Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-10, 20:29   #1
lykkepillen©
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 55
lykkepillen© er på en erverdig vei

Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

Hva er egentlig forskjellen? Altså.. Når man er i ketose, går man MER ned i vekt da, enn hvis man "bare" holder karbonivået under 70?

Kjøpte forresten ketolyse bakemiks idag.. og laget pizza.. livredd som jeg var for at pizzaen skulle bli ødelagt, så laget jeg bare halv "deig", og jeg ble bare utrolig lykkelig når jeg oppdaget at den smakte jo HELT OK!!! Bare så dumt at det koster skjorta...

__________________


lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 20:35   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

Nei, man går ikke ned mer på ketogene dietter, hvis det er litt mer karbohydrater som funker best på èn
Noen går ned mer på ketogene dietter, noen går ikke ned i det hele tatt på ketogene dietter og noen går ned litt på ketogene dietter, men mer på høyere karbodietter osv

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 20:49   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

Hei,
Lavkarbo er en paraplybetegnelse på alle karbo reduserte kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. I den ene enden av skalaen har du ketogene kosthold og der holder man seg ofte opp til 20 kh, selv om mange kan være i ketose opp til 30 kh og har hørt om de som er i ketose opp til 50 kh pr dag. Mange velger å ligge på 30-60 kh pr dag og de aller, aller fleste her på forumet holder seg under 72 kh pr dag, ref Lutz (boka: Bedre uten Brød)
Hvor mye og hvor fort man går ned i vekt på de ulike retningene er veldig individuelt, ketose er nemlig ikke ensbetydende med vektnedgang, noen opplever at de går ned mer i vekt ved å øke kh inntaket.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 20:52   #4
lykkepillen©
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 55
lykkepillen© er på en erverdig vei

Sv: Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

Ok.. så det det faktisk er snakk om her, er å finne ut hva akkurat DIN kropp reagerer best på.
Hmm.. blir jo rene studien dette her..

__________________


lykkepillen© er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 20:59   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

yes! Litt spennende da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:00   #6
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

jøss, det visste jeg ikke. er det noen andre måter og finne ut på hva som er best for en enn og måtte prøve begge deler?
og hvis man spiser mer karbo, hva slags mat spiser man da mer av?

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:53   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

Opprinnelig lagt inn av kalla82, her.

jøss, det visste jeg ikke. er det noen andre måter og finne ut på hva som er best for en enn og måtte prøve begge deler?
og hvis man spiser mer karbo, hva slags mat spiser man da mer av?

...mer grønnsaker.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:56   #8
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

...mer grønnsaker.

men klarer man komme oppi så mange karbo på det? hva med nøtter og noe frukt da?

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 22:52   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

Opprinnelig lagt inn av kalla82, her.

men klarer man komme oppi så mange karbo på det? hva med nøtter og noe frukt da?

Mere bønner, erter og linser framfor frukt, vil jeg tro.
Men kan jo også spise litt av andre grønnsaker som f.eks gulrøtter og rødbeter hvis man skal opp på karbene

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 22:57   #10
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

Hei,
Selv om Fedon tillater noe frukt så har jeg spist lavkarbo så lenge nå at jeg har innsett at frukt ikke er sunt, det inneholder lite matnyttig og altfor mye fruktsukker. Klart man kan legge inn noe nøtter dersom man tåler det, men husk at noen typer nøtter innholder forholdsvis mye kh. Skal man øke kh så kan man jo lese om Atkins vedvarendestigen eller man kan se litt på Lindberg, som har en del bønner og linser i sitt kosthold.
For meg er nøtter en partystopper, mulig jeg kan innføre det når idealvekta er oppnådd. Jeg prøvde i høst å øke kh med å innføre bl.a. bønner og det gikk helt galt, gikk kjapt opp et par kg.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 23:26   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

Nå trenger man ikke velge de søteste mest sukkerholdige fruktene da Også skal jo Fedonmåltidet balanseres, så ikke belastningen blir så "ille" for blodsukkeret som det blir hvis man bare spiser frukt aleine.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 00:46   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose

Bær er bærre bra

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alle, ikke bare de med høy forbrenning, kan være "naturlig slanke" vil jeg påstå ada-emilie Generell diskusjon 62 23-03-10 21:31
Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare? Gracella Generell ernæringsdebatt 48 19-09-08 00:45
Må bare skryte litt av "knekkebrødet" Tette80 Ketolysekuren 0 22-04-07 14:41
Bare lov med åtte "images"? Huldr Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 20-04-07 14:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no