Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sukrin = rar bismak?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-03-10, 21:46   #1
Tinkelpinkel
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Larvik
Alder: 39
Tinkelpinkel er på en erverdig vei
Question

Sukrin = rar bismak?

Jeg lagde en suksessterte(gul kake), hvor jeg byttet ut sukker og melis med sukrin og sukrinmelis. Kaka blei egentlig god, men det blei en veldig rar og ikke fullt så god ettersmak...Noen som har vert borti detta? Eller er det noe jeg gjør feil, evt hva annet kan man bruke??

Tinkelpinkel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mmmmmmmmmmmmmm Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 21:49   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukrin = rar bismak...?????

Sukrin gir en litt "kjølig" bismak, synes jeg.
Liker best å bruke splenda for smakens skyld.
I noen bakevarer/oppskrifter synes jeg at sukrin er best, men det er ikke mange.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 22:22   #3
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin = rar bismak...?????

Jeg får en ekkel smak i munnen av all kunstig sukker. Og den ekle smaken kan sitte i i timesvis etterpå. Unngår derfor kunstig sukker... Spiser egentlig lite sukker... Er mer saltsnål jeg.

Gammel 09-03-10, 08:36   #4
Fumle
Medlem

Fumle sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 38
Fumle er ny på veien

Sv: Sukrin = rar bismak?

Den er helt forferdelig den ettersmaken til sukrin!!! Men jeg har funnet ut når jeg bruker det i kaker, så baker jeg kaken et par dager før den skal spises og så smelter jeg sukrin sammen med smøret/sjokoladen, for da forsvinner ettersmaken nesten fullstendig

Gammel 09-03-10, 18:12   #5
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukrin = rar bismak?

Opprinnelig lagt inn av Fumle, her.

Den er helt forferdelig den ettersmaken til sukrin!!! Men jeg har funnet ut når jeg bruker det i kaker, så baker jeg kaken et par dager før den skal spises og så smelter jeg sukrin sammen med smøret/sjokoladen, for da forsvinner ettersmaken nesten fullstendig

Det var lurt, det skal jeg prøve neste gang.

Det eneste jeg kommer på i farten, er sukrin i hjemmelaget Thousand Island-dressing. Der likte jeg både smaken og "sukkerknasingen"

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjeks - helt uten bismak Adriane Bakst 45 28-07-13 20:51
Sukrin mizzzzy Kake/dessert og snacks 6 09-03-10 12:38
Sukrin Stilken Ketolysekuren 2 25-04-09 22:10
Bismak av splenda? annemarta Spørsmål og svar 8 15-02-08 00:02
Er det bare meg som syns Bakemixen gir en fryktelig bismak på baksten? Tette80 Ketolysekuren 5 25-04-07 21:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.