Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Rette og "feil" karber?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-04-10, 11:49   #1
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Rette og "feil" karber?

Når man skal spise rundt 15 karb'er om dagen og de karb'ene man til vanligvis får i seg er fra blomkål, brokkoli og egg osv - dvs anbefalte karb'er... gjør det da noe om man en dag spiser f.eks 10 av karb'ene i en røkt kjøttpølse e.l?

Eller er det andre ting i pølsene fra f.eks Slakter'n og Gilde som gjør at man helst ikke skal spise de?

(Det er mannen min som er på vei ned i vekt...jeg er bare kokk )

manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 11:58   #2
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Rette og "feil" karber?

En dag innimellom går helt fint, men hovedregelen er at man skal få karbene fra grønnsaker og egg

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 12:00   #3
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
I teorien kan man ta karbohydratene fra hva som helst, men i praksis bør de komme fra varierte grønnsaker /Blandet salat. Det er tre gode grunner.
1. Kolesterolet øker ofte hos de som ikke spiser grønnsaker/salat
2. Kroppen trenger vitaminer,mineraler og sporstoffer fra ovennevnte for optimal energiomsetning.
3. Erfaringsmessig stagnerer vekttapet når man spiser lite grønnsaker/ salater.

En fjerde grunn er at det smaker godt og for det femte smaker det fortreffelig og for det sjette er det lurt å venne seg til grønnsaker og salater med tanke på vektstabilisering etter slankekuren'
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:01   #4
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Takk for svar!

Da ble jeg litt klokere.

Vanligvis får han som sagt kvoten i blomkål, brokkoli og salat...men det er greit å vite. Enn så lenge har jeg flust med oppskrifter å teste ut, så han skal nok ikke gå sulten. Dette er et genialt forum!!

Gammel 22-04-10, 13:04   #5
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Også en annen ting, de karbohydratene i kjøttpølse kommer ikke bare fra melk, men fra potetstivelse, noe som påvirker blodsukker, insulinutsondring og til fettlagring. Det spiller jo en stor roller hvor karbene kommer fra, og de skal jo ikke komme fra potetstivelse, det påvirker jo blodsukkeret kjappere enn hvitt sukker gjør!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:06   #6
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Også en annen ting, de karbohydratene i kjøttpølse kommer ikke bare fra melk, men fra potetstivelse, noe som påvirker blodsukker, insulinutsondring og til fettlagring. Det spiller jo en stor roller hvor karbene kommer fra, og de skal jo ikke komme fra potetstivelse, det påvirker jo blodsukkeret kjappere enn hvitt sukker gjør!

Er potetstivelse noe som man finner i innholdsfortegnelsen? Eller er det sånt man bare *vet*?

Det er en jungel av ting å vite og sette seg inn i...rett og slett en fulltidsjobb...hehe...

Gammel 22-04-10, 13:22   #7
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Er potetstivelse noe som man finner i innholdsfortegnelsen? Eller er det sånt man bare *vet*?

Det er en jungel av ting å vite og sette seg inn i...rett og slett en fulltidsjobb...hehe...

Karbene kommer fra stivelse, og samme om det er potet eller tapiotika stivelse, så er det noen vi IKKE skal ha,de fleste pølser ikkeholder slik skit, som i bunn og grunn er helt unødvendige. Karbene skal komme fra grønnsaker, litt fløte/rømme og egg.

Vil du har pølse, så gå å se på Rema1000 nå, de har fått inn noen fra Finnsbråten og solvinge nå, med 1 g karbo eller mindre.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:35   #8
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Vil du har pølse, så gå å se på Rema1000 nå, de har fått inn noen fra Finnsbråten og solvinge nå, med 1 g karbo eller mindre.

Takk for svar!

Jeg har kjøpt en pakke med Bratwurst fra Finsbråten, men flere pakker enn den ene hadde de ikke på den Rema1000...og ikke visst hun når de fikk inn mer heller.

Gammel 22-04-10, 21:08   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
I teorien kan man ta karbohydratene fra hva som helst, men i praksis bør de komme fra varierte grønnsaker /Blandet salat. Det er tre gode grunner.
1. Kolesterolet øker ofte hos de som ikke spiser grønnsaker/salat
2. Kroppen trenger vitaminer,mineraler og sporstoffer fra ovennevnte for optimal energiomsetning.
3. Erfaringsmessig stagnerer vekttapet når man spiser lite grønnsaker/ salater.

En fjerde grunn er at det smaker godt og for det femte smaker det fortreffelig og for det sjette er det lurt å venne seg til grønnsaker og salater med tanke på vektstabilisering etter slankekuren'
Vennlig Hilsen
Torkil

Hvilket kolesterol øker? Eller tenker du på totalkolesterolet?

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange karber innholder et "vanlig" kosthold Gabben Spørsmål og svar 7 15-05-09 15:36
Hvilke produkter er feil i programmet "Mat på data"? Lollypop! Ketolysekuren 18 12-09-07 21:58
Å innta "mengder" med fett - hvor få karber? mofe Lavkarbo generelt 13 30-01-06 17:25
Hvor lenge etter at man har spist for mye karber "detter man ut" av ketosen? bride2be Lavkarbo generelt 8 20-10-05 10:48
Feil mat = "Fæle" unger???? elian Barns kosthold 18 11-11-04 18:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.