Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vond lukt av urinen

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-04-10, 23:07   #1
mosafreia
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
mosafreia er på en erverdig vei

Vond lukt av urinen

Har gått på lavkarbo i en uke, men i dag lukter det helt grusomt av urinen min, nærmest litt kloakk. Noen som kan forklare meg hvorfor

mosafreia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 23:12   #2
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vond lukt av urinen

Har du spist hvitløk?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 23:15   #3
mosafreia
Juniormedlem

Ja, men har alltid brukt mye hvitløk uten at det har vært noen vond lukt forde. Men har det noen betydning når man går på lavkarbo?

Gammel 27-04-10, 23:22   #4
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av mosafreia, her.

Ja, men har alltid brukt mye hvitløk uten at det har vært noen vond lukt forde. Men har det noen betydning når man går på lavkarbo?

Nei, vet ikke om det har noen betydning på lavkarbo, men det blir en sånn stank av urinen om man har antydninger til blærebetennelse/urinveisinfeksjon og har spist hvitløk. Det er nesten så den treffer deg som en vegg når du tisser. Lukter helt forferdelig. Var tilfeldig at jeg oppdaget det.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 23:29   #5
Thaleia
Medlem

Thaleia sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Thaleia er på en erverdig vei

Asparges kan også gi merkelig lukt på urin...

Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 07:37   #6
Grovsnus
Medlem

Grovsnus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Det kan jo også være at kroppen kvitter seg med "giftstoffer"
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 07:53   #7
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Prøv å drikke mere vann, konsentrert urin lukter mer.
Ellers tror jeg at Grovsnus er inne på noe

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 08:02   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg kan faktisk lukte og se på urinen om jeg er i ketose, men det lukter ikke kloakk, mer nærmest syrlig og fargen er grønn!

Som sykepleier må jeg jo si at urin som lukter kloakk bør undersøkes. Jeg syns du bør snakke med fastlegenog om å lever en urinprøve der i morgen tidlig!

Gammel 28-04-10, 08:16   #9
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg kan faktisk lukte og se på urinen om jeg er i ketose, men det lukter ikke kloakk, mer nærmest syrlig og fargen er grønn!

Som sykepleier må jeg jo si at urin som lukter kloakk bør undersøkes. Jeg syns du bør snakke med fastlegenog om å lever en urinprøve der i morgen tidlig!

Så bra at vi har deg her, Kitt . Da jeg leste HI's innlegg, så tenkte jeg kloakk=lukter annerledes eller ekkelt, mens du tenkte medisinsk.

Min urin blir også litt lysegrønn når jeg er i ketose, men jeg synes ikke den lukter noe særlig. Så er den refleksgul når jeg har spist mye B-vitamin

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 08:28   #10
mosafreia
Juniormedlem

Takk for svar alle sammen
Litt av et tema jeg brakte opp Skal gjøre som Kitt sier og levere en urinprøve selv om jeg ikke tror det er noe galt, ellers så er det interessant å høre at ulike matvarer faktisk kan gi lukt, eller at det er ulike giftstoffer som skal ut
Ha en fin dag

Gammel 28-04-10, 08:57   #11
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Så bra at vi har deg her, Kitt . Da jeg leste HI's innlegg, så tenkte jeg kloakk=lukter annerledes eller ekkelt, mens du tenkte medisinsk.

Vet du, etter å ha jobbet på en urinlab i 6 måneder, skal jeg love deg jeg har opplevd det meste av kloakk- lukt.
Den lukten når man tar av lokket på en prøve som ikke er frisk.......
For meg er kloakk- lukt og bakterievekst synonymt!
Skulle det være en annen grunn, så flott!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteinintoleranse/peptider i urinen/test hos Neurozym Løvetann Spørsmål og svar 5 18-05-12 14:26
Ketose-lukt? annama Ketolysekuren 2 24-08-09 21:52
Løk- lukt? m19 Ketolysekuren 5 24-06-08 12:34
Sukker i urinen ... fy-fy? mertan80 Lavkarbo generelt 13 25-04-07 21:46
Ketoner i urinen Sniff Ketolysekuren 2 15-08-06 22:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.