da e æi i ketose asså Jippi
Æi tissa no nettopp på den. Altså på kvelden da

Ca 2 timer etter siste måltid gir sikrest resultat

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:56   #10
Tøvsjur
Medlem

Oi, der svarte jeg litt fort. Utslag er utslag, det har ingenting å si hvilken farge du har på sticksen. Er det rosa til lilla farge, så gratulerer, da er du i ketose!
Men om du har det mørkeste utslaget, så kan det faktisk tyde på at du drikker for lite vann, sånn at urinen din er konsentrert.

å no blei æi glad
Va bare ei venninne av mæi som sa at ho hele tia lå på den øverste og ho trudde det va derfor ho gikk så mye ned. Men da stemme ikke det asså?

E så utrulig greit å kunne spørre her inne, og få svar på det man lure på Greit for en nybegynner som mæi

Gammel 26-02-10, 18:57   #11
Tøvsjur
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Ca 2 timer etter siste måltid gir sikrest resultat

da skal æi spise middag snart også tiss om to timer

Gammel 26-02-10, 18:58   #12
Pandora
Seniormedlem

Pandora sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Pandora er på en erverdig vei

Unnskyld....Tøvsjur:

Skriver du alltid sånn dialekt? eller er det litt "tøv" dette her;-).. bare lurte, snakker også dialekt og har ikke noe imot det, bare litt mer slitsomt å lese...

Gammel 26-02-10, 19:02   #13
Tøvsjur
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Pandora, her.

Unnskyld....Tøvsjur:

Skriver du alltid sånn dialekt? eller er det litt "tøv" dette her;-).. bare lurte, snakker også dialekt og har ikke noe imot det, bare litt mer slitsomt å lese...

tøv...? nei e ikke det.... e bare æi som e så vant til å skrive dialækt så gjør som regel det. iallefall på sån hær forum og sånt... Trudde ikke æi hadde så vældig vanskelig dialækt å læse.... men men...

Gammel 26-02-10, 19:07   #14
Pandora
Seniormedlem

Pandora sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Pandora er på en erverdig vei

...fredag kveld vet du...

må konse noe voldsomt (sikkert ketosen;-)

Gammel 26-02-10, 19:09   #15
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Jeg har ikke ulik dialekt som deg, men jeg synes det faktisk er strevsomt å lese dialekt

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 19:11   #16
Tøvsjur
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Pandora, her.

...fredag kveld vet du...

må konse noe voldsomt (sikkert ketosen;-)

hehe satse på det blir bedre en anna dag å læse da... e så vant med å skrive på dialækt at æi kommer nok til å fortsætte med det

Gammel 26-02-10, 19:12   #17
Tøvsjur
Medlem

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Jeg har ikke ulik dialekt som deg, men jeg synes det faktisk er strevsomt å lese dialekt

oki.. æi synes det e litt spennanes med dialækter Gøy å se at man snakke forskjellig. og inne på et forum tenke æi at vi "snakke" sammen

Gammel 26-02-10, 19:22   #18
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Man kan ha veldig mørkt utslag også, uten at det betyr at man drikker lite.
Men fargen på sticksen sier niks om hva som skjer i kroppen, bare i urinen. Ketoner er brennstoff for kroppen, det den ikke bruker kommer ut i svette, ånde, urin, avføring etc. Så glem fargen, er det utslag, er du i ketose . Sticksene er bare en indikator, og det er ikke noe poeng i å måle seg ofte.

Det er ikke noe farlig å ligge under femten, men du går jo glipp av en del valgmuligheter, da. Med femten gram kh om dagen står du jo fritt til å spise en masse grønnsaker, og det har for de fleste ikke så mye å si for vektnedgangen om du spiser ti eller femten gram per dag.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-02-10, 20:06   #19
Tøvsjur
Medlem

Man kan ha veldig mørkt utslag også, uten at det betyr at man drikker lite.
Men fargen på sticksen sier niks om hva som skjer i kroppen, bare i urinen. Ketoner er brennstoff for kroppen, det den ikke bruker kommer ut i svette, ånde, urin, avføring etc. Så glem fargen, er det utslag, er du i ketose . Sticksene er bare en indikator, og det er ikke noe poeng i å måle seg ofte.

Det er ikke noe farlig å ligge under femten, men du går jo glipp av en del valgmuligheter, da. Med femten gram kh om dagen står du jo fritt til å spise en masse grønnsaker, og det har for de fleste ikke så mye å si for vektnedgangen om du spiser ti eller femten gram per dag.

tusen takk for kjæmpegode svar. føle æi skjønne mye mer allerede

Gammel 26-02-10, 20:13   #20
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Det er bare å spørre!
Står jo mye om dette i boka, også .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-02-10, 22:25   #21
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

oki.. æi synes det e litt spennanes med dialækter Gøy å se at man snakke forskjellig. og inne på et forum tenke æi at vi "snakke" sammen

Bare et personlig synspunkt her fra meg:
Det er nok mange som foretrekker at man skriver på et av de to skriftspråkene vi har her i norge, meg inkludert

Gammel 26-02-10, 23:15   #22
mamma87
Medlem

mamma87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Bare et personlig synspunkt her fra meg:
Det er nok mange som foretrekker at man skriver på et av de to skriftspråkene vi har her i norge, meg inkludert

enig!

Gammel 26-02-10, 23:30   #23
Tøvsjur
Medlem

hehe litt gøy at denna tråden handle mer om at æi skriv på dialækt enn det æi egentlig spurte om... Men dåkker må bare la være å lese hvis det e slitsom..

Gammel 27-02-10, 00:05   #24
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

hehe litt gøy at denna tråden handle mer om at æi skriv på dialækt enn det æi egentlig spurte om... Men dåkker må bare la være å lese hvis det e slitsom..

Problemet er at du da får mindre hjelp enn du ville fått om du skriver noe vi faktisk orker å lese!
Mange av oss leser gjennom 100- vis av innlegg hver dag. Må innrømme at jeg hopper over de som er skrevet på dialekt!
Og det gjelder ikke bare på dette forumet, og også når voksne folk skriver sms- språk på nett!

Gammel 27-02-10, 07:27   #25
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Problemet er at du da får mindre hjelp enn du ville fått om du skriver noe vi faktisk orker å lese!
Mange av oss leser gjennom 100- vis av innlegg hver dag. Må innrømme at jeg hopper over de som er skrevet på dialekt!
Og det gjelder ikke bare på dette forumet, og også når voksne folk skriver sms- språk på nett!

Signerer denne. SMS-språk og dialekter ødelegger det norske skriftspråket i tilegg.

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny i ketose, går ikke ned Hot Mama Lavkarbo generelt 29 14-02-10 13:11
Er i ketose, men går ikke ned Vilde86 Lavkarbo generelt 5 01-04-09 14:38
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Er i ketose men går ikke ned bodilla Ketolysekuren 10 15-12-08 21:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.