Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går ikke ned

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-05-10, 15:39   #1
Melissa
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Melissa er på en erverdig vei
Unhappy

Går ikke ned

Hei har gått på ketolys kur nå i 4 uker - og går ikke ned i vekt....
Har utslag på stiks - til tider mørke lilla......
Hva kan være galt??

Melissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 15:56   #2
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned:((

Rams opp hva du spiser og drikker så vi kan hjelpe deg.

Det er ikke alltid slik at ketose forbrenner fett uansett vet du. Det kan hende du spiser eller drikker noe som får kroppen til å holde på vekta.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 16:00   #3
Melissa
Nytt Medlem

Melissa er på en erverdig vei

Lager pannekake til frokost av to egg og litt olje+noen dråper natren og ca 100gr cottage cheese.
Luns bkir gjerne en avocado med reker og majones
Middag er gjerne kylling file eller kjøttdeig steikt i panne med fløte og ost til slutt - prøver også å få til litt gr.saker - paprika og litt sopp.
Drikker forøvrig pepsi max og vann..

Melissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 16:05   #4
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Vanskelig å gi noen kommentarer når du ikke skriver om hva og ikke minst hvor mye du spiser og drikker. Husk at ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang. Enhver fargeforandring på stiksen er indikasjon på at man er i ketose, det finnes ikke grader av ketose. Den mørkeste fargen derimot kan være en indikasjon på at du får i deg for lite vann.
De to vanligste nybegynnerfeilene er for lite fett og for lite vann.
Hvor mye og hvor fort man går ned i vekt av avhengig av flere faktorer de som er veldig overvektige går ofte fort ned i begynnelsen, ønskekiloene sitter like hard på lavkarbo som på andre dietter. Er det kun noen få kilo du skal ned så må du huske på at lavkarbo er vektregulerende og hva som er idealvekta er det ikke alltid hode og kroppen er enige om
I tillegg så vil jeg nevne at overgangen fra høykarbo til ketose er en krevende prosess for kroppen og kroppen kan trenge opp til 4 uker for å oppnå optimal fettforbrenning.
Nå pleier man ikke å snakke om partystoppere så tidlig i prosessen. Partystoppere er matvarer/ingredienser og andre faktorer som hindrer vektnedgang uten at man helt kan forklare hvorfor, her er de vanligste: søtningsmidler, nøtter, meieriprodukter (minus smør) og brøderstatninger, i tillegg kommer: sykdom, medisiner, dårlig/lite søvn og stress.
Legger ved link til tråden:
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 22:05   #5
R0SA
Medlem

R0SA sin avatar

R0SA er ny på veien

Prøv å pøse på med mer salat og vann. Det ville jeg prøvd. Ønsker deg lykke til, skjønner godt det er kjempefrustrerende.

Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? SkinnyToBe Ketolysekuren 24 23-09-07 21:53
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 12:34
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.